Hakutulokset

  1. A

    miten saada vauva syömään kiinteitä?

    siinäpä se kysymys tulikin..Meillä epätoivoista yrittää alkaa syömään kiinteitä, vauva nyt 5kk. Kuukausi on nyt yritetty ja poitsu vaan alkaa huutamaan, kun jotain paksumpaa kuin maito on suussa. Imetän vielä, mutta joskus joudun antamaan lisämaitoa ja illalla olen antanut velliä pullosta...
  2. A

    apuva

    eilen kun siivosin, vein matot ulos, lattiat oli vähä kellertäviä siit kohti mis matto oli. mistä tää voi johtua?? ei lähteny puhtaaks tav pesuaineella eikä ruokasoodalla. pitää ostaa kloriittia ja kokeilla. ei ole puulattiat kyseessä ja meillä on muurahaisia(jos noista tuiedoista ois jotai...
  3. A

    Mistä rullaluistimet osamaksulla??

    Hobby hallissa ei ollu ku joutku halvat rutkut.. anttilan sivuilla oli vain miesten mallia ja kokoja.. Mistä muualta vois etsiä???
  4. A

    nuha

    kui kauan nuha lapsella yleensä kestää. pojalla(1,5v) on ollu nyt nuhaa kaks viikkoa, alussa oli kuumetta pari päivää mut ei sen jälk. mutta nuha vain kestää. joskus laittaa kätensä kurkulle ja sanoo kurkku. ei ole kyl yskiny et en tiiä sit onko kurkku kipeä vaiko muuten vain noin sanoo...
  5. A

    paljonko painaa

    esim. gracon turvakaukalo jalustalla? ajatellen postikuluja, kun ajattelin huutaa huutonetistä sellaisen.
  6. A

    Miten 2-vuotias päikkäreille???

    Auttakaa! En saa millään tuota tyttöstä rauhoittumaan päikkäreille..riehuu ja riehuu vaan.. Herää jo 6.30, ulkoillaan, syödään, touhutaan. Ensinnäkin näyttää jo aamulla tosi väsyltä, muttei suostu jatkamaan unia, sitten yritän vaihtelevasti n.11.30-14.00 nukkumaan, turhaan.. riehuminen alkaa...
  7. A

    Miten takaisin potalle?

    Meillä tyttö 2v 1kk ja oltiin lähes vaipatta tuossa ennen kahta vuotta; kaikki kävi helposti, ainoastaan ulkona käytettiin vaippaa.. Sitten tapahtui todellinen notkahdus; kaikki tulee housuun..käydään ehkä potalla ja mitään ei tuu ja kohta onkin jo housussa.. Meille syntyi vauva ja tästä tämä...
  8. A

    Mies pihtaa?

    Täällä palstalla saa lukea jatkuvasti siitä ku naiset pihtaa miehiltään. Meilläpäs onkin toisinpäin. Itelläni haluttas rakastella ainaki 2 kertaa viikossa, mutta ukkoni innostuu touhuilusta VAAN kerran kuussa. On tullu kyllä mieleen, että käykö se vieraissa vai miksi se haluaa niin harvoin? Ja...
  9. A

    Kuinka nirsoja lapsenne on?

    Meillä pitäis olla aina sama ruokalista: keittoja, pottumuusia tai pottulaatikkoruokaa.. Jos on esim. makaroonia tai riisiä niin ei uppoa! Samoin yäk-listalla on puurot ja vellit, eikä enää jugurttikaan maistu..Eikä syö herneitä eikä maisseja, jos sellainen olöytyy suusta niin ei ota enää...
  10. A

    Apua tarttee

    HEI ONKS KELLÄÄ TIETOO NETISSÄ MISTÄÄ SELLASEST NUVOSIVUSTOST,MIS VOIS KYSYY ESIM.PSYGOLOGILTA TAI PSYKIATRILTA NEUVOI? :'(
  11. A

    G: Milloin päiväunet pois?

