Hakutulokset

  1. J

    Cuplaton vai Disflatyl? kummasta ollu enempi apua vauvan ilmavaivoihin?

    Disflatyl oli iisimpi, kun ei tarvinnut antaa niin usein. Muuten samat sanat kuin edellisellä kirjoittajalla. Aika parantaa.
  2. J

    Erittäin väsynyt ja ahdistunut äiti..

    Kyllä minä vaan sanoisin, että oma aika on yksi tärkeimmistä jaksamiseen vaikuttavista tekijöistä näissä tapauksissa. Kun tilanne pääsee noin uuvuttavaksi (kokemusta löytyy...), kaikkien jaksamisen, onnellisuuden ja iloisuuden kannalta on parasta, että äiti saa breikkiä. Välillä vaikka tunti...
  3. J

    Mitä veisit viemisiksi?

    Tykkään viedä käyttö-/kulutustavaraa, ei mitään turhaa. Usein vien jonkun kivan käsisaippuan esim. Ekokaupasta tai Body Shopista.
  4. J

    Milloin ja miten olette kertoneet alle 2-vuotiaalle raskaudesta? Mitä katselukirjoja vauvan tulosta?

    Tuossahan kysymykset jo tulikin. Eli missä vaiheessa ja miten olette kertoneet noin 1,5-2-vuotiaille lapsille uudesta sisaresta? Entä mitä kirjoja teille tulee mieleen aiheesta, joita voisi tämänikäisen kanssa katsella?
  5. J

    Erittäin väsynyt ja ahdistunut äiti..

    Harmi, että olet saanut näin vähän vastauksia. Ehkä aihe on sellainen, että se herättää syyllisyyttä ja syyllistämistä. Näin minusta ainakin tuntuu suuritarpeinen lapsen äitinä. Lapsemme on noin 1,5-vuotias ja jo ihan alusta asti oli selvää, että hän jotenkin poikkeaa ikätovereistaan...
  6. J

    Te, jotka syötte viljattomasti....

    Minuakin kiinnostaa!
  7. J

    Onko normaalia, että raskauspahoinvointi väistyy/lievenee flunssassa?

    Jännää, guig, mulla kanssa menossa jo toinen flunssa tämän raskauden aikana. Esikoista odottaessa en sairastunut ollenkaan ja nyt tuntuu olevan pelkkään flunssaa... Mutta tosiaan, tuo hajujen katoaminen voi tosiaan vähentää pahoinvointia. Tai voisiko luonto olla niin fiksusti suunnitellut, että...
  8. J

    Onko normaalia, että raskauspahoinvointi väistyy/lievenee flunssassa?

    Mulla raskausviikkoja 9 ja pahoivointia on piisannut. Nyt kun flunssa iski, pahoivointi on helpottanut ja on pystynyt taas syödäkin. Onko kellään muulla käynyt niin, että raskauspahoinvointi on lieventynyt siksi aikaa, kun joku tauti on päällä?
  9. J

    Stressitöntä kyläilyä - miksi vieraat jäävät jumittamaan?

    Juuri tuota minäkin kaipaan, helppoa kahvittelua, mahdollisesti ihan spontaania sellaista. Ihmisillä on niin paljon aikatauluja ja menoja, että lyhyt kahvittelu mahtuisi helpommin täyden kalenterin lomaankin. Näin kavereita pystyisi näkemään useammin.
  10. J

    Stressitöntä kyläilyä - miksi vieraat jäävät jumittamaan?

    Nämä kommenrttit ovat minulle ihan kullanarvoisi, oikeasti! Kiitos:) Olen varmaan vähän epäsosiaalinen tyyppi... Tykkään nähdä ihmisiä mutta uuvun tosi helposti ainakin nykyisessä elämäntilanteessa. Ehkä on aiheutettu ristiriitoja sillä, että on kutusttu kylään ja alettu kiemurrella liian...
  11. J

    Stressitöntä kyläilyä - miksi vieraat jäävät jumittamaan?

