Hakutulokset

  1. Ellenin äiti

    vauvan hikka

    Meidän vauvelilla on aina syömisen jälkeen hikka joka kestää kymmenisen minuuttia...yleensä sanotaan että hikka lähtee imettämisellä mutta kun hänelle se tulee sen jälkeen...miten voisi estää vai onko haitallista
  2. Ellenin äiti

    Neuvoja...

    vauva on nyt 6 päivän ikäinen ja on erittäin kova syömään. Syö tunnin tai puolitoista päiväsaikaan ja nukkuu 3-4 tuntia. Yöllä voi syödä tunnin, nukkua tunnin ja taas haluaa olla tissillä pari tuntia. Sitten kyllä nukkuu taas 4tuntia. Huomasin että yöaikaan ei heru tarpeeksi omaa maitoa ja...
  3. Ellenin äiti

    Pitääkö..

    synnärille soittaa ennenkuin menee?
  4. Ellenin äiti

    Supistuksista...

    kuinka kipeitä niiden pitää olla että on syytä lähteä synnärille? Tulee säännöllisesti 5-7 min. välein mutta ei niin älyttömän kipeitä...jos joku tietää miltä tuntuu kun vihlaisee kohdunsuulta niin se on huomattavasti pahempi kipu. siis nämä ei tunnu yhtä pahalta kuin se vihlominen..
  5. Ellenin äiti

    vihlaisut kohdunsuulla

    Voiko supistukset olla sellaisia erittäin kovia vihlaisuja kohdunsuulla samalla kun maha menee kovaksi? Mulla tullut nyt aika monta ja todella sattuu...rv 40 tasan tänään.
  6. Ellenin äiti

    vihlaisut kohdunsuulla

    Voiko supistukset olla sellaisia erittäin kovia vihlaisuja kohdunsuulla samalla kun maha menee kovaksi? Mulla tullut nyt aika monta ja todella sattuu...rv 40 tasan tänään.
  7. Ellenin äiti

    Menkkamaiset kivut

    Mulla alkoi eilen iltapäivällä kävelylenkin jälkeen aivan älyttömät siis monta kertaa pahemmat kuin kuukautiskivut..oon koittanut särkylääkkeillä helpottaa muttei auta. Voikohan tätä olla vielä kovinkin kauan ennen synnytystä vai enteileekö sitä? Kovat tuskat.
  8. Ellenin äiti

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Elomassujen elokuu 2007 ;) SYNTYNEET ELOVAUVASET 2007: äippä-86 13.7 tyttö 2640g 47cm milana 15.7 poika 3130g 48cm Rica 16.7 tyttö 3950g 50cm marisa 25.7 poika 2830g 49cm nessu84 26.7 tyttö 3110g 49cm niiskuneiti83 28.7 poika 3630g 50cm kassu 29.7 tyttö 3080g 48cm merisimpukka 30.7...
  9. Ellenin äiti

    Pikaista vastausta kaipailen..

    Mulla on supistellut nyt 3 päivää, enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Nyt jokin säteilee oikeaan jalkaan ja polveen asti, enkä pääse kävelemään. Johtuukohan supistuksista? En viitsisi turhaan synnärille tähän aikaan soittaa.
  10. Ellenin äiti

    Pikaista vastausta kaipailen..

    Mulla supistellut nyt 3päivää välillä säännöllisesti, välillä ei...nyt säteilee jotenkin oikeaan jalkaan ja polveen asti ja niin että en pääse kävelemään...voiko siis toi johtua supistuksista? En viitsis turhaan soitella synnärille tähän aikaan..
  11. Ellenin äiti

    Miten synnytyksesi käynnistyi?

    Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia...mihin aikaan päivästä? Kauanko oli ennakoivia oireita?Alkoiko supistuksilla vai veden menolla? Jouduttiinko antamaan käynnistystippoja? jne.?
  12. Ellenin äiti

    Neuvoja...

    Kaurapussista... Sain lainaksi sellaisen lämmitettävän kaurajyväpussin. Kuinkahan kauan sitä kuuluu mikrossa lämmittää, tietääkö joku?
  13. Ellenin äiti

    Kaurapussi

    Sain lainaksi sellaisen lämmitettävän kaurajyväpussin. Kuinkahan kauan sitä kuuluu mikrossa lämmittää, tietääkö joku?
  14. Ellenin äiti

    Jauheliha

    Kuinka jauheliha säilyy pakastimessa hyvänä? Kanasta oon kuullu että vain muutaman kuukauden mutta entäs jauheliha?
  15. Ellenin äiti

    tyhmä kysymys, mutta

    voiko limatulppa mennä vaikka kohdunsuu olisi kiinni? Tuntuu erikoiselta että mulla on se jo mennyt ja eilen neuvolan lääkäri sanoi että kohdunsuu vielä kiinni. Viime viikolla äippäpolin/naistentautien päivystyksen lääkäri ultratessa sanoi että ulkosuu sormelle auki ja sisäsuu hieman...
  16. Ellenin äiti

    voiko olla raskausmyrkytys?

    Oksettaa ja päätä särkee jo kolmatta päivää...mahakin tosi kipeä. Huomenna aamulla neuvola mutta pitäisköhän silti mennä näytille jo tänään?
  17. Ellenin äiti

    kannattaiskohan mennä näytille

    Mietin tässä kun supistuksia on tullut aamusta asti kylläkin aika epäsäännöllisesti..ripulointia ja oksentelua..päätä särkee ja vaikea kävellä. Jos soitan synnärille niin sanovat kuitenkin ettei kannata tulla kun ei kunnolla suppareita..mutta olo todella heikko ja tuntuu että taju lähtee.
  18. Ellenin äiti

    Laitan tännekin..että kauankohan vielä voi mennä?

    Mulla on nyt kipeitä supistuksia tullut monta päivää...välillä tietysti taukoja. Kohdunsuu on sormelle auki..kanavaa kuitenkin 0,5-1cm jäljellä. Limatulppaa on irronnut sunnuntaista lähtien ja eilen tuli oikein paljonkin veristä vuotoa. Menkkamaisia kipuja, selkä ja alamahakipuja, vihlomista...
  19. Ellenin äiti

    Kauankohan vielä...

    Mulla on nyt kipeitä supistuksia tullut monta päivää...välillä tietysti taukoja. Kohdunsuu on sormelle auki..kanavaa kuitenkin 0,5-1cm jäljellä. Limatulppaa on irronnut sunnuntaista lähtien ja eilen tuli oikein paljonkin veristä vuotoa. Menkkamaisia kipuja, selkä ja alamahakipuja, vihlomista...
  20. Ellenin äiti

    synnytyksen käynnistämisen ajankohta

    Olin tänään lantio kuvauksessa ahtaan lantion vuoksi. Kuulin että voivat päättää että leikataan tai sitten että synnytys käynnistetään kun lapsi vielä voisi mahtua alateitse...ootteko kuullut tällaisesta/onko kokemusta? Ja voidaanko se siis tehdä jo vaikka rv38 tjntn.? Mulla vauvan...

Yhteistyössä