Lokakuiset

@Lallukkainen , mikä on nub-teoria? En ole kuullutkaan.

Sain vihdoin eka sokerirasituksen tulokset eikä ollut moittimista arvoissa. Tänään oli toinen neuvola ja kaikki oli ok. Painoa olen kerännyt alusta 5 kg 😖 Kuunneltiin sydänääniä ja siellä se vaan paukutti menemään 150 lyöntiä minuutissa. Vaikka maha tuntuu pullistuvan päivä päivältä ja terkkarikin sanoi, että onhan se vauva jo 10cm pitkä patukka ja että sen jalkapohjat ovat peukalon kynnen kokoiset, niin en jotenkin vieläkään osaa asennoitua siihen että saan vielä yhden lapsen. Terkkari kyseli, onko jo tuntunut kuplintoja, mutta en ole oikein edes älynnyt tunnustella. Kun miten niin muka siellä joku liikkuisi!

Mulla on nyt ensimmäistä kertaa istukka etuseinässä, mietityttää kauanko se viivästyttää sitä että alan tuntea liikkeet. Takaseinäistukalla olen tuntenut liikkeet varhain, n. 16 viikolta. Ja huomenna mulla siis 15+0. Ehkä nyt sitten odotan niitä liikkeitä, että alkaisin uskoa oikeasti kantavani lasta ja pääsisin siihen kosketuksiin. Dopplerilla en ole kotona enää kokeillut kuunnella, kun turhauduin siihen niin. Ehkä sillekin voisi antaa vielä tilaisuuden.

Täytyy kyllä kehua meidän pikkukylän neuvolapalveluita! Tarjottiin fyssaria jos tulee vaivaa lantionpohjan tai selän tai hartioiden kanssa, ehdottomasti pääsee ferritiiniä mittauttamaan jos mietityttää, ja toivotettiin tervetulleeksi kuuntelemaan sydänääniä jos huolettaa. Naapurikylään on myös avattu avoneuvola, jota olen pitänyt vain isompien kaupunkien luksuksena. Olen aiemmat raskaudet asunut eri paikkakunnalla ja siellä oli niin sellainen meno, että pakolliset alta pois ja kiitos hei.

Äitinikin tuntuu hiukan pehmenneen alun aika jyrkän reaktionsa jälkeen. Kyseli, onko yhtään tallella pikkuvauvan villavaatteita vai rupeaako hän neulomaan.
 
@Pulla21 toivottavasti alavireisyys alkaa pian hälvetä. Onneksi se oli vain hormonitoimintaan kuuluvaa itselläni ja voin uskoa , että näin myös sulla. Olin jo huolissani onko se pysyvää , mutta niin ne vaan oireet tästä tilasta vaihtuu viikottain toisesta uuteen ja pyörivät omaa rataansa. ♥

@Lallukkainen olen arvaillut mun teorialla sukupuolta , vaikken ehkä osaa😅 olen niin tietoinen pojasta jo ennen odotusta , että puenkin varmaan siniseen pian tyttöä😅
Kerroham toki täällä teoriasta enemmän.

@ykslokki mulla oli kuopuksesta etuseinäistukka ja voin sanoo sillä kokemuksella, että en enää ihmettele miten jotkut saa tietämättään vauvoja. Kaikki ovat rallia vetäneet mahassa ja potkut tuntuneet ja nähnyt niitä, mutta kuopus tosiaan oli kuin ei olisi ollutkaan. Ihan viikkoa ennen vai peräti synnytystä edeltävänä päivänä sain videolle jonkun jalan liikkeen.

Mulla on istukka kohdun pohjassa aivan keskellä eli niinku kattona ja ultraaja sanoi ettei voi tietää vielä kumpaan kääntyy ...taakse vai eteen.

Ihana kun äitisi sieltä lämpiää vähitellen♥ sellaisia ne äitylit on😅♥
 
Onkos teillä vauvahankintoja jo ?


Itse ostin toppahaalarin ensi talvea varten. Hain roskalavan kautta uutta vastaavat vaunut ja istuimen . Hän unipesän ja kaveri tuonut vanhoja vaatteita.

Sisaruksille kerroin juuri ja he niin ovat innoissaan ja odottavat vaavia. Kuuntelevat sydän ääniä kuin pienet tohtorit. Jotenki heti heille kertomisen jlk aloin varustaa meitä vauvan tuloon.

