Syyskuiset 2024

vierailija
Voi hyvänen aika että väsyttää. Voisin nukkua koko ajan. Kuopus 2v käy tietysti koko ajan oikein asiakseen nykimässä että äiti ylös, ja mikään ei kelpaa isän kanssa, jos hän huomaa, että yritän livistää päikkäreille...

Ja palelee myös jatkuvasti, olen varsinkin iltaisin ihan horkassa ja ruikutan miehelle, että onko lämmitys lopetettu maailmasta.

Mites muiden jaksaminen tässä alkuvaiheessa?
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
Voi ei 😂 niin et ei torkkuja äitille, mulla on 1v7kk lapsi ennestään ja onneks voin hänen kanssa nukkua päiväunet samaan aikaan vielä. Väsymys on kyl lisääntynyt vaikka yleensäkki oon aika väsynyt ihminen 😁 Jaksaminen on kyl ihan hyvää vielä. Mulla on nyt 4+6 ja ajattelin vielä keskiviikkona tehdä viikot näyttävän raskaustestin ennen kun soitan neuvolaan. Vieläkin hieman epäuskoinen et voiko olla et on raskaana
 
Voi hyvänen aika että väsyttää. Voisin nukkua koko ajan. Kuopus 2v käy tietysti koko ajan oikein asiakseen nykimässä että äiti ylös, ja mikään ei kelpaa isän kanssa, jos hän huomaa, että yritän livistää päikkäreille...

Ja palelee myös jatkuvasti, olen varsinkin iltaisin ihan horkassa ja ruikutan miehelle, että onko lämmitys lopetettu maailmasta.

Mites muiden jaksaminen tässä alkuvaiheessa?
Täälläkin järkyttävää väsymystä ja täälläkin pienin taapero ja kelpaa vaan äiti jos yritän livistää lepäilemään😃👍🏻 onneksi tämä alkuraskauden väsymys menee jossain vaiheessa ohi. Minulla lievää pahoinvointiakin alkanut tulemaan tässä pikkuhiljaan, niin ei auta asiaa ollenkaan. Pahoinvoinnit minulla tosin on ollut lähes koko raskauden läpi, joten se vähän hirvittää miten sen kanssa tulee jaksamaan.
 
Minulla on laskurien mukaan meneillään viikko 6+0. Itselläni ei ole ollut etovaa oloa kuin yhtenä päivänä tähän mennessä, myöskään parina viime päivänä ei ole väsyttänyt niin paljoa kuin viikko - puolitoista sitten, eikä ollut mahakipua. Tulee heti epätodellinen olo, olenko edes raskaana, joten alan ymmärtää niitä jotka oikeastaan toivovat jotain oireita vahvistukseksi siitä :D En ole toistaiseksi varaillut aikaa varhaisultraan, katsotaan jos alan murehtia ja hermoilla liikaa, niin sitten voisi olla aiheellista. Ensimmäistä neuvolaa odotan jo kovasti!
 
Tän väsymyksen takia, oon kyllä onnellinen että on vaan tuo 8v sörkkimässä. Vaikka onkin sellainen, joka tarvii hirveesti aktiviteetteja, mutta antaa silti nukkua. En tiiä miten sitä jaksais, jos oliski taapero. Nostan teille kyllä hattua, jolla on se taapero siinä! 😁
 
Minulla on laskurien mukaan meneillään viikko 6+0. Itselläni ei ole ollut etovaa oloa kuin yhtenä päivänä tähän mennessä, myöskään parina viime päivänä ei ole väsyttänyt niin paljoa kuin viikko - puolitoista sitten, eikä ollut mahakipua. Tulee heti epätodellinen olo, olenko edes raskaana, joten alan ymmärtää niitä jotka oikeastaan toivovat jotain oireita vahvistukseksi siitä En ole toistaiseksi varaillut aikaa varhaisultraan, katsotaan jos alan murehtia ja hermoilla liikaa, niin sitten voisi olla aiheellista. Ensimmäistä neuvolaa odotan jo kovasti!
Mulla oli tässö aikaisemmin myös yksi päivä etova olo, mutta nyt muina päivinä ei niinkään. Nyt kun on töissä aamulla vähän heikotti. Muuten on lievää pääkipua ja outo oire, närästys jota minulla ei oikein koskaan ole ollut!! Mutta muuten epäilen kokoajan itseäni, että ei tämä totta ole.
 
