Hakutulokset

  1. F

    Syyskuiset 2024

    Tänään on viikkoja kasassa 18+0 ja toissa päivänä kävin neuvolalääkärillä pienemmällä naapuripaikkakunnalla (koska uudet hyvinvointialueet 😄). Olikin mukava yllätys, kun lääkäri ultrasi sydänäänien kuuntelemisen sijaan. Lääkäri sanoi, että nyt olisi mahdollista selvittää sukupuolikin ja...
  2. F

    Syyskuiset 2024

    @Lara83, olet oikeassa, nykyiset värikoodit ovat mainostoimistojen keksintöä. 1950-luvulla mainostoimistot alkoivat kampanjoida ja markkinoida vaaleanpunaista erityisen naisellisena värinä. Vielä 1900-luvun alussa vaaleanpunainen puolestaan nähtiin poikamaisena versiona maskuliinisesta...
  3. F

    Syyskuiset 2024

    Me varmaan otamme äitiyspakkauksen. Ensimmäisellä ja toisella lapsella on ikäeroa kolme vuotta mutta otimme silti molemmille pakkauksen. Toisen ja kolmannen lapsen ikäero on 2,5 vuotta, ja koska oli jo säästössä parhaat palat kahdesta pakkauksesta, emme ottaneet enää kolmatta. Nyt kolmannen ja...
  4. F

    Syyskuiset 2024

    Viime maanantaina aprillipäivän ratoksi järjestin lapsille aarteenetsinnän. 😄 Jokainen sai paperin, jossa oli vihjeitä (koululaisille sanallisia ja päiväkotilaiselle kuvia). Vihjeiden perusteella löytyi 12 tavua, jotka piti järjestää lauseeksi: haikaranmuna on taikinakulhossa. Kaapissa olevasta...
  5. F

    Syyskuiset 2024

    Minullakin oli ensimmäisten neuvolakäyntien välillä tullut painoa 1 kg. Laskennallisesti raskaus kai nostaa painoa 12–13 kg sisältäen mm. sikiön, istukan, lapsiveden, verimäärän lisääntymisen, rintojen kasvun ja kohdun kasvun, mutta käytännössä se vaihtelee tosi paljon. Hoikillla voi nousta...
  6. F

    Syyskuiset 2024

    Sydänäänet kyllä kuunnellaan joka neuvolakerralla (ja merkitään neuvolakorttiinkin), joten ei lasketa seurantaa pelkästään ultrien varaan. 🙂 Minulla oli kahdessa edellisessä raskaudessa käytössä kotidoppler, jonka hankin esikoisen jälkeen tulleiden keskenmenojen pelästyttämänä. Sykkeen...
  7. F

    Syyskuiset 2024

    Tänään viikkoja 12+3 ja päivällä oli nt-ultra. Kylläpä taas jännitti! Mutta onneksi eläväinen miniatyyri-ihminen siellä venytteli ja pyöri. 🥰 Aivot, sydän ja virtaukset olivat kunnossa ja riskiluvutkin jäivät mitättömän pieniksi iästä huolimatta. Minun ei oikeastaan tee mieli syödä mitään, kun...
  8. F

    Syyskuiset 2024

    Meillä ei oikeastaan ole enää mitään vauvanvaatteita tai -tarvikkeita valmiina, kun nuorimmainen on jo 5-vuotias. Toisaalta tiedän tarkkaan, mitkä kaikki hyviksi havaitut ja toimiviksi todetut asiat kannattaa hankkia. 😊 Tiedän, millaiset vaunut meille tarvitaan, mikä rengasliina on ihanin, minkä...
  9. F

    Syyskuiset 2024

    Joko te pidemmällä olevat olette siirtyneet äitiyshousuihin? 😃 Olen vähän katsellut äitiysvaatteita kesää silmällä pitäen mutta mitään hankintoja en ole vielä tehnyt. Hirveästi tekisi mieli jo ommella vaippoja ja pieniä vaatteita ja kierrellä kirppareita vauvalasit päässä. Jospa nyt kuitenkin...
  10. F

