5-vuotias on kuulemma kiroillut tarhassa.

Minulle on yksi täti sanonut kaksi kertaa että poikamme kiroilee tarhassa. Tänään hän oli oikein kiihdyksissään, että hirveää kielenkäyttöä. Kysyin että mitä, mutta ei kertonut tiuskaisi vaan että sen on loputtava.

Poika ei kiroile koskaan kotona eikä muuallakaan. En voi sanoa etteikö poika olisi tarhassa kiroillut. Mutta minä en nyt oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. En tiedä mitä tarhassa on tapahtunut.

Aina kun tämä ko. täti on tarhassa hän valittaa kiroilusta. Muut tätit sanoo että hyvin on mennyt. Minä en oikein enää tiedä mitä uskoa ja kuinka vakavaa tämä nyt sitten on.

Mitä nyt ihmettä tässä pitäisi tehdä?! Potuttaa muutenkin koko tarha.

 
Täytyyhän sen tädin kertoa millasta kielen köyttöä se sitten on ja missä tilanteissa sitä ilmenee. Ja sitten voi olla helpompi tietää mitä tehdä että saa sen loppumaan. Soita vaikka hoitotädille että saa rauhassa selittää.
 
PahaSilmä
Mä en ymmärrä, että kiroilu on muka pahin mahdollinen kauheus, mitä sen ikäinen lapsi tekee. Miksi siitä vanhemmille pitää sanoa? Paljon pahempi on, jos lapsi lyö toisia lapsia. Tarhantätin tehtävä on mun mielestäå kertoa lapselle, mitä lapsen käyttämä kirosana merkitsee ja perustella, miksi sitä ei saa käyttää päiväkodissa.
 
Tälläsessäkin tilanteessa on parasta pyytää keskusteluaika sinne sen hoitajan ja hänen esimiehensä sekä vanhempien kesken. Kaikki saavat sanoa sanottavansa ihan reilusti eikä kenenkään tarvitse yksikseen jupista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mä en ymmärrä, että kiroilu on muka pahin mahdollinen kauheus, mitä sen ikäinen lapsi tekee. Miksi siitä vanhemmille pitää sanoa? Paljon pahempi on, jos lapsi lyö toisia lapsia. Tarhantätin tehtävä on mun mielestäå kertoa lapselle, mitä lapsen käyttämä kirosana merkitsee ja perustella, miksi sitä ei saa käyttää päiväkodissa.
Kyllä mä ainakin haluisin tietää jos lapsi kiroilis päiväkodissa. Ei se todellakaan ole ok käytäytymistä niin pienelle, vaikka aina tietty löytyy pahempiakin vaitoehtoja niin kuin nyt tuo lyöminen. Enkä välttämättä ole sitä mieltä että henkilökunnan tartteis selittää mitä se tarkoittaaa, riippuu sanasta.
 
Mulle eräs pkodin täti usein valittaa päivän menneen erittäin huonosti, koska tyttäreni (6v.) nauraa tarhassa. Kiikkuessa esim. ja muutenkin. On antanut lapselle mm. parin päivän naurukiellon.

En oikein tiedä, miten estäisin lastani nauramasta eskarissa, näin kotoa käsin. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mulle eräs pkodin täti usein valittaa päivän mennen erittäis huonosti, koska tytäreni (6v.) nauraa tarhassa. Kiikkuessa esim. ja muutenkin. On antanut lapselle mm. parin päivän naurukiellon.

En oikein tiedä, miten estäisin lastani nauramasta eskarissa, näin kotoa käsin. :whistle:
No minä olen kuullut opettajasta joka valitti lapsen äidille, että tämä viittaa liian usein.
 

Yhteistyössä