miksi mies ei halua seksiä?

miksi mies ei halua seksiä?

Olen yli kolmekymppinen nainen. Mieheni ei ole koskaan liiemmin halunnut seksiä. Hän ei koskettele eikä muutenkaan huomioi minua naisena. Itse olen ollut aina hyvin seksuaalisesti ulospäinsuuntautunut, tarkoitan, että kanssani on helppo seksistä myös jutella, paitsi mieheni ei ole koskaan kyennyt seksistä puhumaan. Kuusi vuotta olemme olleet yhdessä. Meillä on myös yksi yhteinen lapsi. Arjen pyörittäminen menee ihan mukavasti, mutta itse koen olevani aina onneton. Haluaisin, että meillä olisi parisuhde, jossa on seksiä, ei pelkkää suoritusta, vaan kahden aikuisen välinen suhde. Alan olla jo niin epätoivoinen, että pelkään pettäväni miestäni vielä jonain päivänä. Siksi varmaan päädyn lopettamaan tämän suhteen. Kerran olemme jo eronneet saman syyn takia, mutta palasimme yhteen, mutta mikään ei kuitenkaan muuttunut. Onko kellään mitään neuvoja enää, mitä voisi yrittää tehdä? Tunnen itseni jo niin loukatuksi, etten tiedä selviääkö tästä enää.. terapeutille mieheni ei mene, eikä enää ole itsellänikään niin suuria haluja pelastaa tätä suhdetta...olisiko mitään muuta neuvoja vai onko vaan tullut jo aika luovuttaa, ennenkuin menetän loputkin itsekunnioituksen tunteet.
 
En halua vähätellä ongelmaasi, mutta tuntuu kuin olisin kuullut tämän tarinan useastikin 'oikeassa elämässä'. Naiset haluavat olla haluttavia ja miehen pitää jaksaa himoita heitä jatkuvasti. Mies voi kyllä rakastaa omalla tavallaa, mutta ei sillä tavalla kuin nainen haluaa. (Mies voi käydä ahkerasti työssä ja vain naisen hyvinvointia ajatellen.) Samaan persoonaan ei mahdu kaikkia hyviä puolia.

Miehen torjuva käytös voi johtua väsymyksestä, mutta usein myös (nyky)naisen melkein aggressiivisista vaatimuksista. Jos mies vaatisi seksiä koko ajan, niin luultavasti nainen alkaisi vastustella ihan vain periaatteessa. Sama toimii myös päinvastoin.

Paras tapa herätellä seksihaluja on pieni vihjailu esim ulkonäköön panostamalla. Kun muutkin miehet vilkuilevat sinua himokkaana, niin omakin mies voisi innostua ihan uudella tavalla.
 
Hei. Ongelmasi kuulostaa tutulta, mutta toisin päin: vaimoni on samanlainen kuin miehesi, minä taas olen yrittänyt yhtä sun toista - huonolla menestyksellä.

Jos olet asian takia valmis jättämään miehesi, anna mennä vaan. Pahaa nimittäin pelkään, ettei tilanne tuosta tule muuksi muuttumaan ja tulet itsesi tuntemaan aina vaan turhautuneeksi ja seksuaalisesti pienellä liekillä palavaksi.

Mahdollistahan toki on, että alat miestäsi pettää. Tämä ei kuitenkaan tule teitä ikinä miehesi kanssa lähentämään, vaan aiheuttaa sinulle helposti häpeää ja huonoa omatuntoa. Vaan hetkellisen helpotuksen se saattaa antaa (niin ainakin minulle kävi).

Vaikeaahan tuo on ja tulee sitä myös olemaan. Tsemppiä ratkaisuihisi, olivat ne mitä hyvänsä.
 

Yhteistyössä