    Syyskuiset 2024

    Jos on yksityinen piilotettu ryhmä, niin ei pitäisi näkyä muille. Siis toivottavasti! 😅 Ihan varma en ole, koska Fb:ssa tulee aina jotain muutoksia.
  11. F

    Syyskuiset 2024

    Tietääkö kukaan, onko syyskuisille olemassa jotain salaista Fb-ryhmää? 🤫 En haluaisi mihinkään julkisiin ryhmiin liittyä ja täälläkin pitää vähän miettiä, mitä kirjoittelee, koska kuka vain pääsee näitä keskusteluja lukemaan. 👀
  12. F

    Syyskuiset 2024

    Huh helpotusta, kun tänään ultrassa näkyi elävä pikkuinen, jonka kokokin vastasi viikkoja (8+3)! 🥹 Myöhemmin iltapäivällä kävin vielä neuvolassa, tällä kertaa luottavaisin mielin, vaikka kriittisiä viikkoja vielä eletäänkin. Ultra vähensi kyllä epävarmuuden tunnetta ja pelkoa keskenmenosta!
  13. F

    Syyskuiset 2024

    Minulla ei ole koskaan ollut klassista "aamupahoinvointia" vaan iltapahoinvointi. Aamuisin olo on oikeastaan ihan hyvä mutta aamupalan jälkeen alkaa velloa ja etova olo lisääntyy vähitellen pitkin päivää huipentuen oksentamiseen juuri ennen nukkumaanmenoa. 🤢 Siksipä olen alkanut syödä iltapalan...
  14. F

    Syyskuiset 2024

    Voi @uutamo, olen niin pahoillani. 😢 Kovasti voimia! Minulla piti olla tänään varhaisultra mutta se siirtyikin ensi viikolle.
  15. F

    Syyskuiset 2024

    Minäkin soittelin tällä viikolla ensimmäistä neuvola-aikaa ja samalla sain ajan varhaisultraan keskenmenohistoriani takia. Se onkin jo ensi viikolla ja jännittää valtavasti!
  16. F

    Syyskuiset 2024

    Voi ei, @Lara83, pidetään peukkuja, että kaikki on hyvin ultrassa. 🧡 Kun aloin odottaa toista lastamme, minulla oli kahden keskenmenon jälkeen jälleen vuotoa ja lannistuneena menin varhaisultraan. Siellä kuitenkin näkyi pieni, elävä alkio sydän sykkien! Kohdussa näkyi myös toinen, pienempi kaiku...
  17. F

    Syyskuiset 2024

    Syyskuiset 2024 Laskettu aika/ Nimimerkki/Ikä/Monesko lapsi/Synnytyssairaala 1.9 @Lilibeth / 35 / 2 / OYS 5.9 @Sunsetcoast / 25 / 1 / KPKS 12.9 @__PikkuMyy__ / 34 / 2 / HUS 16.9 @uutamo / 33 / 1 / HUS 17.9 @karoliip / 31 / 3 / SATKS 17.9 @Mandis /31 / 4 / HUS 19.9 @-sirpula- / 26 / 2 / TAYS...
  18. F

    Syyskuiset 2024

    Heippa! Täälläkin olisi mahdollisesti tulossa syyskuinen 2024 (sieltä porukan loppupäästä), lasketun ajan ollessa 27.9. 😊 Edellinen raskaus päättyi loppusyksyllä keskenmenoon viikoilla 9+6, joten vielä tällä hetkellä (5+2) ei uskalla riemuita. Vuosia sitten oli kaksi keskenmenoa peräjälkeen...
  19. F

    Tammikuun tarrasukat 2019

    Millaisissa mittasuhteissa teillä on pahoinvointi? :D Minulla vaikuttaa olevan taas iltapainotteista tämä huono olo. Muutaman päivän on vasta ollut tällaista enkä vielä ole oksentamaan joutunut... Esikoisesta oli sellainen lievä kestokuvotus ekan kolmanneksen ajan ja oksensin vain kaksi kertaa...
  20. F

    Tammikuun tarrasukat 2019

    Hyvää äitienpäivää! :love: Digitestistä tuli odotettu tulos! :) Frid 5+0

Yhteistyössä