Mirtatsapiinin lopetus - kuinka nopeasti aloit laihtua?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pahin turvotus eli nesteet lähti oikeastaan heti. Rasvakin alkoi palaa vähän kerrassaan oikeastaan heti lopetettuani lääkkeen ottamisen. En juurikaan lisännyt liikuntaa, söin ainoastaan normaalisti. Luojan kiitos se on ohi, olo alkoi ainakin mulla olla ihan sietämättömän tukala mirtatsapiinin kanssa. Sinänsä harmi, sillä se auttoi hyvin unettomuuteen, mutta parempi silti näin. Tsemppiä, varmasti aika pian helpottaa.
 
"aloittaja"
Mullaki oli mirtatsapiini unettomuuteen mutta oli pakko lopettaa se sivuvaikutusten vuoksi. Kiloja tuli 7 yht. Nyt kahdessa viikossa on paino tippunut 2 kg. Jatkuukohan tahti vai hidastuuko painon putoaminen.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23992366]Mullaki oli mirtatsapiini unettomuuteen mutta oli pakko lopettaa se sivuvaikutusten vuoksi. Kiloja tuli 7 yht. Nyt kahdessa viikossa on paino tippunut 2 kg. Jatkuukohan tahti vai hidastuuko painon putoaminen.[/QUOTE]

Kyllä mulla ainakin näyttää paino palaavan takaisin siihen mistä alkoi noustakin koska ruokatottumukset ym. palanneet ennalleen. Sehän tosiaan riippuu siitä mitä nyt teet eli miten syöt ja kulutat.
 
"aloittaja"
sitähän minäkin tässä mietin että valvonko hoikkana vai nukunko läskinä??????
Mä tein päätöksen, valvon hoikkana. Mulle nousi paino siis ihan normaalipainon ylärajalle ja mulle puhkesi esidiabetes ilman yhtä ainutta riskitekijää ja olen vielä nuorikin. Tämä lääke voi aiheuttaa heikentynyttä sokerinsietoa ja sitä myöten diabetesta, mikä ei ole leikin asia. Todellakin lääke jäi tähän. Ei voi mitään, että unet on huonommat sitten. Tosin olen nyt testannu valeriaanaa, se tuntuu toimivan yllättävän hyvin. Ja sitten sellainen Frantsilan tuote kuin Tyyneyden tipat ja Unilintu.
 
"vieras"
Kuutisen kiloa nousi paino ja laski saman verran lopettamisen jälkeen. En muista missä ajassa, mutta itsestään lähtivät. Olen aina ollut alipainon puolella, mutta lääkkeellä paino nousi normaalilukemiin. Kasvoista ja reisistä näki, että osa oli turvotusta.
 
shp
Moikka

Tää on aika vanha keskustelu, mutta laitampahan omista kokemuksista, eli ole syönyt puolivuotta Mirtatsapiinia 15 mg Ja siis painoa ei ole noussut vaan olen saanut pari kiloa pois. En ole ainakaan huomannut että se nostaisi painoa. Lopetus kiinnostaisi, mutta on pelkona että jos lopetan tuleeko ne samat oireet takaisin mistä kärsin ennen lääkitystä ( unettomuus, masennus, ahdistus) Olisi kiva olla ilman lääkitystä mutta vielä pohdin lopetusta. Ja kivahan se olisi jo painokin alkaisi tippumaan( ylipainoa siis riittää . 30 kg )
 

Yhteistyössä