    Joo siis tarkennuksena tosiaan, että vieraat eivät tule pitkän matkan päästä vaan max. puolen tunnin matkan takaa. Mitä ystävällisiä keinoja keksitte ilmaisemaan, että nyt loppui isäntäväeltä aika? Olisi mielenkiintoista kuulla lisää, miten pitkä aika on mielestänne sopiva kyläilyaika?
  12. J

    Stressitöntä kyläilyä - miksi vieraat jäävät jumittamaan?

    Miten saada kyläilystä stressittömämpää tilanteessa, jossa olisi ihanaa nähdä kavereita mutta aikaa ja jaksamista on vähän? Minulle ja perheelleni sopisivat parhaiten lyhyet viikonloppuisin päiväsaikaan tapahtuvat kahvittelut, mutta vieraat viihtyisivät vaikka kuinka pitkään. Olen itse...
  13. J

    Kokemuksia vaatteiden tyhjiösäilytyksestä/-pakkaamisesta?

    Hei! Säilytystila alkaa loppua ja aion kokeilla vaatteiden tyhjiöpakkaamista. Siis pakata käytöstä poistetut, uutta käyttöä odottavat vaatteet asiaan tarjoitetteuhin pusseihin, jotka imetään imurilla tyhjiksi ilmasta, jolloin ne vievät paljon vähemmän tilaa. Eipä ole aikaisempaa kokemusta...
  14. J

    Missä iässä siirryitte yksiin päiväuniin? Entä minkä ikäiseksi lapsenne nukkui ulkona?

    1 v 2 kk siirryttiin yksiin päikkäreihin. Nyt 1 v 7 kk ja nukkuu vielä ulkona.
  15. J

    Välttämättömimmät vauvatarvikkeet

    Etukäteen ei välttämättä voi tietää, missä vauva nukkuu... Mä pohdin tuota asiaa kaikista eniten vauvautarvikkeita miettiessäni ennen vauvan syntymää. Ajattelin, että tottakai se vauva sitten nukkuu omassa sängyssään. Mutta tulikin koliikkivauva, joka nukkui tosi huonosti missään. Jotenkin sain...
  16. J

    Aina ulkopuolinen :(

    Onko sinulla itsellä mitään aavistusta tai arvausta, mistä tuo mahtaisi johtua? Todella ikävää joka tapauksessa.
  17. J

    Lautasmallin noudattamisesta

    Miten teillä onnistuu onnistuu lautasmallin noudattaminen? Haluaisin alkaa noudattaa lautasmallia sekä oman laihtumisen että koko perheen terveellisten elintapojen vuoksi. Meillä kyllä syödään melkolailla paljon tai ainakin melko riittävästi kasviksia, mutta ainakin oman lautaseni haluaisin...
  18. J

    Mihin asti teillä nukutaan aamulla?

    Lapsi 1,5 herää aina kuudelta aamulla, ja yöunille menee kahdeksan maissa. Hyvinä kausina herää 0-1 kertaa yössä ja huonoina kausina tunnin parin välein... Päikkärit 1,5 h klo 12.00. Aikaisemmin heräsi aina viideltä mutta yksiin päikkäreihin siirtyminen toki rytmistä inhimillisemmän muutaman...
  19. J

    Muita piristeitä kuin kahvi, kola ja suklaa?

    Kiitos vinkeistä, tuli pari hyvääkin - chili ja yerba mate ja Duactitkin menee testaukseen!
  20. J

    Muita piristeitä kuin kahvi, kola ja suklaa?

    Heh. Ehkäpä mä nyt ensin kokeilen tota chiliä, kun sanotaan olevan positiivisia vaikutuksia myös verensokeriin ja painonhallintaan ml. vitamiinit eikä oo ehkä ihan niin koukuttavaakaan...

Yhteistyössä