NOROVIRUS ISKI, AUTTAKAA!!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voi hel... Iskenyt noro äsken. Olen tunnin sisään ripuloinut koko tulevan vuoden edestä.

Huomenna teen kauppatilauksen (onko kenelläkään vinkkejä, mitä kannattaa tilata?) ja en sitten tiedä. Apteekissa tuttu voi käydä, mitä kannattaa pyytää hakemaan?

Onko kenelläkään mitään vinkkejä, miten tästä voi päästä vähän paremmin yli? Ai että, miten voi vatsaa vääntää:(
 
vierailija
Nesteytä. Lepää. Nauti maltillisesti hedelmämehuja joihin ympätty suoloja,vähän. Riisivesi on hyvä keino myös. Pese riisiä kulhossa niin että vesi muuttuu valkeahkoksi ja juo sitten tuo liemi. Pikaista paranemista, ota levon kannalta.
 
vierailija
Riisi huuhdotaan, jotta siitä irtoaisi arseeni pois. En todellakaan joisi sitten sitä huuhtomisvettä!

Juoda pitää paljon.
Apteekista nesteytystabletteja tai ripulijuonaa. Ei sokerisia juomia. Lisäksi vettä vähintäänkin 1dl puolen tunnin välein.

Ite tykkään että keitetty porkkana ei ärsytä mahaa. Tai pehmeäksi keitetty kaurapuuro, sämpylä, mustikat, banaani.
 
vierailija
Riisi huuhdotaan, jotta siitä irtoaisi arseeni pois. En todellakaan joisi sitten sitä huuhtomisvettä!

Juoda pitää paljon.
Apteekista nesteytystabletteja tai ripulijuonaa. Ei sokerisia juomia. Lisäksi vettä vähintäänkin 1dl puolen tunnin välein.

Ite tykkään että keitetty porkkana ei ärsytä mahaa. Tai pehmeäksi keitetty kaurapuuro, sämpylä, mustikat, banaani.
En tiedä oonko poikkeus, mut mustikat aiheuttaa mulle löysän mahan. Ei mikään lempeä juttu mulle (yritetty sinnikkäästi aina uudelleen ja petytty, uskottava on)
 
vierailija
Keittele hyvin löysää kauravelliä ja syö sitä. Kauralima on se juttu, mitä terveydenhoidossakin suosittelevat ripuliin yms

Kauppalista:
mustikkakeittoa
nesteyttävää urheilujuomaa, ne on huomattavasti paremman makuisia kuin apteekin nesteytysjutut. Joku Osmosal oksettaa jo omalla maullaan.
 
vierailija
Jaffaa, mustikkakeittoa, riisikakkuja ja kaurapuuroa. Näillä me hoidetaan vatsataudit, onneksi nuo ei yleensä kestä kauaa.
Jaffa tai mikään hiilihapollinen ei kyllä ole hyvää ripuliin. Jaffa on hyvä oksennustautiin ilman ripulia. Hartwallin jaffa on ainoa, mikä saa oksennusmaun edes jotenkin siedettäväksi siinä vaiheessa, kun tulee pelkkiä sappinesteitä.
 

Yhteistyössä