Hakutulokset

  1. R

    ESPOOlaiset: Joko tullut tieto ESKARIpaikasta?

    Tuleeko tieto eskari-ikäisen eskari- ja päivähoitopaikasta erikseen? Meille tuli tieto vain päivähoitopaikasta, joten ihmettelen minne jäi tieto eskaripaikasta...?
  2. R

    Miten nopeasti miedot alkoholijuomat jäätyvät?

    Ulkona -10 astetta ja pitäisi jossain vaiheessa päivää tyrkätä oluet, siiderit ja viinit ulos viilenemään (bileet illalla!), kun ei mahdu jääkaappiin. Mitenköhän nopeasti ne viilenevät sopivan kylmäksi? Etteivät vain pamahda umpijäähän vahingossa...
  3. R

    Mitä luulet: Tuleeko lapsestasi koulukiusaaja vai -kiusattu?

    Kumpi itse olit? Minä olin kyllä enemmänkin kiusattu. Tosin "kiusaajat" olivat poikia, joiden luulen olleen ehkä kiinnostuneita minusta (rakkaudesta se hevonenkin potkii -tyyliin)... ;) Pelkään pahoin, että lapsestanikin tulee kiusattu. Yritän tosin kovasti opettaa häntä pitämään puoliaan...
  4. R

    Siis millä ihmeellä niitä KASVIKSIA saa uppoamaan 5-vuotiaaseen?!!!

    Olen aika onneton ruuanlaittaja, täytyy myöntää. Mutta tekisin toki lapsellenikin kevyempää ja terveellistä ruokaa, jos vain osaisin. Pahin ongelma tällä hetkellä kuitenkin on se, ettei kasvikset ja vihannekset eivätkä oikein hedelmätkään banaania lukuunottamatta maistu meidän 5-vuotiaalle...
  5. R

    Joko ALLERGIAoireita LEPÄSTÄ?

    Suomessa ei leppä vielä pölyä, mutta tuulien mukana siitepölyä tulee varmasti pian. Vai onko tullut jo? Eli pitäisikö lapsella aloittaa allergialääkitys? Viime vuonna tähän aikaan oli aloitettu jo... Poika aivastelee, mutta hän nyt aivastelee muulloinkin kuin siitepölyaikana...
  6. R

    Kuiviin silmiin apua?

    Kävin Lasik-leikkauksessa ja silmät kuivuvat tosi paljon. Oftagel ja Oxyal ovat käytössä, mutta onko joku muu löytänyt parempia silmän kostuttajia?
  7. R

    Säännöstelläänkö lastenne päiväkodissa näkkäriannosta?

    Lapsemme päiväkodissa käy joskus niin, että ruoka loppuu kesken eivätkä lapset saa kuin pienen lounasannoksen kukin. Eräänä päivänä lapseni sanoi, että hänelle jäi nälkä, kun ruokaa ei saanut lisää eikä näkkäriäkään saa kuin yhden per lapsi. Epäilin lapseni ymmärtäneen "näkkärisäännöstelyn"...
  8. R

    Mistä asioista annatte palautetta päiväkodille?

    Minä annoin maanantaina palautetta päiväkodille siitä, että aidan vieressä on niin isot lumikinokset, että meidän poika pääsee helposti ja nopeasti kiipeämään aidan yli. Päiväkodin johtaja totesi siihen vain, että "huoltoyhtiön toimenkuvaan kuuluu vain kulkuväylän puhdistaminen". Pistin hänen...
  9. R

    Anna: Miksi nykylapsi ei opi siivoamaan?

    Oletteko nähneet uusimman Anna-lehden? Viimeisimmässä Anna-lehdessä oli mielenkiintoinen artikkeli. Siinä sanottiin seuraavaa: "Monessa perheessä käy nykyään siivooja. Kun joku muu hoitaa kodin likaiset hommat, hemmotellaanko jälkikasvu pilalle?" Jestas... Meillä käy kerran viikossa siivooja...
  10. R

    Lasik-leikkauksessa käyneitä?

    Huomenna olisi edessä. Onko paikalla leikkauksessa käyneitä?
  11. R

    Minne lähtisit pidennetylle viikonloppuvapaalle 5-vuotiaan lapsesi kanssa?

    Ikuinen matkakuume rassaa. Töitä on paiskittu illat pitkät, mutta helpotusta olisi näköpiirissä. Minne lähtisit 5-vuotiaan poikasi kanssa nauttimaan pidennetystä viikonlopusta, jos sinulla olisi siihen mahdollisuus (kuluista välittämättä)? Risteilylle, kylpylään, kaupunkilomalle...
  12. R

    Eikös osittaiselle hoitovapaalle voi jäädä myös yli 3-vuotiaan lapsen vanhempi?

    Olen olettanut, että myös 4-6-vuotiaiden lasten vanhempi voi jäädä osittaiselle hoitovapaalle eikä pelkästään 1.-2. luokkalaisten vanhempi. Miten asian laita oikeasti liene?
  13. R

    Mitä ESKARISSA tehdään? Kannattaako jäädä osittaiselle hoitovapaalle...?

    Poika menee syksyllä eskariin ja täällä pähkäilen tulevaa osittaista hoitovapaatani. Ajattelin pitää viikossa yhden vapaapäivän, mutta onko se mahdollista? Ajattelin vain, että onko pojan "pakko" käydä eskarissa joka arkipäivä, vai jääkö se jostain paitsi? Tuleeko eskarista esim. "läksyjä" tms...
  14. R

    Kuollut ihminen lapsen näkökulmasta?

    Isoisä on kuollut. Veisitkö 5-vuotiaan hyvästelemään kuolleen isoisänsä, jos siihen olisi mahdollisuus?
  15. R

    "Osittainen hoitovapaa" ENGLANNIKSI?

    Onko paikalla ketään englanninkielen taitoisia...?
  16. R

    FB:stä kysymys: kohokohdat vs. viimeisimmät?

    Mitä eroa noilla oikein on???
  17. R

    Ärhäkkää FLUNSSAA liikkeellä?

    Flunssani alkoi keskiviikkona melko kovalla kuumeella ja kurkkukivulla. Kuume kesti kolme neljä päivää ja oli korkeimmillaan reilut 38 astetta. Kurkkukipu oli todella kovaa, mutta vain lähinnä nieleskellessä. Tänään silmäni punoittavat ja rähmivät, joten jonkinmoinen silmätulehdus lienee...
  18. R

    Tuleeko eilinen 24 uusintana? Milloin?

    Helv... digiboxi jätti taas nauhoittamatta eilisen 24:n. Tuleeko se joltain kanavalta vielä uusintana tällä viikolla???
  19. R

    Että nää sivut on HITAAT

    Ylläpidolle tiedoksi, että nämä nettisivut ovat surkeat. Ei täällä jaksa surffailla, kun sivujen latautuminen kestää ikuisuuksia. Ehkä noita mainoksia ja hymiöitä ja muuta ylimääräistä krääsää voisi olla vähemmän, jotta ei tökkisi näin pahasti. Viimeksi kävin sivuilla viikkoja sitten. Ei...
  20. R

    Jestas! Ulkona jyrisee ukkonen!

    Espoossa siis tänään 19.9. klo 15.12.

Yhteistyössä