Hakutulokset

  1. K

    PCO-tyyppisesti hormooneihin reagoivat munasarjat?

    Eli mitä tarkoittanee tämä? Hoitaja luki tuota minulle. Sanoin ettei minulle ole kerrottu mitään tuollaista. Tähän totesi että PCO:ta ei ole diagnosoitu mutta munasarjat reagoivat hormoonilääkitykseen samalla tavalla. Eli osaakohan kukaan selventää tätä? Mistä ihmeestä sellainen johtuu...
  2. K

    5-vuotiaan huoneen sisustus

    eli kuinka paljon annatte lapsen itse päättää sisustuksesta? Eli saako hän esimerkiksi laittaa julisteita seinät täyteen mitä haluaa jne. Meillä poika saa kahden viikon päästä oman huoneen kun muutetaan. Ja aika kovasti jo innostunut itse huoneensa suunnittelemaan ja sisustamaan :) :|
  3. K

    Hoidoilla alkanut raskaus ja neuvolakäytäntö?

    Täällä varmaan joku on saanut lapsen insillä tai koeputkihedelmöityksellä. Minua on askarruttanut että miten tämä vaikuttaa neuvolassa käymiseen. Kerrotaanko lapsen alku siellä hoitajalle vai kuinka? Ja vaikuttaako tämä esim. käyntien tiheyteen?
  4. K

    Kumpi järkevämpi ostos: mustesuihku vai lasertulostin?

    HP Officejet - monitoimilaite (mustesuihku). Maksaa normisti 399e ja nyt 299e. Tulostaa, kopioi, skannaa ja faksaa VAI Canon lasertulostin 399e. No ei tässä paljon tietoa tullut. Tulostelen koulujuttuja ja työhakemuksia värillisenä. Pikaisesti tulisi päättää.
  5. K

    Hoidot kesken ja miehen lääkitys estää seksin ym.

    Tämäkin tässä vielä. Mies on lääkekuurilla joka kestää noin puoli vuotta ainakin. Minun pitäisi aloittaa pistoshoidot inssiä varten. Mies on syönyt lääkettä nyt toista kuukautta. Yritimme tässä luomuilla pari päivää sitten mutta ei se vempain toimi lainkaan. Lääkkeeseen kuuluu tämä...
  6. K

    Kun ivf tai inssi on tehty, määrätäänkö lääkkeet jo valmiiksi seuraavaa kertaa varten?

    minulle ei puhuttu mitään siitä että mitä sitten jos inssi ei onnistu. Nyt tuli ainakin 2 kuukauden tauko kun ei ole lääkkeitä ja joulunpyhät ettei saa polilta ketään kiinni.
  7. K

    5-vuotias on kuulemma kiroillut tarhassa.

    Minulle on yksi täti sanonut kaksi kertaa että poikamme kiroilee tarhassa. Tänään hän oli oikein kiihdyksissään, että hirveää kielenkäyttöä. Kysyin että mitä, mutta ei kertonut tiuskaisi vaan että sen on loputtava. Poika ei kiroile koskaan kotona eikä muuallakaan. En voi sanoa etteikö poika...
  8. K

    Onko clomifen muuttanut oleellisesti kuukautisia?

    Olen syönyt 2. kuuria clomifenia 2tbl/3.-7. pv. 1 epäonnistunut inssi takana 2 vkoa sitten. Vaikka kaikki oli kuulemma tosi loistavasti. Mulla on vain mennyt nyt usko täysin. Normaalistikin ovulaatio tulee eikä tuolla 2 pillerillä siihen mitään muutosta ole tullut, ainoastaan 1 munasolu...
  9. K

    Päiväkodissa sattunut tapaturma...

    eli lapseni sai tarhassa aivotärähdyksen keväällä. Meille ei edes soitettu ja kun haimme lapsen tarhasta jouduimme lähteä saman tien sairaalaan. Lapsi oksensi ja ei tahtonut pysyä hereillä. Nyt tuli lasku, mutta kuka perkule sen maksaa?? MINÄKÖ! Osaako kukaan neuvoa? Tarhan johtaja sanoi...
  10. K

    Pidentääkö clomifen + pregnyl kiertoa? Nega ja...

    siis kp 27/28. Yleensä mahtavat PMS-oireet alkaa viikkoa ennen kuukautisia. Näin on ollut aina, mutta ei nyt. Nyt lämmöt pysyy 37.2 ja normaalisti on 36.2. Eli voiko olla mahdollista että clomifenin takia kierrot alkaa heittää ja heitänkö toivon plussasta kaivoon?
  11. K

    Liian hieno pukuko häihin?

