Ostatko Kiinan verkkojäteiltä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ostatko kiinankrääsää esim. Temulta tai Sheinilta? Tai mitä muita noita nyt on, kuten Wish? Onko tullut suttajasekundaa vai ihan ok:ta?

Itse olen kerran ostanut, mutta päättänyt boikotoida kun tuossa on niin monta negatiivista eettistä tekijää. En todellakaan oo mikään hyvesignaloija, onhan sitä kiinankrääsää omatkin kaupat täynnä. Mutta jos nyt ihan pahimmat välttäis. Ja nää mielestäni edustaa sitä.

Toivotaan, että muuallakin herättäis kun Ranskassa. Noiden mainonta on todella aggrea:

 
vierailija
olen ostanut pari kertaa ja temusta sain niin nätin käsilaukun mitä ei löytynyt taviskaupoista vaikka miten etsin kuukausia. tai olisi maksanut yli 50€. temussa oli 11€.

ostan niistä harvoin ja harkiten. kaikki tulee kuitenkin kiinasta. ihan sama mistä ne ostaa.
 
vierailija
Olen ostanut (Temusta en, mutta esim Shein, Wish ja AliExpress)) ja ihan sitä on tullut mitä olen tilannutkin. Lähinnä jotain halpaa, kuten esim. puhelimen kuoria, jotain koristejuttuja ja yksitäisiä edullisia vaatekappaleita tai vastaavaa. En ole koskaan tilannut mitään kallista siitä syystä, että jos ne ei tulekaan, niin ei putoa korkealta ja häviä rahallisesti kovin paljoa. Mutta nyt en enää ole ostellut aikoihin, kun tuli se tullaushässäkkä ja hinnat nousi sen takia.
 
vierailija
Kerran ostin. Sain paidan, joka näytti itsetehdyltä, saumat ihan vinossa, kangas ohutta ja lankoja roikkui. Kuvassa oli nätti, todellisuudessa ihan kämäinen. Heitin roskiin.
 
vierailija
Olen ostanut tavaraa kiinankaupoista yli kymmenen vuotta.
Ennen sähkötupakkalain muuttumista (ulkomailta ostaminen kielletty), ostin sieltä kaikki sähkötupakkatarvikkeet nesteitä myöten (nikotiinin tosin Kreikasta).
Omistin aikoinaan moposkootterin ja sieltä sai siihen kaikki mahdolliset varaosat kymmenesosalla siitä mitä kotimaiset kauppiaat tuotteista pyysivät+ilmaiset postit ja postilaatikkoon ilman lisämaksuja.
Paljon tullut tilailtua ledvaloja, tavallisia ja liiketunnistimella toimivia, auton valoja, moottoripyörän varaosia, kännykän suojakuoria, usb johtoja, kaikkea maan ja tavaan väliltä, sillä kun aikoinaan tajusin kuinka suuria voittoprosentteja kotimaan kauppiaat samoista tuotteista pyysivät, en enää nähnyt järkeväksi maksaa samoista kamoista viisi-kymmenkertaista hintaa ostamalla niitä kotimaasta.
Sähköpyöräni akut saan sieltä satoja euroja halvemmalla kuin kotimaasta, jarrupalat ja ketjut samaten.
 
vierailija
Olen ostanut tavaraa kiinankaupoista yli kymmenen vuotta.
Ennen sähkötupakkalain muuttumista (ulkomailta ostaminen kielletty), ostin sieltä kaikki sähkötupakkatarvikkeet nesteitä myöten (nikotiinin tosin Kreikasta).
Omistin aikoinaan moposkootterin ja sieltä sai siihen kaikki mahdolliset varaosat kymmenesosalla siitä mitä kotimaiset kauppiaat tuotteista pyysivät+ilmaiset postit ja postilaatikkoon ilman lisämaksuja.
Paljon tullut tilailtua ledvaloja, tavallisia ja liiketunnistimella toimivia, auton valoja, moottoripyörän varaosia, kännykän suojakuoria, usb johtoja, kaikkea maan ja tavaan väliltä, sillä kun aikoinaan tajusin kuinka suuria voittoprosentteja kotimaan kauppiaat samoista tuotteista pyysivät, en enää nähnyt järkeväksi maksaa samoista kamoista viisi-kymmenkertaista hintaa ostamalla niitä kotimaasta.
Sähköpyöräni akut saan sieltä satoja euroja halvemmalla kuin kotimaasta, jarrupalat ja ketjut samaten.
Tiedän kuinka pitäisi ostaa kotimaasta ja tukea suomalaisten vähittäiskauppojen ja tukkujen elinkeinoa, mutta kun niitä välistävetäjiä on ketjussa liikaa, aivan samoille kiinassa valmistetuille tuotteille tulee liikaa hintaa, enkä pysty maksamaan pienistä tuloistani muiden elämistä, oman elämänikin rahoittamisessa on välillä vaikeuksia.

Jos esimerkiksi kiinassa valmistetun moposkootterin kaasuttimesta pyydetään suomessa 60-100 euroa ja joudun maksamaan sen lisäksi postikuluja 10-15 euroa ja täsmälleen saman kaasuttimen saa tilattua suoraan valmistajalta kiinasta 15:a eurolla ja se kuljetetaan ilmaiseksi postilaatikkooni, en mieti kahta kertaa mistä tuotteeni tulen tulevaisuudessakin ostamaan.
 

Yhteistyössä