Allergiatestit verikokeella, onko muille tehty?

Mulla on nyt jatkunu yskä, rohina ja tukkosuus/kausittainen nuha jotain (yli?) 3kk jo. Lääkäreiden hitaus etsiä siihen syytä hämmästyttää mua.

2 viikon PEF-seurannan jälkeen yksi lääkäri oli sitä mieltä et tukee astmaepäilyjä ku avaavalla 15-20% parannuksia (otin sen lippusen mukaan kun kävin päivystyksessä veriyskösten takia), mut mun "oma" lääkäri taas sanoi ettei voi olla astmaa. Sain lähetteen spirometriaan kuitenkin, mut sinne en voi mennä ku oon niin tukossa koko ajan.

No nyt vaihtu mun lääkäri ja se laitto lähetteen labraan tosiaan noihin allergiatesteihin. Kiva et homma menee eteenpäin mut eikö ne allergiat pitäs testata ihotestillä? Googletin asiaa ja huomasin et noita verikokeita tehdään lähinnä vauvoille, ja että tulokset on usein epäluotettavia.

Hmph, mä vaan haluaisin jotain selvyyttä tähän et pääsis hoitaan tätä, en kerta kaikkiaan jaksa enää yskiä :(
 
"miiku"
Kyllä ne ihotestitkin on epäluotettavia, esim. meillä ei näyttäneet läheskään kaikkea, verikokeissa sit paljastu nekin karmeat totuudet, että lapsi pysty syömään vain muutamaa ruoka-ainetta. Huoh, onneksi tuosta on jo vuosia ja suurin osa häipynyt iän myötä.
 
[QUOTE="miiku";27170834]Kyllä ne ihotestitkin on epäluotettavia, esim. meillä ei näyttäneet läheskään kaikkea, verikokeissa sit paljastu nekin karmeat totuudet, että lapsi pysty syömään vain muutamaa ruoka-ainetta. Huoh, onneksi tuosta on jo vuosia ja suurin osa häipynyt iän myötä.[/QUOTE]

Ahaa, ai noinkin päin voi olla, kiva tietää.
 
lucifer
mulle tehtiin ihotestit joku vuosi sitten, määrätyssä ajassa ei tapahtunut mitään mutta herra jumala mikä mikä tuska alkoi sitten hieman myöhemmin!

ollaan tehty myös verikokeella testit, mutta niiden tuloksia en oo ikinä kuullut.
 
Tytölle tehtiin, tosin epäily rasitusastamasta ( lähisuvusta löytyy ) oli syynä ja verikokeista löytyi mykoplasmavirus, joka on ilmeisesti ollut jo toukokuusta asti..on käyty ennen tätä viimeisintä kertaa lääkärissä, mutta ei sillon otettu mitään testejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;27170965:
Verikokeet on ihan hyvät, tosin täällä tosi pitkät jonot ihopolille (jonka kautta lähete), spirometriaan jonotettiin 3kk. Hitaasti mutta varmasti noita tutkimuksia tehdään..
:O Mä sain tk:sta lähetteen verikokeisiin ja spirometriaan, ja tohon spiroonki pääsee kahdessa päivässä (jos vaan en ois niin tukossa) kun se tehdään labrassa.

*Niin, huomaan kyllä että hitaasti mennään. Alkaa vaan olemaan semmonen koomaväsymys päällä ku yskii ja valvoo yöt, ja lapsen kans on noustava aamulla vaik ei ois nukkunu silmällistäkään..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä