Miltä tuntuisi jos joku luukuttaisi kissasi ja joutuisit lunastamaan sen löytöeläinkodista vähintään satasen hintaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos et lunasta sitä kahdessa viikossa niin kissa joutaa piikille. Tuo satanenkin on vähän alakanttiin sillä kaikki toimenpiteet maksatetaan eläimen omistajalla.
 
Siis jos mulla ois kissa, niin olisin hiton tyytyväinen että joku nappasi kiinni ja vei sen turvaan eikä se jääänyt auton alle.


Kotikonnuilla eläinsuojeluyhdistyksen vapaaehtoiset tuovat loukun ja vievät mennessään saaliin kanssa. Ois hyvä jos Korsossakin toimisi moinen. Kaikki kun eivät voi kissoja autossa kuskailla.
 
vierailija
Siis jos mulla ois kissa, niin olisin hiton tyytyväinen että joku nappasi kiinni ja vei sen turvaan eikä se jääänyt auton alle.


Kotikonnuilla eläinsuojeluyhdistyksen vapaaehtoiset tuovat loukun ja vievät mennessään saaliin kanssa. Ois hyvä jos Korsossakin toimisi moinen. Kaikki kun eivät voi kissoja autossa kuskailla.
Hommaa kuitenkin se kissa-ansa ja luukuta se irtokissa luontoa tuhoamasta.
 
vierailija
Siis jos mulla ois kissa, niin olisin hiton tyytyväinen että joku nappasi kiinni ja vei sen turvaan eikä se jääänyt auton alle.
Ajattelen samoin, sillä jos mulla olis tällä hetkellä kissa, niin se olis sisäkissa ja livahtanut vahingossa ulos. ja aivan tumpelo ulkona liikkumisessa. Olisin siis tyytyväinen, että joku poiminut elävänä talteen. Ja ymmärrän tuon maksun, sillä ruoka ja hiekka maksaa (jokaiselle eläimelle laitetaan uusi hiekka) ja tarvii se hoitolan pitäjäkin vaivanpalkkaa työstään. Ihan käypä hinta. Tosin kissa varmaan löytäisi äkkiä kotiin, sillä sillä olis siru ja omistajatiedot rekisterissä, joten saisivat mut kiinni jo saman päivän aikana, eikä tarvis kissaa sen kauemmin pitää, eikä harkita edes piikkiä.

Kannatan kyllä ennemmin adoptiota, kun, että se kissa laitettais heti piikille. Selvästi villiintyneet kissat voi kyllä herkemmin lopettaa, sillä niistä harvemmin enää tulee sisäkissoja ja sylissä viihtyviä paijattavia karvapalloja.
 
Olisin erittäin kiitollinen ja onnellinen että kissa on turvassa. Raha ei siinä kohtaa painaisi mitään.
 
vierailija
Jos et lunasta sitä kahdessa viikossa niin kissa joutaa piikille. Tuo satanenkin on vähän alakanttiin sillä kaikki toimenpiteet maksatetaan eläimen omistajalla.
Tuossa on pieni ristiriita... Miten eläimen omistajalta voi mitään ottaa, jos se ei ole ilmoittautunut tai sitä ei löydy mistään siihenkään mennessä, että kissa lopetetaan? Jos se kissa ei ole rekisterissä, niin ei ne tiedä kuka sen omistaa. Jos on, niin ne ilmottaa omistajalle ja näin ollen piikkiä ei tarvita, jos hakevat kattinsa pois.
 
vierailija
Tuntuisi kurjalta. Nimittäin siinä tapauksessa joku olisi hiippaillut meidän pihalla tai pelloilla. Meillä on tässä niin paljon lääniä, ja kissoilla niin mukavat oltavat lämpimässä, sisäruokinnassa ja hiiriapajilla rakennuksissa, että ne liikkuu pelkästään omalla maalla.
Maatiloilla kissat on hyötyeläimiä.
 

Yhteistyössä