    Ja miksi? Kuinka pitkät yöunet ym.?
  12. A

    Kuinka paljon pistetään hanttiin?

    Miten teillä sujuu ihan nämä normaalit päivärutiinit, kuten syöminen, pukeminen, ulkoilu tms? Mistä neuvoja, kun ei enää vanhemmilla pinna riitä ja kaikesta saa taistella? Olen muka hyvällä huumorilla ja hellyydellä yrittänyt neitiäni ohjata arkisissa asioissa, mutta nyt alkaa olemaan...
  13. A

    Syö hirmusen vähän!

    Syödäänkö kenties muillakin vähän? Meillä tytär 1v 10kk.. melko hoikka ollut aina, oksentaa ruuan tosi helposti. Jos vähän nuhaa, niin tod. näk. ruoka tulee ulos, jos tuurilla menee alas. Muulloinkin syö melkoisen vähän. Esim. aamulla ei syö mitään. Herätään n. klo.7.00 ja kymmeneen mennessä...
  14. A

    Uusi vauva ja vaativa sisar?

    Miten sujuu, kun sisaruksille tulee ikäeroa alle kaksi vuotta?? Meillä tyttö (1v 9kk)on jo nyt ainoana lapsena todella vaativainen meidän vanhempien huomiosta.. Esimerkiksi puhelimessa puhuminen on minulle lähes mahdotonta; tyttö tuhoaa joka paikan, kun en "huomaa" häntä tänä aikana.. Samoin...
  15. A

    vissydieetti

    tänään päätin aloittaa tuon vissydieetin :) linkkejä en osaa laittaa :snotty: mut kyseessä kahden viikon dieetti syöden mm.munia ja pihvejä.. :D onko kohtalotovereita?
  16. A

    käytättekö kaulahuivia lapsella?

    Mua kauhistutti katsoa, kun oli silloin pari viikkoa sitten ne -15 asteen pakkaset, kun oikeastaan kellään lapsella ei ollut mitään suojaa suun edustalla.. :/ Eräskin äippä veti semmosta vajaan vuoden ikäistä muksua pulkassa ja päässä pelkkä fleece-myssy..ei kypärälakkia saati muutakaan...
  17. A

    Kokemuksia korvien tuubituksesta?

    Saatiin sitten vihdoin aika tuubitukseen.. En kyllä ole hanakasti sinne tahtonutkaan, mutta jatkuvat korvatulehdukset ja unettomat yöt kummasti puolsi sitä, kun lääkäri niitä ehdotti. Minkä ikäisinä teillä on putket laitettu? Paljonko sairasti korvia ennen sitä? Entä minkälaisia kokemuksia...
  18. A

    Paljonko telkkaria?

    Kuinka kiinnostuneita teillä ollaan ylipäätänsä tuosta telkkarista ja esim.piirretyistä? Meillä on melkein aina telkkari auki, ihan "äänen" takia ja olen huomannu neitin 1v 9kk seurravan turhan tarkkaan, mitä siellä puhutaan ja tapahtuu. No, tietty olen alkanut pitään tellua kiinni ja radiota...
  19. A

    Negatiivisia kokemuksia epiduraalista?

    Mulle jäi kammo tuosta epiduraalista, kun se vaikutti niin paljon vauvan sykkeeseen, vei ponnistusvaiheessa supistukset ja täten pitkitti synnytystä.. Jonka seurauksena vauva melkein tukehtui, kun sattui napanuora olemaan kaulan ympärillä ja synnytyskanavassa olo pitkittyi. Aiotteko ottaa...
  20. A

    Miksi huomauttelette?

    Miksi te äidit jaksatte koko ajan huomautella toisen lapsen piirteistä tai koosta? En erikseen itseeni niistä ota, mutta ihmetyttää, kun en itse kehtais mennä laukomaan älyvapaita kommentteja vastaavasti heidän lapsistaan?? Käydään perhekerhossa ja joka kerta joku hoksaa KYSYÄ, että "miten tuo...

Yhteistyössä