Tyttö pahoitti mielensä..

  • Viestiketjun aloittaja hellu 77
  • Ensimmäinen viesti
hellu 77
Vein tytön kerhoon ja eräs kerhokaveri jonka kanssa tyttö yleensä leikkii jakoi synttäri kutsuja. Kerhokaveri ilmoitti tytölleni että häntä hän ei kutsu. No siitähän sitten tuli tytölle itku.
Itsekkin kyllä hiukan ihmettelen miksi tyttöäni ei kutsuttu vaikka ovat kavereita. Kaikki muut lapset saivat kutsut.
Höh, ei voi mitään mutta harmittaa tytön puolesta. Olisi nyt ollut sitten mainitsematta koko synttärit..
 
:(
no voihan. ilkeetä tommonen.
entä jos juttelisit tytön vanhempien kanssa?jos kerran kavereita ovat? kutsutteko te tuon tytön synttäreille?
ja tytölle pitäisi pitää puhuttelu käytöstavoista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Joo, no mä vaan aattelin et ton ikäset ovat vielä sellasia höpöjä et niillä on sellasia päähänpistoja eivätkä vielä osaa kunnioittaa toisen tunteita...meidänkin poitsun kamut joskus pk:ssa ilmottelee ensitöikseen et eivät leiki pojan kanssa...ja siitähän se riemu repeää. :whistle:

Mutta mä olisin äitinä toiminut siten et olisin kertonut lapselle miltä tuntuu jos yksi jätetään kutsumatta jne. :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Vein tytön kerhoon ja eräs kerhokaveri jonka kanssa tyttö yleensä leikkii jakoi synttäri kutsuja. Kerhokaveri ilmoitti tytölleni että häntä hän ei kutsu. No siitähän sitten tuli tytölle itku.
Itsekkin kyllä hiukan ihmettelen miksi tyttöäni ei kutsuttu vaikka ovat kavereita. Kaikki muut lapset saivat kutsut.
Höh, ei voi mitään mutta harmittaa tytön puolesta. Olisi nyt ollut sitten mainitsematta koko synttärit..
Pitäisikö tuon lapsen äitin myös kurkata peiliin, en minä ainakaan antaisi mennä läpi että yhtä ei kutsuta, jos kaikki muut kutsutaan oli kaveri tai ei.
 
mie
Oliko tämän tytön äiti silloin paikalla? jos mun lapsi käyttäytyis noin tökerösti, niin kyllä oisin kärppänä kasvattamassa heti. En siedä toisten sorsimista ja huonoa käytöstä omalta lapselta.
 
hellu 77
Oli tytön äiti paikalla, sanoi vaan asiaan että:äläs nyt.. ja jatkoi toista juttuaan.
Ei mekään olla kaikkia kerholaisia synttäreille kutsuttu mutta minä oon jaannu kutsut siten ettei lapset edes nää niitä, olen antanut vanhemmille ne suoraan.
No ei tää asia maailmanloppu ole =) Täytynee vaik jätskillä käydä kun tytön meen kerhosta hakemaan.
 
vieras
Toi on niin tota ton ikästen kanssa..kyllä välillä suututtaa,mutta tollaset vaan kuuluu elämään ja lapset ei onneks jaksa kauaa muistella :) välistä ollaan niin kaveria ja sitten taas ei.Noi synttärijutut on pahoja,meillä on onneksi vasta kesällä niin ei tarvi ihan kaikkia kutsua..olishan se kiva ku kaikki pyytäis mutta ei käytännön syistä oo mahollista ;)
 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi on niin tota ton ikästen kanssa..kyllä välillä suututtaa,mutta tollaset vaan kuuluu elämään ja lapset ei onneks jaksa kauaa muistella :) välistä ollaan niin kaveria ja sitten taas ei.Noi synttärijutut on pahoja,meillä on onneksi vasta kesällä niin ei tarvi ihan kaikkia kutsua..olishan se kiva ku kaikki pyytäis mutta ei käytännön syistä oo mahollista ;)
Ja tää on aina niin vakkari puolustelu, että "tollasia ne ton ikäset on" jne.
Miks niille lapsille ei voi opettaa käytöstapoja, oli ikää minkä verran tahansa.