Ehkä aikaista mutta ihanaa♥

Tuli elämäni eka virtsatietulehdus vastaan ja hoidettua mutta olen sen jlk ikäväkseni huomannut että liikkeet ei niin tunnu.... Vesipussin koko kasvaa toki koko aika että on sattumanvaraista tämä muutenkin mutta ehkäpä mulla oli rakko herkillä että tuntui mökellykset enemmän aiemmin
 
Me kerrottiin sisaruksille jo heti nt-ultran jälkeen. Pienemmät ovat kovasti innoissaan. 🥰 Meidän uusioperheeseen kuluu siis oman teinin lisäksi 7-vuotiaat kaksoset jotka on meillä 100% ajasta. Teini suhtautui tähänkin asiaan miten teinit nyt suhtautuu yhtään mihinkään. 😅

Mulla tekis mieli myös kovasti jo hankkia jotain. 😅 Mutta ajattelin että kesän lopussa vasta aloittaisi.
Kävin ostamassa lisää raskausajan vitamiineja ja kaupanpäällisinä sai vauvan d-vitamiinit. Jotenkin on nyt niin paljon vaikeampi olla tekemättä hankintoja kun on jo jotain. Liberokassin kävin myös hakemassa eli raja on nyt ilmeisesti siinä että hankin vain maksuttomia juttuja. 🙈🤣

Mulla oli eilen neuvolalääkäri. Kaikki näytti hyvältä. ❤ Mulla on vähän taas tiputellut verta ja nyt muutamana iltana ollut kivuttomia supistuksia. Lääkäri ei ollut yhtään huolissaan niistä. Ensi viikolla menen taysiin diabeteskätilölle. En ole saanut sokereita hallintaan ruokavaliolla vaikka olen yrittänyt vaikka mitä ja painokin laskee kun syön niin terveellisesti.
 
Heippa, multa on mennyt ihan tää ryhmä ohi. Täällä onkin tuttuja nimiä tuolta vauvahaaveryhmästä. Lueskelin teidän viestejä niin kiva että raskaudet menneet hyvin😍 meillä puolison kanssa esikoinen, la 9.10, tänään rv15+5 ja tähän asti kaikki ollut niinku pitääkin. Meillä ivf vauva, selittämätön lapsettomuus ja raskaus lähti ensimmäisestä pakastealkion siirrosta. Mä oon voinut oikein hyvin, rinnat nyt kipeet ja vatsaa alkaa pikkuhiljaa tulla😍 painoa tullut kolmisen kiloa, oon hoikka. NIPTiä en saa ja yksityisellä maksaisi tonnin niin jäi väliin😅 itse oon siis 32v, täytän 33. Huomenna käyn yksityisellä ultrassa jos sais vihiä sukupuolesta ja näkee että kaikki edelleen ok. 21.5 vasta rakenneultra. Odottavan aika on pitkä😅
 
Heippa, multa on mennyt ihan tää ryhmä ohi. Täällä onkin tuttuja nimiä tuolta vauvahaaveryhmästä. Lueskelin teidän viestejä niin kiva että raskaudet menneet hyvin meillä puolison kanssa esikoinen, la 9.10, tänään rv15+5 ja tähän asti kaikki ollut niinku pitääkin. Meillä ivf vauva, selittämätön lapsettomuus ja raskaus lähti ensimmäisestä pakastealkion siirrosta. Mä oon voinut oikein hyvin, rinnat nyt kipeet ja vatsaa alkaa pikkuhiljaa tulla painoa tullut kolmisen kiloa, oon hoikka. NIPTiä en saa ja yksityisellä maksaisi tonnin niin jäi väliin itse oon siis 32v, täytän 33. Huomenna käyn yksityisellä ultrassa jos sais vihiä sukupuolesta ja näkee että kaikki edelleen ok. 21.5 vasta rakenneultra. Odottavan aika on pitkä
Tervetuloa mukaan 🤗❤ lisään sut ykkössivun listaan näillä tiedoin?

9.10/ Aida91/ 32/ 1. /
 
  • Tykkää
Reactions: aida91
Kerroin viime viikolla töissä kun alkaa olemaan jo vaikeasti peitettävä vappupallo. Pomo kyllä iloisesti onnitteli, mutta meni kyllä myös lukkoon, että mitäköhän he nyt sitten tekee. No ehkä se hänelle selviää syksyyn mennessä 😂

Saatiin nipt tulokset ja sielläkin kaikki normaalisti. Saatiin myös tietää sukupuoli. En ollut tietoisesti mitenkään asennoitunut tai toivonut tiettyä sukupuolta, mutta yllättäen jouduin sitä pari päivää sulattelemaan. Nyt olen kyllä jo sinut asian kanssa ja iloitsen. On se ihmismieli jännittävä...
 
  • Rakkaus
Reactions: aida91
Mä kävin kanssa ultrassa yksityisellä niin kaikki edelleen ok ja vaikuttaisi että meille tulee tyttö😍 oon tehnyt ns pari vanhan kansan testiä (sormus ja soodatesti) ja linea negra on vaan napaan asti niin en tiiä pitävätkö sit paikkansa🤭 mies ootti kauheesti poikaa, mutta ei oo kuulemma pettynyt. Mulla alkaa kanssa pikkuhiljaa vatsa pönöttämään, omat housut mahtuu kyllä vielä😊
 

Yhteistyössä