    Nyt minua alkoi vaivaamaan tämä asia. Menemme häihin muutaman viikon päästä hienoon kartanoon. Mies laittaa tumman puvun ja minä teetätin tummanruskean suoran alaspäin levenevän mekon. Mekko on yksivärinen satiinikangas ja täyspitkä, ei mitään krumeluureja vaan ihan suht suora. Ja kallis...
  12. K

    Koska olette aloittaneet Terolutit ym. keltarauhaset siirron jälkeen?

    Eli jos teille on tehty vaikka inssi tai ivf, niin minä kierron päivänä olette aloittaneet keltarauhashormoonin? Kaapissa on yksi satsi ja haluaisin aloittaa sen. Inssipäivä olisi ollut tänään niin koska se sitten pitäisi aloittaa? Enpä huomannut kysyä lääkäriltäkään ja hoitaja ei osannut...
  13. K

    Aiheuttaako hormonihoidot

    teille haluttomuutta? Pitäisi touhuta mutta halut on ihan nollissa...
  14. K

    Voi PRKL!! Rikoin ainoan ampullin joka piti pistää tänään

    Olen nyt syönyt clomeja ja tänään piti pistää Pregnyl. En ymmärrä miten voin olla niin tunelo että puristin sen rikki. Saan kai unohtaa tän kuukauden eli ei sitä kai huomennakaan enää kannata pistää jos uuden jostain saan? Se siitä sitten. Kaikki ihan turhaan kai. :'( Vai onko se Pregnyl...
  15. K

    Onko ketään kenellä Clomien aikaan sivuoireet paremminkin elämänlaatua parantava asia?

    Aloitin ekat clomit 4 päivää sitten. Hetken pohdin uskallanko kun sivuoireista on ollut niin paljon juttua. Apteekissakin sanoi että kyllä varmasti vaikuttaa. Minulla ei muita oireita ole kuin mieletön energia. =) Auttaakohan nuo sitten mitään... Perjantaina vasta ultra. Muutenkin kun...
  16. K

    Mitä tarkoittaa raskausindeksi?

    Ja paljonko se on teillä ollut? Se indeksi lukee siis miehen siemennesteanalyysissa. Asia ei varmaankaan ole tärkeä eikä ratkaiseva mutta vaivaa minua kovasti.
  17. K

    Työstä kieltäytyminen?

    Määräaikainen sijaisuus eli työsuhde päättyy esim. vuoden lopussa. Työnantaja ehdottaa jatkoa esim. 3 kuukaudeksi. Jos työntekijä kieltäytyy tästä, tuleeko automaattisesti karenssi? Eikö määräaikainen työsuhde vain pääty. Ei kai työtodistukseen voi kirjoittaa että työntekijä ei halunnut...
  18. K

    Auttaisitteko pesukoneen ostossa?

    En osaa päättää näiden kahden välillä. Tärkeintä on että on 7kg rumpu ja ajastin sekä hiljainen. http://www.hobbyhall.fi/product_big_image.asp?uid=LF3JF78D5CM49G7QUP1XVR29DTWE1MR9&shopid=0&lid=1&sk_1=202&sk_2=1013&un=&uc=08&orderid=&orderst=&Pic=233076_iso.jpg Pesutulos AA ja linkous kait...
  19. K

    Paljonko maksaa siemennesteanalyysi?

    Eli onko hurjan kallis kunnallisella puolella?
  20. K

    Juuri 5-vuotiaan yksin ulkoilu...?

    Miten annatte 4-5 vuotiaan olla yksin ulkona ja kuinka myöhään? Entä saako käydä muissa pihoissa lähellä vai onko oltava katse etäisyydellä? Tunnen itseni hiukan tiukkapipoksi kun en päästä poikaa pidemmälle pihasta, mutta minusta 5 vuotiaan ei kuulu heilua tuntitolkulla yksin ulkona. Vai...

Yhteistyössä