Vauvan nostelu ylöspäin

  • Viestiketjun aloittaja Turhaankohuoli
  • Ensimmäinen viesti
Turhaankohuoli
Meillä lapsi nyt 6kk ikäinen.
Mieheni leikitti tänään lastamme, että otti häntä kainaloista kiinni ja ns. Hyppyytti ylösalas muutaman kerran. Ei heitellyt ilmaan ja ottanut kiinni, vaan kainaloista kiinni ja teki muutaman kerran tuossa rinnan kohdalla seisaaltaan ylös/alas liikettä. Tuli luokseni lapsemme kanssa, että katso ja teki niin ja lapsemme nauroi kovasti. Säikähdin, että älä tee noin, että ei tule mitään vain. Olen itse kokoajan todella varovainen lapsemme kanssa, että ei satu mitään. Menin heti lukemaan, saako lasta ns. Hyppyyttää ja löysin jutun, jossa lapsia oli hyppyytetty ja kalloon oli tullut painetta. Myöhemmin oli neuvolassa huomattu lapsilla poikkeuksellisen kallon kasvu, jonka vuoksi oli tehty lisätutkimuksia ja oli jopa leikkaus täytynyt tehdä, että oltiin saatu painetta pois kallosta. Nyt pelkään, että on tullut jotakin vauriota päähän. Itse pelkään kokoajan muutenkin, että lapsellemme tulee päähän jotakin, kun hän on kova pyörimään lattialla, kääntyilee kokoajan ym. Ja onpa päänsä useasti kolauttanut kääntyessään, toki jumppamatto alla kokoajan, mutta ei mikään paksu kylläkään. Olenko vain liian hysteerinen.
 
vierailija
Nainen kaikki on hyvin. Ei tule tuosta vaurioo, lapsihan on 6 kk. Osaa kannatella niskaa. Hyöriminen pyöriminen lattialla on hyvä asia lapsi harjottelee kyljelle kääntymistä ja ryömimistä. Sanotaanko mielummin, että kyljelle kääntyminen olizi pitänyt jo tapahtua.
 
vierailija
Älä huoli, tuskin tuosta mitään seuraa! Muutenkin on ihan normaalia että kun lapsi harjoittelee liikkumista tulee pikku kolhuja, muutenhan meillä kaikilla olisi aivovaurioita. Itsekin pelkäsin esikoisen ollessa vauva että tuleeko jotain kun kolhii päätänsä mm omaan päähäni, lääkäri sanoi että ei tule xb
 

Yhteistyössä