Hakutulokset

  1. C

    Voiko tk-lääkäri tutkia/todeta fibromyalgian, vai

    kannattaako mennä yksityiselle? Mietin vaan että kuinkahan perehtyneitä ne mahtaa olla asiaan, tuleeko täystyrmäys jo ovella...
  2. C

    Voisko joku ihana mitata nopsaa 27 ja 28 Kuomien sisämitan?

    Googlekaan ei anna mulle nyt varmaa tietoa,hirveitä heittoja mitoissa.
  3. C

    *Pöljä kysyy* pikaisesti bataatista: haittaako jos bataatissa on VIHREÄÄ?

    En oo pahemmin itse valmistanut bataattia, vaan enemmän tullut syötyä muitten tekemänä. Ja kun mietin et vihreitä perunoita ei pidä syödä, niin miten bataatin kanssa? Kun toisaalta vihreä vaikka porkkanassa ei taas haittaa. Kertokaa pian jookos :D *keittoa tekemässä*
  4. C

    Maailmassa ei tasan oo toista yhtä kiittämätöntä kakaraa kun toi

    mun teini on. Se on kyllä siis aina ollut. Mut mä en enää jaksais pahottaa mieltäni, kun mä yritän miellyttää sitä. Teen mä mitä tahansa niin edes kiitosta ei tule, päinvastoin p*skaa sataa niskaa entistä enemmän. Viimeisin esimerkki: on tulossa eräs konsertti (ulkomailla) johon teini on...
  5. C

    Pikainen kysymys huuliherpeksestä

    Mun tyttärelle ilmesty suupieleen ensin kipeä haavauma johon kehitty sitten isohko rupi. On semmonen kellertävä rupi ollu siinä nyt muutaman päivän, kuulostaako herpekseltä? Luultiin että suupieli oli vaan rohtunut eikä tullu mieleenkään mikään herpes, ja nyt mietin että auttaako noi apteekin...
  6. C

    Nyt tarviin neuvoja ton 2v yöriehujan kanssa

    En oikeasti tiedä mikä on ja miks lapsi huutaa ja hilluu. Eikä mikään mitä oon yrittäny tehdä, oo auttanut! Jo nukkumaan meno on hankalaa. Aivan yhtäkkiä lapsi joka ennen meni aivan ongelmitta omaan sänkyyn nukkumaan, taistelee joka ilta 0,5-2h. Ei auta vaikka olisin vieressä. Sitten kun on...
  7. C

    Spirometriassa käyty vihdoin ja

    tuossa ne vastaukset on kädessä paperilla. Harmi vaan kun en itse osaa kovin hyvin tulkita niitä, pitää odottaa ens viikkoon lääkäriä. Kun nyt edes jotain selviäis noista...oli se sit astma tai joku muu :/
  8. C

    H&M:n uusi mainos tv:ssä, mikä biisi

    siinä soi? Se on niin lyhyt pätkä etten ehdi saada kiinni siitä.
  9. C

    Kaiuttimien uudelleen päällystyksestä, onko joku tehnyt?

    Meillä siis on tuollaset isot kaiuttimet (yht. 6kpl) olkkarissa ja niitten väri (kirsikka) ei sovi lainkaan tulevaan sisustukseen. Joten ne pitäs päällystää. Mut millä? Googlaamalla löysin jotain 3M teippejä mut oli sikamaisen kalliita (60-70€ m²). Vinkkejä? Mustaksi tai harmaaksi haluisin ne :)
  10. C

    MIKSI joka talosta löytyy se härikkönulikka

    Muutettiin juuri, enkä voi sanoa et jäi ikävä paria kakaraa sieltä. Mut eiköhän täältäkin löytyny, oikeestaan kahta pahempi nulikka (10v). Ekana päivänä oli hakannut mun poikaa ja kävin juttelemassa tän pojan äidille. Äiti vaan selitteli poikansa adhd:stä, mut mä sanon et paskat, se kakara on...
  11. C

    Allergiatestit verikokeella, onko muille tehty?

    Mulla on nyt jatkunu yskä, rohina ja tukkosuus/kausittainen nuha jotain (yli?) 3kk jo. Lääkäreiden hitaus etsiä siihen syytä hämmästyttää mua. 2 viikon PEF-seurannan jälkeen yksi lääkäri oli sitä mieltä et tukee astmaepäilyjä ku avaavalla 15-20% parannuksia (otin sen lippusen mukaan kun kävin...
  12. C

    Millaisia verhoja teillä keittiössä?

    Mä haluan jotain erilaista nyt, kun mulla on pitkään ollu keittiössä tavallisen tylsät ruskea-valko-ruudulliset sivuverhot. Jos sais vaikka jotain ideaa teiltä uusiin! :)
  13. C

    Sokerirasituksen arvoista (EI-raskaana olevan)

    Onko siis normaalia, että paastoarvo on korkeampi kuin 2h arvo? :O 0 oli 5,9, 2h 5,3. Lääkäri huomenna mut haluan tietää heti onko toi normaalia.
  14. C

    Alkaa ärsyttää toi mies kohta niin et räjähdän

    Meillä on muutto kolmatta päivää käynnissä ja mulla keittää niin kovin yli nyt. Koko homma on ensinnäkin hoidettu todella surkeasti, miehellä kun ei tunnu organisointikykyä olevan lainkaan. Ja minä kun oon ollu kiinni tossa lapsessa (vajaa 2v) 95% ajasta, niin en oo tosiaan pystyny ihan...
  15. C

    Lapsi löi päänsä, kovaa, ja nyt en uskalla

    laittaa häntä nukkumaan :'( Oltiin siis menossa nukkumaan kun lapsi (alle 2v) oli heittäytymässä selälleen sänkyä vasten. mut meniki huti ja takaraivolleen mäsähti vauhdilla lattiaan :'(
  16. C

    Pikakysymys homealtistuksen tutkimisesta!!

    Siis, oon menossa taas kohta käymään lääkärillä mun pitkittyneen yskän ym. hengitystieoireiden takia. Meillä nyt näyttäis siltä, et ois syytä epäillä hometta täs asunnossa. Mutta, voiko sitä mitenkään tutkia (verikokeella tms.) onko altistunut? Ois kiva kuulla kokemuksia ja saada vähän tietoa...
  17. C

    Nyt huolestuttaa (pef-mittauksesta)

    Sain tänään 2 viikoks pef-mittarin epäillyn astman takia. No kovasti oon puhallellu ja ihan maksimi mitä oon saanu 380. Eikös se oo ihan liian vähän yli 30-vuotiaalle 170cm pitkälle naiselle? :( Uskoisin et tekniikka on kunnossa, oon joskus ennenkin tehny mittauksia, mut ei vaan pysty...
  18. C

    Mahtaako olla liikkeellä jotain mikä aiheuttaa pitkittynyttä yskää??

    Kävin lääkärissä reilut 3 viikkoa sitten tästä, mut kuulemma kaikki oli ok, crp normaali ja keuhkoäänet kunnossa. Mutta kun tää yskiminen ei lopu, ja tuntuu että vaan pahenee. Alusta asti tullu pahaa makua yskiessä (sellasta raudan/veren makua). Niin ja soitin siis terkkariin tänään, mut...
  19. C

    Auttakaas nyt, paljonko vaihtaisit rahaa tälle matkalle

    4 päivää Lontoossa, ruuat+juomat & ostosraha. Paljonko ajattelisit että tarvitsee? Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan :)

Yhteistyössä