Aina on vaan hyvä vedota ikään, eipähän tarvitse itse tehdä asioille mitään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi on niin tota ton ikästen kanssa..kyllä välillä suututtaa,mutta tollaset vaan kuuluu elämään ja lapset ei onneks jaksa kauaa muistella :) välistä ollaan niin kaveria ja sitten taas ei.Noi synttärijutut on pahoja,meillä on onneksi vasta kesällä niin ei tarvi ihan kaikkia kutsua..olishan se kiva ku kaikki pyytäis mutta ei käytännön syistä oo mahollista ;)
Ja tää on aina niin vakkari puolustelu, että "tollasia ne ton ikäset on" jne.
Miks niille lapsille ei voi opettaa käytöstapoja, oli ikää minkä verran tahansa.

Aina on vaan hyvä vedota ikään, eipähän tarvitse itse tehdä asioille mitään.


sulla ei taida olla ton ikäsiä lapsia???????

ei sille mitää voi vaikka kuinka opetat..ikävä kyllä.Vaikka kyllä kuulemma meidän neiti osaa olla "kaikkien kaveri" ja ottaa muut huomioon,niin kyllä siltiki välillä tihkasee ja yleensä sellasten kanssa jotka ei sitten niinkään ole "diplomaattisia"..mä en ainakaa osaa sanoa mitään kun lapsi kysyy että miksi mun pitää olla kiva ja leikkiä tuon kanssa vaikka se on mulle niin ilkeä aina jne....???!! Mutta,kuten sanoin se kuuluu tohon ikään..aikaa myöte asiat muuttuu,ainakin omistani ja niiden kavereista olen huomannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Vein tytön kerhoon ja eräs kerhokaveri jonka kanssa tyttö yleensä leikkii jakoi synttäri kutsuja. Kerhokaveri ilmoitti tytölleni että häntä hän ei kutsu. No siitähän sitten tuli tytölle itku.
Itsekkin kyllä hiukan ihmettelen miksi tyttöäni ei kutsuttu vaikka ovat kavereita. Kaikki muut lapset saivat kutsut.
Höh, ei voi mitään mutta harmittaa tytön puolesta. Olisi nyt ollut sitten mainitsematta koko synttärit..
Pitäisikö tuon lapsen äitin myös kurkata peiliin, en minä ainakaan antaisi mennä läpi että yhtä ei kutsuta, jos kaikki muut kutsutaan oli kaveri tai ei.
en nää syytä miks pitäs kaikki kutsua..
toki jos kavereita ollaan niin olis odottanut kutsun myös hälle mut..
ja oli kyllä harmillisesti tehty et vielä menee sanoo etten sua kutsu..
 
meidän 4v on alkanu harrastaa just tätä "sä et sit tuu mun synttäreille" ja hokee tota yhelle sun toiselle ja mut se on kyl loppunu ku seinään kun oon ärähtäny et lopettaa tollaset puheet.. mullekki on sitä sanonu :whistle:

tarhasta ei tuu kutsua kuin kahdelle kaverille. Ne on ne parhaimmat. Muista ei ees puhu.
 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sulla ei taida olla ton ikäsiä lapsia???????

ei sille mitää voi vaikka kuinka opetat..ikävä kyllä.Vaikka kyllä kuulemma meidän neiti osaa olla "kaikkien kaveri" ja ottaa muut huomioon,niin kyllä siltiki välillä tihkasee ja yleensä sellasten kanssa jotka ei sitten niinkään ole "diplomaattisia"..mä en ainakaa osaa sanoa mitään kun lapsi kysyy että miksi mun pitää olla kiva ja leikkiä tuon kanssa vaikka se on mulle niin ilkeä aina jne....???!! Mutta,kuten sanoin se kuuluu tohon ikään..aikaa myöte asiat muuttuu,ainakin omistani ja niiden kavereista olen huomannut.
Kyllä on, juurikin tuon ikäisiä :)
Eikä tietenkään tarvitse sellaisten kanssa leikkiä, ketkä ilkeitä on. Sehän on sanomattakin selvää.

