Hakutulokset

  1. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Tyttö syntyi 5.2.2014 klo 23.46. Painoa kultakimpaleella oli 3610g ja mitta 51cm. Tummahiuksinen peikkotyttö sieltä tuli. :heart: Viime maanantaina laittelinkin että tuntuu tihkuttavan lapsivettä. Sitä tuli niin huomaamattomasti, ettei sitä meinannut edes huomata. Asiasta neuvolassa...
  2. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Poks 39+0 Uneton yö takana. Pari päivää kärvistellyt aikamoisten harjoitussupistusten kanssa. Yhden "turhan" synnärikäynnin jälkeen sanoinkin miehelle, että seuraavan kerran lähdetään vasta kun se joutuu kantaa mut auton. Sanoi vaan että kätilöksi ei sit autossa ala :D Limatulppaa en ole...
  3. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Joo, kyllä ainakin itse menen synnytykseen ihan luottavaisin mielin. Ainakaan kenelläkään ystävällä tai sukulaisella ei ole jäänyt täälläpäin mitään traumoja, ja ovat olleet hyvissä voimin kotiin tullessaan.
  4. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Ei täälläkään tehdä mitään synnytystapa arviota. Ja koko raskausaikana on ainoastaan yksi neuvolalääkäri käynti. Muuten ihan perushöpinät. Mistään kivunlievityksistä en ole saanut tietoa joten ne ole itse opiskellut, mutta enpä osaa minkään tekstin perusteella päättää mikä olisi itselle se...
  5. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Tänään oli neuvola, eikä mitään ihmeempiä. Hb oli pompannut 137 vaikka en ole syönyt rautaa vuodenvaihteen jälkeen. Sf noussut taas sentillä, eli nyt 34cm. Jotenkin tänään ottanut päähän ihan kaikki. Koko päivä ollut ihan hanurista. Minulle ei todellakaan sovi tämä joutenolo, mutta maha...
  6. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Kirpeetä en pysty ajattelemaankaan, koska närästää jo pelkkä ajatus :D Mutta makea maistu. Eilen tein just mutakakkua ja siihen kylkeen vaniljajätksiä. Slurps!! Itsellä koko ajan kauhee jano. En jaksa juoda niin paljon kun tekis mieli. Jäätee maistuu erityisen hyvälle, kun ei ole happojakaan...
  7. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Ensinnäkin oikein paljon onnea Ninzille! Ja ihanaa että Alina saa kohta käärön kotiin. Tammikuisista... Eiköhän näille keskustelupalstoille aina mahdu mukaan niitä, jotka vääntää kaikkien sanomiset negatiiviseksi ja tekee kärpäsestä härkäsen. Itse ainakin lueskelin noita siivouskommentteja...
  8. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Ai niin yksi ylitse muiden unohtui tuosta "ajalta ennen mahaa" jutusta.. Ettei närästä! Tää rupee tosissaan ottamaan jo päähän, kun koko ajan närkkii :x Ja toivon myös että imetys lähtisi sujumaan hyvin heti jo sairaalassa!!! Itse olen kyllä miettinyt tuota vauvan terveyttä. En nyt...
  9. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Kyllähän se vatsanahka on kovilla kun sellainen 3 kiloinen tyyppi siellä möyryää :D Synnytystoiveista. Omat 5 toivetta on: - Että synnytys alkaisi vesien menolla. Sen yhden yön epätietoisuuden jälkeen toivoisi jotain "nyt se on menoa" merkkiä. - Että olisi mukava ja ammattitaitoinen kätilö...
  10. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Ihanaa, oikein paljon onnea Emlu! Itse palailin juuri synnäriltä kotiin. Soittelin sinne aamupäivällä, ja käskivät käymään. Säännöllisiä supistuksia tuli sielläkin n. 2min välein kun laittoivat käyrälle, mutta ei ilmeisesti ole kuitenkaan tosi kyseessä. Maha erittäin pinkeä ja kova. Lääkäri...
  11. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Poks 37+0! Oikein paljon onnea Karcci, ja tsemppiä Emlulle! Itsekin "naksunut" useamman päivän. Viime yönä alkoi sitten säännölliset supistukset 02.00 aikoihin 10 min välein , ja ovat jatkuneet nyt tähän asti. Tihenneet reilusti (nyt n. 5min) ja kipeytyvät koko ajan. Lapsivesiä ei ole...
  12. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Ei ollut ollenkaan huolissaan neuvolassa. Nauroi vain että ei ole paljoa kun 100g noussut 2 viikossa. Pitkään ollut ja kokenut hoitaja on kyseessä kuulemani mukaan. Ruokahalu on itsellä ollut suht hyvä, mitä nyt närästys on aavistuksen rajoittanut tuhdimpien ruokien syömistä, mutta hyvällä...
  13. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Eilen poksuttiin 36+0 :flower: Eilen oli myöskin neuvola ja ensimmäinen perhevalmennus. Neuvolassa kaikki hyvin. Painoa oli minulle kertynyt vaivaiset 54g/vko (kasvaakohan vauva yhtään??) ja sf mitta ksvanut sentillä, joten nyt 33. Edelleen pää alaspäin ja sykkeet 140 hujakoilla...
  14. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Eikö ole ihan tavallista/luonnollista ettei vauva enää noilla viikoilla myllerrä mahassa niin paljon kun aikaisemmin, kun tila alkaa käydä vauvalle niin pieneksi, ettei se mahdu kunnolla liikkumaan. Näin ainakin minulle on kerrottu, ja tuo mainitaan aika monissa teksteissä joissa kerrotaan...
  15. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Itsekin olin viime viikolla ihan varma että synnytys alkaa jo, kun kroppaa vihloi päästä varpaisiin, ja neuvolassakin epäiltiin kipujen liittyvän synnytykseen. Mutta nyt tilanne rauhoittunut. Mies on hieronut minua parina iltana ja muutenkin tuntuu että kivut liittyivät ennemminkin vauvan...
  16. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Ihanaa! Ystävänpäivävauva =)
  17. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Täällä poksutaan 35+0 Selkäkivut ei ota hellittääkseen. Aamusta iltaan saa sietää kipua, koska Panodoleista ei mitään apuja. Öisin olen nukkunut kivun myötä älyttömän pitkiä yöunia 10-12h, toki heräilen parin tunnin välein.. Vatsa on ihan silmissä laskenut alemmas, ja pahin kiristyksen...
  18. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Juu, kyllä itselläkin ollut harjoitussupistuksia ihan alusta asti, jo ennen kuin maha alkoi kunnolla edes näkymään, mutta nyt nämä alkaa olla ihan eri luokkaa, kun eivät hellitä laisinkaan, ja säteilee lonkista aina lapaluihin asti. Ja tuntuu kuin pallean ympärillä olisi koko ajan joku vyö...
  19. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Tänään ajattelin itsekin pakata sairaalakassin valmiiksi sillä... Soittelin neuvolaan kun selkäsärky on nyt sellaista luokkaa etten oikein tiedä miten päin olla. Yöllä heräsin myös monta kertaa supistuksiin, ja päiväsaikaan ei maha hellitä juurikaan, vaan on koko ajan erittäin kova pinkeä...
  20. Iitu1810

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Itse hankittiin tuo Hensvik vaatekaappi, ja se oli ainakin hintaansa nähden oikein hyvä. Eiköhän se pinnasänkykin ole samaa laaua. Hoitotasokin oli tarkoitus siitä sarjasta hankkia, mutta oli tällaiselle kirpulle liian korkea :D

Yhteistyössä