Hakutulokset

  1. tammikuunpoika

    Lapsiveden määrä (AFI indeksi)?

    Paljonko teillä muilla on mitattu lapsiveden määräksi ja missä vaiheessa raskautta? Onko lapsivettä raskauden kestoon nähden A) Liian vähän < 5-6 (Oligohydramnios) B) Normaalisti 8-18 C) Liikaa > 20-24 (Polyhydramnio) Amniotic fluid index - Wikipedia, the free encyclopedia...
  2. tammikuunpoika

    Vauvan syntymähetki: miten välttää itkeminen?

    Eli olen 99,9 % varma, että kun vauva syntyy alan vuolaasti itkemään onnesta, ja hormoneiden sekoittamana en saa itkua sitten ihan heti loppumaan... Nyt jo itkettää helposti jos näkee esim. televisiosta synnytyksen. Ennen raskautta en ollut mikään tällainen itkupilli. Vauvan perspektiivistä...
  3. tammikuunpoika

    Millä mielelellä liikutte liukkaalla kelillä?

    Luettuani Duodecimin artikkelin liukastumisen vaaroista en kyllä vapaaehtoisesti lähtisi ovesta ulos ennen synnytystä (onni onnettomuudessa etten ole kyennyt liikkumaan häpyliitoskipujen vuoksi pitkään aikaan): "Raskaana oleville sattuu tapaturmia varsin usein. Äidin vaarattomalta vaikuttava...
  4. tammikuunpoika

    Synnytyspelkosi?

    Jos kärsit jostakin synnytyspelosta, mikä se on? Mikäli tietäisin että synnytys menisi oppikirjan mukaan ei olisi pelkoa. Nyt pelkään että lapsi kärsii hapenpuutetta synnytyksen yhteydessä (lapsella on napanuora kaulan ympärillä tms.) ja synnytyksestä jää näin loppuelämän muistot.
  5. tammikuunpoika

    Sikiömitat (CRL, BDP,HC,AC,FL): vastaako mitat viikkoja (tässä laskuri)

    Fetus Measurement Growth Calculators Sikiön mitat CRL = pääperämitta BPD = pään leveys HC = pään ympärysmitta AC = vartalon ympärysmitta FL = reisiluun pituus Fetus Growth Measurement Percentile Charts Graphs Calculator for Fetal Weeks Gestation, Fetal Weight, Growth Percentile EFW...
  6. tammikuunpoika

    Synnytystoivelista mukaan synnytyssairaalaan

    Kuinka moni aikoo tehdä synnytystoivelistan synnytyssairaalalle? Esimerkki Synnytystoivelista missä esim. "Toivomme lääkkeetöntä synnytystä, johon puututtaisiin mahdollisimman vähän toimenpiteillä". Nimim. aikoo tehdä listan (ja odottaa mielenkiinnolla miten listan kanssa lopulta käy: onko...
  7. tammikuunpoika

    Odottavat äidit tulisi ottaa herkemmin tutkimuksiin

    Odottavat äidit tulisi ottaa herkemmin tutkimuksiin - Adressit.com Odottavat äidit tulisi ottaa herkemmin tutkimuksiin esim. Naistenklinikalle ja Kätilöopistolle. Kuulostaako tutulta: lähdet ennenaikaisten supistusten takia keskellä yötä taksilla valitsemaasi synnytyssairaalaan, mistä...
  8. tammikuunpoika

    Synnytystapa-arvio yksityisellä (kuinka moni menossa, kokemuksia?)

    Onkohan tästä jo ollut keskustelua? Kuinka moni on menossa synnytystapa-arvioon yksityiselle (esim. 4 D rakenneultra kun vauva on laskeutunut sen varmistamiseksi ettei napanuora ole kaulan ympäri useaa kierrosta tms.)?
  9. tammikuunpoika

    Influenssarokotus?

    Mitä mieltä olette influenssarokoteesta? 1) Puolesta 2) Vastaan 3) En osaa sanoa 4) En tiedä, mutta otan varmuuden vuoksi
  10. tammikuunpoika

    Harjoitussupistukset vs. Vatsalihasten venyminen?(rv 23)

    Mietin tässä onko minulla ns. harjoitussupistuksia, niitä tulee: 1. Vain silloin jos makaa selällään (asento) 2. Ei liity kipua tai muuta huonoa tuntemusta (normaali olo) ja 3. Vatsa kohoaa ylös, menee ikäänkuin kovaksi (vatsan nousu ns. palloksi) - joskus vauva liikkuu juuri ennen tätä...
  11. tammikuunpoika

    Uusia kavereita tulevista äideistä HKI noin 30-40 v?

    Uusia kavereita tulevista äideistä HKI noin 30-40 v? Eli etsintäkuulutus :) Minulla ei ole juurikaan kavereita jotka olisivat tällä hetkellä raskaana, kaipaisin vertaisryhmää kenen kanssa vaihdella kuulumisia jne. ja yhdessä myöhemmin työntää kärryjä :) Asun itse Helsingissä (10 km...
  12. tammikuunpoika

    Uusia kavereita tulevista äideistä HKI noin 30-40 v?

    Eli etsintäkuulutus :) Minulla ei ole juurikaan kavereita jotka olisivat tällä hetkellä raskaana, kaipaisin vertaisryhmää kenen kanssa vaihdella kuulumisia jne. ja yhdessä myöhemmin työntää kärryjä. :) Asun itse Helsingissä (10 km säteellä keskustasta), odotan ensimmäistä lastani, olen 32...
  13. tammikuunpoika

    Järkyttävät öiset suonenvedot nilkasta polveen ja eteenpäin reiteen

    Muilla keillä sama vaiva? Alkuraskaudesta lähtien ollut suonenvetoja, kysyin neuvolasta kuulemma tavallista käskivät ostaa magenesiumia. Ostin ja olen koko ajan syönyt, juonut paljon maitoa ja vettä, käytän merisuolaa... En tiedä mikä avuksi... Viime yönä oikea jalka kramppasi tuhottomasti...

Yhteistyössä