Korona vastasyntyneellä ja äidillä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei kaikki!

Täällä viimeisillään paksuna oleva mamma, L.A. kuukauden päästä.
Korona jyllää nyt todenteolla, kukaan ei vissiin tule tartunnalta välttymään.

Itse olen ollut hyvin eristyksissä, ja täten pysynyt terveenä koko raskauden. Kolmannen rokotepiikin sain tammikuussa.
Mutta pianhan sitä läksitään synnytyssairaalaan ihmisten ilmoille ja koronatartunta on siten hyvin mahdollinen.

Löytyykö täältä kokemuksia synnyttäneiltä jotka ovat pian synnytyksen jälkeen napanneet koronan? Miten on sairastuminen ja vastasyntyneen kanssa elämän yhdistäminen sujunut?
Entäs vauveli - onko vastasyntynyt näyttänyt minkälaisia oireita? Onko kenties pahemminkin iskenyt pikkuseen?

Kiva olisi kuulla kokemuksia niin voisi kenties jotenkin järjestelyjä ajatellen varautua🙂
Kiitollinen vastauksille❤


( laitoin saman ketjun toiseen aiheosioon kun huomasinkin että tämä taitaa olla sopivampi )
 
vierailija
Hei, omakohtaista kokemusta ei ole, mutta itsekin korona-aikana raskaana olleena ymmärrän että huolettaa. Silloin kun itse olin, ei vielä rokotuksia edes annettu raskaana oleville. Sairastin kyllä heti synnytyksen jälkeen jonkun flunssan, olihan se rankkaa kun oli taaperokin hoidettavana. Rintaruokitut vauvat kyllä yleensä pysyy terveenä koska rintamaidosta tulee vasta-aineita, niin siihen kannattaa panostaa vaikka tuntuisi aluksi kuinka vaikealta, itku on herkässä ja maidon nousuun voi mennä monta päivää ja kipuakin olla aluksi, mutta se on sen arvoista kyllä. Jos mahdollista niin kannattaa jatkaa eristäytymistä vielä, koko suvun ei ole heti pakko tulla tapaamaan uutta tulokasta :)
 
vierailija
Kukaan ei tule tartunnalta välttymään. Jaa'a, täällä yksi joka on välttynyt. Liikuin normaalisti ja entiseen tapaan. Ei matkustelua, ei liikuntasaleja. Liikuntana ulkoilu. ja kalaöljy sekä D-vitamiini käytössä. Ei rokotuksia. Epäilen että beeta oli kerran ja omikron kerran, testit näytti kuitenkin aina negatiivista. Tällä aktiivisuudella voin sanoa, että olen immuuni taudille.
 
vierailija
Itse asiassa korvikkeella ruokitut lapset on terveempiä. Kukaan ei pysty syömään niin terveellisesti, että rintamaidossa olisi kaikki vitamiinit.

Maidon nousu vaatii sen, että pitää juoda paljon vettä tai piimää, lapsen oltava sylissä koko ajan, petissä tai soffalla istuskellen tai kantoliinassa. Kantoliinassa on muistettava kuitenkin tukea kädellä vauvaa, kantoliinan kanssa ei saa imuroida eikä laittaa ruokaa mm.
 
vierailija
Itse asiassa korvikkeella ruokitut lapset on terveempiä. Kukaan ei pysty syömään niin terveellisesti, että rintamaidossa olisi kaikki vitamiinit.

Maidon nousu vaatii sen, että pitää juoda paljon vettä tai piimää, lapsen oltava sylissä koko ajan, petissä tai soffalla istuskellen tai kantoliinassa. Kantoliinassa on muistettava kuitenkin tukea kädellä vauvaa, kantoliinan kanssa ei saa imuroida eikä laittaa ruokaa mm.
Yhtä asiaa korvikkeessa ei ole. Rintamaidolla ruokittu lapsi saa siitä vasta-aineita pöpöjä vastaan.
 

Yhteistyössä