Ja tarkoitin tolla edellisellä kirjoituksellani laajemmin tätä asiaa, niin usein kuulee vaan tota että kuuluu ikään jne. Kaikki huonoista käytöistavoista lähtien kumotaan sillä, että se kuuluu vaan ikään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi on niin tota ton ikästen kanssa..kyllä välillä suututtaa,mutta tollaset vaan kuuluu elämään ja lapset ei onneks jaksa kauaa muistella :) välistä ollaan niin kaveria ja sitten taas ei.Noi synttärijutut on pahoja,meillä on onneksi vasta kesällä niin ei tarvi ihan kaikkia kutsua..olishan se kiva ku kaikki pyytäis mutta ei käytännön syistä oo mahollista ;)
Ja tää on aina niin vakkari puolustelu, että "tollasia ne ton ikäset on" jne.
Miks niille lapsille ei voi opettaa käytöstapoja, oli ikää minkä verran tahansa.

Aina on vaan hyvä vedota ikään, eipähän tarvitse itse tehdä asioille mitään.
Joo samaa mieltä. Ei tuossa ole kysymys käytöstavoista vaan elämän opettelusta. Eipä taida tuo tyttö saada ap:n lapselta synttäri tai muutakaan kutsua eli näin hänkin pikkuhiljaa oppii kuinka toisia kohdellaan. Lapset vaan osaavat näyttää sen hetkiset "tunteensa" niin voimakkaasti ja kun ei empatiakykyä vielä ole, niin silloin välillä äitäkin itkettää

sulla ei taida olla ton ikäsiä lapsia???????

ei sille mitää voi vaikka kuinka opetat..ikävä kyllä.Vaikka kyllä kuulemma meidän neiti osaa olla "kaikkien kaveri" ja ottaa muut huomioon,niin kyllä siltiki välillä tihkasee ja yleensä sellasten kanssa jotka ei sitten niinkään ole "diplomaattisia"..mä en ainakaa osaa sanoa mitään kun lapsi kysyy että miksi mun pitää olla kiva ja leikkiä tuon kanssa vaikka se on mulle niin ilkeä aina jne....???!! Mutta,kuten sanoin se kuuluu tohon ikään..aikaa myöte asiat muuttuu,ainakin omistani ja niiden kavereista olen huomannut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sulla ei taida olla ton ikäsiä lapsia???????

ei sille mitää voi vaikka kuinka opetat..ikävä kyllä.Vaikka kyllä kuulemma meidän neiti osaa olla "kaikkien kaveri" ja ottaa muut huomioon,niin kyllä siltiki välillä tihkasee ja yleensä sellasten kanssa jotka ei sitten niinkään ole "diplomaattisia"..mä en ainakaa osaa sanoa mitään kun lapsi kysyy että miksi mun pitää olla kiva ja leikkiä tuon kanssa vaikka se on mulle niin ilkeä aina jne....???!! Mutta,kuten sanoin se kuuluu tohon ikään..aikaa myöte asiat muuttuu,ainakin omistani ja niiden kavereista olen huomannut.
Kyllä on, juurikin tuon ikäisiä :)
Eikä tietenkään tarvitse sellaisten kanssa leikkiä, ketkä ilkeitä on. Sehän on sanomattakin selvää.

Ja tarkoitin tolla edellisellä kirjoituksellani laajemmin tätä asiaa, niin usein kuulee vaan tota että kuuluu ikään jne. Kaikki huonoista käytöistavoista lähtien kumotaan sillä, että se kuuluu vaan ikään.


Niin,tarkotit varmaan sitä että monet vanhemmat ei jaksa/halua valistaa lapsiaan ja kuittaa sit kaiken tolla..?juu,tän oon huomannu kans kyllä joittenki kohalla.Lapsi tekee kiusaa ja pahaa ja vanhemmat sanoo vaan että no se on niiin pieni ja ton ikäset tekee tolleen..Mutta todellakin kuten joku tossa laitti niin se on lapsilla niin hetkellistä toi en haluu sun kaa leikkiä ja sitte kuiteski pian jo taas kimpas mennään :)
 

Yhteistyössä