Jos on masentunut ja työtön, mistä rahaa elämiseen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos tiedosta ja asiallisesta vastauksesta.

Onko sairauspäiväraha pienempi vai isompi kuin liiton maksama ansiosidonnainen? Palkkani oli suurempi vuonna 2015 kuin on ollut viimeisen vuoden aikana.
Eli sulle lasketaan vuoden 2015 verotettujen tulojen mukaan se sairauspvraha. Liiton rahoista en tiedä mitään, mulle työttömyyspvraha tulee tarvittaessa kelalta.
 
vierailija
Mun mielestä on asiatonta passittaa ihminen kokeisiin. Kilpirauhanen toki on tärkeä elin, mutta ei sairauksia etsimällä pidä etsiä.
http://www.solunetti.fi/fi/histologia/endokriiniset_rauhaset/
Kovin helposti senkin saa pilattua vaikkapa lääkkeissä olevalla jodilla. Tiedäthän, että esimerkiksi se haavojenpuhdistusaine povidoni on apuaineena lääkkeissä, vaikka sitä ei saisi ollenkaan niellä.:sick:
Ei ole lainkaan huono juttu sanoa tuosta kilpirauhasarvojen mittauksesta. Mä olisin saanut masennuslääkereseptin kouraan jos en olisi pyytänyt kilpirauhaskokeita. Vajaatoiminta löytyi ja lääkityksen alettua katosi "masennuskin"
 
vierailija
Huomasitteko, miten nykyään voi helposti "lakaista roskat maton alle":
"Vaasan hätäkeskukselta jäi vastaamatta satoihin puheluihin viime viikkoisen häiriön vuoksi. Katkos hätäpuheluissa kesti Vaasan hätäkeskuksen alueella puhelinoperaattorista riippuen noin tunnin ajan.

Osa soittajista oli saanut viestinsä perille esimerkiksi pyytämällä toisella alueella asuvaa sukulaistaan soittamaan hätänumeroon.

Vastaamattomia puheluita kirjautui 404. Niistä suuri osa oli samoista puhelinnumeroista soitettuja puheluja, joilla yritettiin päästä läpi uudemman kerran. Vaasan hätäkeskus vastaanottaa tavallisesti noin 800 puhelua vuorokaudessa.

Hätäkeskuslaitos ei ole vielä päättänyt, selvitetäänkö vastaamattomien puheluiden taustalla olleet mahdolliset hätätilanteet.

Katkos puhelinyhteydessä sattui viime viikolla, kun varmennettu sähkönsyöttöjärjestelmä petti Vaasan hätäkeskuksessa. "
 
vierailija
En tule saamaan toimeentulotukea, koska olen naimisissa. Mies ei kuitenkaan suostu minua elättämään, vaikka lain mukaan pitäisikin.
Mitä sanoo laki jos aviomies ei elätä? Saako mies sakot? Haluaako mies erota?
Minä eroaisin tuollaisesta miehestä. En ainakaan jäisi enää saman katon alle. Ja entä jos mies sairastuisi ja tarvitsisi sitten apua vuorostaan. Turha olis tulla enää perään kyselemään kun ei lupaustaan pidä ylä- ja alamäessä.
 
vierailija
Koirankarvaan voi sekoittaa ohuen säikeen lampaan kampalankaa tai pitkäkarvaiseen hahtuvaa. Se ei kutita kuten karstalanka ja silti seassa näkyy se oman koiran karva.
 
vierailija
Mitä sanoo laki jos aviomies ei elätä? Saako mies sakot? Haluaako mies erota?
Minä eroaisin tuollaisesta miehestä. En ainakaan jäisi enää saman katon alle. Ja entä jos mies sairastuisi ja tarvitsisi sitten apua vuorostaan. Turha olis tulla enää perään kyselemään kun ei lupaustaan pidä ylä- ja alamäessä.
Aikuisen ihmisen velvollisuus on elättää itse itsensä. Ei puolison eikä yhteiskunnan, vaan henkilön ITSENSÄ.
 
vierailija
Odotan vastausta. Sun on nukuttava kunnolla, ettei pahene. Sun on oltava aina valmiina lähtemään töihin, kun soitto tulee. Siitä kun pidät kiinni, etkä mieti huomista, saatat ajautua sattumalta paikkaan, mistä voi työksi kutsua. Yleensä voi olla sellaista, mitä ei muut halunneet tehdä, mutta jonkuhan nekin hommat on tehtävä? Selvin päin siis on oltava - varsinkin viikonloppuina;)
Tuo kyllä toimii, jos se siitä sit helpottuisi?
 
vierailija
Huomasitteko, miten nykyään voi helposti "lakaista roskat maton alle":
"Vaasan hätäkeskukselta jäi vastaamatta satoihin puheluihin viime viikkoisen häiriön vuoksi. Katkos hätäpuheluissa kesti Vaasan hätäkeskuksen alueella puhelinoperaattorista riippuen noin tunnin ajan.

Osa soittajista oli saanut viestinsä perille esimerkiksi pyytämällä toisella alueella asuvaa sukulaistaan soittamaan hätänumeroon.

Vastaamattomia puheluita kirjautui 404. Niistä suuri osa oli samoista puhelinnumeroista soitettuja puheluja, joilla yritettiin päästä läpi uudemman kerran. Vaasan hätäkeskus vastaanottaa tavallisesti noin 800 puhelua vuorokaudessa.

Hätäkeskuslaitos ei ole vielä päättänyt, selvitetäänkö vastaamattomien puheluiden taustalla olleet mahdolliset hätätilanteet.

Katkos puhelinyhteydessä sattui viime viikolla, kun varmennettu sähkönsyöttöjärjestelmä petti Vaasan hätäkeskuksessa. "
Ihanko tumpeloita jossain töissä?
 

Yhteistyössä