Miten synnytyksesi käynnistyi?

aamulla oli ekoja kunnon supistuksia, mutta ei niinkään säännöllisiä, siinä päivän mittaan tuli niitä aina silloin tällöin, suihkussa lotrasin ja kotona oleskelin... mutta hyvin jakso olla.. (viikkoja oli siis 39+3)
illalla kaheksan aikaan alkoi säännölliset supistukset, puolen yön aikaan soittelin sairaalalle että tulossa kohta puoliin ollaan... 2.45 oltiin sairaalassa ja olin jo 6cm auki, siinä yritin istua ja välillä kävellä ja sit loppujen lopuks en pystyny muuta ku makoilee.. ja supistuksia tuli 3-5min välein... lapsivedet tuli siihen pöydälle jossai vaiheessa..
ilokaasua sain ja agua-rakkuloita laitettiin 3 (enempää en antanu laittaa.. sattu niin pirusti!!! )
aamulla klo. 6.11 syntyi sitten terve tyttö =) :heart:

tästäkin jo reilu 3,5v aikaa.. toista ootellaan nyt rv 7+0 :heart:
 
meni aika tasan puoliltaöin vedet ilman minkäänlaisia ennakkotuntemuksia viikolla 40+6.Samantien alkoi aika kivuliaat supistukset ja sairaalaankin lähdettiin hissukseen samoilla kantimilla.Aamulla kahdeksan aikaan aloin ponnistamaan ja 08.45 syntyi tyttö.

Kakkoselta katselin kympin uutiset ja mainitsin,että ompas "hassu olo".Viskasin hammasharjan sairaalakassiin pesun jälkeen ja menin nukkumaan.Yöllä kahdenmaissa heräsin supistuksiin ja aloin seurata kelloakin siinä.Soitin sairaalaan ja miehelleni töihin.Isäni vei minut sairaalaan ja mies ehti sinne noin 04.00.Kolmen minuutin ponnistuksella 08.08 syntyi poika viikoilla 40+1

Kolmoselta aloin ravata vessassa iltapäivästä molemmilla asioilla ja noin klo 17 meni selvä limatulppa.Pikkupöksyt kastuivat pitkin iltaa ja sen kummempaa ajattelematta asiaa ,vaihtelin ja pesin pöksyjä samalla kun kahta pientä hoidin kotona:laittelin puuroa,kylvetin....yhdeksältä molemmat nukahtivat pinnasänkyihinsä ja soitin miehelleni joka oli työmatkalla,kun tuntui että supistelee oudon kovaa.Raskausviikkoja oli 36 ja risat.Nelinkontin puhuin puhelimeen vessan lattialla ja hyvin hienovaraisesti kysyin josko mies lähtisi kuitenkin ajelemaan yöksi kotiin vaikka työmatkaa oli vielä 2 päivää jäljellä.Kymmeneltä soitin synnärille ja kerroin tilanteen.Sanoin meneväni suihkuun ja odottavani miestä kotiin.Tuttu kätilö kuuli ilmeisesti äänestäni,että olin aika kipeä ja pyysi minua tilaamaan taksin heti.Siinä taksin numeroa näpytellessäni huomasin olevani nelinkontin eteisen lattialla pikkuhousuissani eikä puhettakaan että olisin saanut housuja tai kenkiä jalkaani.....soitin taksin sijaan lähellä asuvalle ystävälleni joka tuli samantien.Sairaalan takaovella olimme 22.30 ja toinen poikamme syntyi 22.40.Mieheni ehti paikalle noin 02.00 :LOL:


Nythän siis viikkoja huomenna tasan 39 ja jännitys tiivistyy.......
 
Mulla alkoi osittaisella vedenmenolla (vko 39+3), klo taisi olla 5-7 aamulla. Kävin vessassa ja arvasin että näin on. Soitin kuitenkin vasta miehen herättyä äityispolille ja heti käskettiin paikanpäälle! Luulin että voin odottaa kotona rauhassa kun tositoimet alkaa...

Sairaalassa ottivat käyrää ja saimme liikkua lähistöllä vapaasti, mutta kotiin ei ollut kuulemma enää menemistä. Kävimmekin kävelyllä jätskillä ja silloin supisteli, muttei mitään pahaa. Kun kätilöt kehoitti käymään nukkumaan yötä varten, niin klo 22-23 yöllä alkoi sitten tuntumaan jos supistelut kovemmin. Siitä sitten suihkuun jossa olin 1h ja sitten katsottiin mikä tilanne ja olinkin siinä 1h sisällä auennut täysin 10 cm! Eli salissa alkoi heti ponnistelut...

Eli minulla alkoi ainakin tosi rauhallisesti ilman mitään kipuja. Kipuja tuli vasta kun aloin aukemaan (silloin suihkussa) ja siitä eteenpäin siihen asti kun vauva oli ulkona.

...täälläkin odotetaan toista vauvaa ja tammikuussa sitten uutta kertomusta ;)
 
Mulla alkoi supistuksilla päivällä noin klo 16. lähimme illalla sairaalaan klo 21.15
Sairaalaan tultaessa olin 4cm auki.eli noin klo22-23. tyttö syntyi klo 04.00 :heart:

Tsemppiä koitokseen! =)
 
pepi
kahdella ensimmäisellä kerralla supparit alkoivat pikkuhiljaa 3 aikaan yollä ja vauvat syntyivät aamupäivällä .Eka kesto 6h ,toka 5h .Kolmannen kaa alkoi lapsivettä tihkumaan ilman supisteluja aamuyöllä 4aikaan ja sairaalassa alkoi tuntua supistukset,tosi lieviä.vauva syntyi 8,30. Viimeisen raskauden kaa tunsin vain semmosen piston mahassa ja samantien supistelut oli vajaa 10min. välein ja todella kipeitä. vauva syntyi 2 tuntia sen "piston" jälkeen.En kerenny edes ambulanssin pediltä pois. Jokainen synnytyksen alkaminen on varmaan erilainen. =) Pitää vielä lisätä että kaikki mun vauvat on luomuja.Ilman kivunlievityksiä tehtyjä
 
Minulla meni lapsivedet klo 04 yöllä, jonka jälkeen alkoivat supistukset. Mitään tuntemuksia ei ollut sitä ennen. Ponnistus kesti n 12 min ja meidän kullanmuru syntyi klo 14.16. :heart:

Sain epiduraalin, sillä jouduimme odottamaan muutaman tunnin pikkuisen laskeutumista. Ja viikkoja oli 40+3
 
Lauantaiaamuna rv 38 ilmestyi vessassa käydessä paperiin hieman verta, ainoan kerran koko raskausaikana. Seuraavan yön nukuin kuin tukki ainoan kerran vissiin kuukauteen, vaikka naapurissa oli menossa varsin kovaääniset juhlat. Aaamulla kun heräsin klo 8, tuntui että jotain tulee paineella. Nousin ylös ja lapsivettä holahti lattialle. Vessassa käytyäni tuli ensimmäinen kipeä supistus ja hieman sen jälkeen lorahti lisää lapsivettä. Supistuksia alkoi tulemaan noin 10 min välein. Herättelin miehen ja lähdettiin 10 aikaan sairaalaan. Supistelut jatkuivat melko epäsäännöllisinä ja kätilö lähettikin meidät ulos "vauhtia ottamaan" noin klo 14 sunnuntaina. Päästiin ovelta ehkä 100 m kun tuli ensimmäinen todella kipeä supistus ja kun pääsin takaisin ovelle valui loput vedet maahan. Siitä supistukset alkoivat säännöllisinä max 5 min välein. Klo 20 olin vasta 4 cm auki ja sain epiduraalin sekä tipan supistuksia vauhdittamaan. Klo 01 maanatain puolella kohdunsuu oli täysin auki ja pääsin aloittamaan ponnistamisen, ja 01.22 poika syntyi rv 38+2.
 
Esikoinen: Heräsin aamuyöllä siihen, kun alaselkä oli vähän kipeä ja en pystynyt oleen oikeen missään asennossa. Nousin ylös sängystä ja taapertelin huoneesta toiseen ja ihmettelin, mikä selässä oikein on... Sitten supistukset voimistui ja alaselkään alkoi sattuun enemmän ja enemmän. Ja sitten koin ahaa- elämyksen: taitaa vauva syntyä tänään!!! *hoks!* :D Sitten aloin laskeskeleen supistusten välejä ja pituuksia. Ja soitin synnärille. Kätilö käski oleen ihan rauhassa kotona vielä muutaman tunnin ainakin. No, ei ootettu kuin puoli tuntia, kun olin jo niin kipeä, että oli pakko lähtee synnärille. Ei ollut mitään tuntemuksia ennen synnytyksen alkua. Tyttö syntyi rv 40+0.

Toinen: Synnytys alkoi kolmen aikaan yöllä. Myös alaselkäsäryllä. Tällä kertaa tiesin jo mistä on kysymys, ja aloin taas laskeen supistelujen pituutta ja välejä. Ja aika pian lähdettiinkin synnärille. Ei ollut mitään tuntemuksia ennen synnytyksen alkua. Tyttö syntyi rv 41+0.

Kolmas: Synnytys alkoi taas yöllä kolmen aikoihin. Ja taas alaselkäsäryllä. Vähän aikaa tunnustelin että supistukset jatkuu ja voimistuu ja matka synnärille alkoi. Ei ollut mitään tuntemuksia ennen synnytystä. Poika syntyi rv 40+1.

Nelonen: Aamulla tuli muutama napakka pikkusupistus. Joiden jälkeen tuli yksi kamala supistus, jonka jälkeen tuntui sellainen napsahdus alapäässä ja sitten lorahti hieman lapsivettä. Sitten alkoi kaameat supistukset. Synnärille lähettiin heti paikalla. Siitä huolimatta ei keretty synnytyssaliin asti, vaan poika syntyi synnytyssairaalan aulaan ulko-oven viereen. Ei ollut mitään tuntemuksia ennen synnytystä. Poika syntyi rv 40+3.
 
Alkoivat aamulla säännöllisinä mutta ei kipeinä. Kävin aamutuimaan äitiyspolilla kokoarviossa ja saivat käyrälle aika mahtavia supistuksia ja lääkäri toivotti tervetulleeksi pian takaisin sairaalaan.
Koko päivän supistukset tuli alta 10 min välein, mutta kivuttomina. Iltaa kohti ne sitten alkoi pikku hiljaa koskemaan ja kahden aikaan yöllä lähdettiin kävelemään sairaalaa kohti (sairaalaan oli matkaa n. 500m). Kohdunsuulla tilanne oli täsmälleen sama mitä edellisenä aamunakin.
Supistukset muuttuivat kokoajan kovemmiksi ja tuntuivat lähinnä selässä aivan järkyttävänä kipuna. Puolen päivän jälkeen lääkäri puhkaisi kalvot joka joudutti paikkojen aukeamista ja poika syntyi pitkän ponnistamisen jälkeen päivällä puoli kolmen aikoihin.
 
Esikosta alkoi heti säännöllisillä supistuksilla klo 4 aamulla, siitä suoraan synnärille ja klo 5.55 tyttö syntyi... Kakkosesta sama homma, puolilta öin huomasin että saan jatkuen ravata vessassa, klo 5 alkoi säännölliset supparit, suoraan sairaalaa (olin 8cm auki) ja 8.14 syntyi terve tyttö=) voisin melkein sanoa että "piis ov keik"... :D
 
äiskä äiskä Mullahan on viikkoja nyt 39+2. Hauskaa tässä on se että kun 3 vkoa sitten tuli supistuksia niin kätilö sanoi ettei mene kuin korkeintaan viikko.. :) No meni sitten vähän enempi..tiedä koska se sieltä tulee. Kaulakanavaa ei ainakaan ole jäljellä mutta avautuminen tuntuu olevan hidasta...taitaa olla niin ettei avaudu edes käynnistämällä... :LOL:
 
tuleva mami tuo toisaalta kuulostaa hyvältä, jos paikat hitaasti aukenee... eipähän repee paikat..
kaveri sai keväällä kaksoset ja sillä viikon ajan paikat aukes hitaasti eikä ollu yhtään kohdunkaulaa jälellä... sitten kun molemmat vauvat synty alateitse, nii seuraavana päivänä kaveri jo istu ihan tavallisesti ja sano ettei oo juuri yhtää paikat kipeenä.. enemmän oli aikanaan esikoiselta..

joten hyvä jos hitaasti ja vähemmän kivuliaasti paikat aukee, veikkaan sitten suht helppoo synnytystä :) onnea tulevaan koitokseen, ilmottelehan itestäs heti kun oot lähössä sairaalaan (jos kerkiät) tai sit kun kotiudut =)
 
lady of the lake
Esikoiselta alkoi supistuksilla n. klo 10 aikaan aamulla.Olin tuolloin osastoseurannassa jo raskausmyrkytyksen vuoksi ja tuona aamuna oli tarkoitus käynnistää synnytys.Lääkäri sitten siinä kierrolla teki vähän perusteellisemman sisätutkimuksen ja omat supistukset alkoivat oikeastaan heti siitä.Viikkoja oli tuolloin 39+2.Supistukset olivat tosi kipeitä ja napakoita heti alusta lähtien, osastolla sain Petidiniä lihakseen josta oli ihan lievä apu.Salissa onneksi sain heti epiduraalin ja se oli kyllä kuin seitsemäs taivas.Illalla klo 18.16 syntyi esikoispoikani :heart:

Kuopukselta synnytys käynnistyi kanssa supistuksilla.Aamuyöllä ensimmäisen kerran ehkä viiden aikaan alkoi supistella niin, että tiesi alakerrassa jotakin tapahtuvan.Noin tunnin jälkeen supistukset kuitenkin loppuivat ja päivä meni ilman mitään tuntemuksia.Illalla klo 20 maissa alkoi jälleen tuntua supistelua ja 21.30 kunnolliset voimakkaat supistukset.Kuopuspoika syntyi klo 2.32 myös viikolla 39+2.

Molemmilta on kalvot puhkaistu salissa ja vasta siellä siis lapsivedet tulleet.
 
Äiskä äiskä...joo ilmoittelen kyllä..taas supistellut koko päivän..tää on jotenkin turhauttavaa kun ei yhtään tiedä kuinka kauan vielä menee mutta toisaalta on kai tämä kuitenkin eteenpäin kokoajan. Tossa koitin vauvelille taas jutella että olis jo aika tulla sieltä, mutta saas nähdä totteleeko äitiä =)
 
Mulla oli tiistai-aamulle varattu keisarinleikkaukseen aika, mutta synnytys alkoikin ihan yllättäen sunnuntai-maanantaiyönä tasan puoliltaöin! Oltiin illalla käyty miehen kanssa syömässä ulkona, jonka jälkeen tuttavapariskunnalla kylässä, ja kotona hiukan pupuiltiin... ja supistukset alkoi tasan puoliltaöin ilman mitään ennakkovaroituksia; samantien 5min välein.. odotin kokoajan että koska loppuu, muttei loppuneetkaan..

Herätin miehen kolmelta, sairaalassa oltiin klo 4:15, hoitaja soitti gynegologille n. klo 4:45, gyne oli sairaalalla n. 5:15, ja poika maailmassa 5:55 hätäsektiolla (onneksi mies sai olla mukana kuitenkin :))
 
Menin sairaalaan neuvolasta suoraan koska valkuaista pissassa ja kohonnut verenpaine eli vaara saada raskausmyrkytys. Olin yön sairaalassa ja aamulla käynnistykseen, ei mitään tapahtunut. Meni yö ja mukavasti aamupäivä kunnes alkoi kauheat supistelut klo. about 12... Ja pikku poika syntyi sitten illalla klo.23.12. Ei osata sanoa käynnistyikö itse vai auttoiko toissapäiväinen käynnistys.
 

Yhteistyössä