Moi kaikki! Itse plussasin perjantaina ensimmäistä kertaa ikinä. Kokoajan sellainen olo, että ei voi olla totta ja kokoajan ajattelen, että kyllä tämä katkeaa. Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Raskausappi näyttää nyt 5+2.
Mä en uskalla oikeen mitään aatella. Toisaalta haluais suunnitella, toisaalta pelottaa, että mitä tän kanssa, pysyykö mukana. Koitan vaan sitten hokea zen zen. Neuvolaan ja äitipolille on jo ajat.
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
Moi kaikki! Itse plussasin perjantaina ensimmäistä kertaa ikinä. Kokoajan sellainen olo, että ei voi olla totta ja kokoajan ajattelen, että kyllä tämä katkeaa. Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Raskausappi näyttää nyt 5+2.
On joo ihan samanlainen epätodellinen olo 😂 mulla 4+6 tänään ja tän epäilyolon takia aion just viel keskiviikkona ennen neuvolaan soittamista tehdä testin 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
Moi kaikki! Itse plussasin perjantaina ensimmäistä kertaa ikinä. Kokoajan sellainen olo, että ei voi olla totta ja kokoajan ajattelen, että kyllä tämä katkeaa. Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Raskausappi näyttää nyt 5+2.
Osaan niin samaistuu tohon. Joka toinen hetki oon sitä mieltä, että tää menee kesken ja joka toinen hetki oon varma et pysyy matkassa. Varsinkin, kun tärppäs yllättävän nopeesti, niin ei meinaa uskoo et pysyis loppuun asti mukana.

Oireet vaan pahenee/lisääntyy ja silti ressaan. Yritän olla ressaamatta liikoja, mut helpommin sanottu kuin tehty.
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
Huomenna alkaa 8+0 ja viikon päästä eka käynti neuvolassa 🤩
Pahoinvointi iltasin on kyllä ollu aika rankkaa mutta onneks ei oo päässy vaikuttaan työpäiviin 👍🏼 turvotusta senkin verran että monet housut jo liian kireät…
Onko muilla ollu tuntemuksia kohdun kasvamisesta? Jomottelee aina välillä alavatsalla, vähän ku menkat olis alkamassa
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
Mulla oli viimeraskaudessa paljon venytyskipuja mut vielä ei oo ollu kun niin alkua 😁 huhhuh oli se raskaustesti tänäänkin vielä positiivinen 2-3 viikkoa mutta neuvolassa ei ollukkaan puhelin aikaa ni huomenna uusiks.
Jännittävää et sulla jo ihan kohta eka käynti Sunsetcoast!
 
  • Tykkää
Reactions: Sunsetcoast
Huomenna alkaa 8+0 ja viikon päästä eka käynti neuvolassa 🤩
Pahoinvointi iltasin on kyllä ollu aika rankkaa mutta onneks ei oo päässy vaikuttaan työpäiviin 👍🏼 turvotusta senkin verran että monet housut jo liian kireät…
Onko muilla ollu tuntemuksia kohdun kasvamisesta? Jomottelee aina välillä alavatsalla, vähän ku menkat olis alkamassa
On ollut samanlaisia alamahan tuntemuksia. Eikä kireitä vaatteita tosiaan huvita laittaa - voihan se olla myös kuvittelua, mutta tuntuu kuin olisi maha tavallista turvonneempi. Ja ne rinnat, kävin ostamassa Lindexiltä toppimaisen liivin, mikä on kiva. Muuten olo on niin hyvä, että vallan ihmettelen (kop kop, toivottavasti jatkuisikin näin).
 
Täällä aivan järkyttävä väsymys ja pahoinvointi sen kuin pahenee 😩 Meille sanottiin varhaisultrassa että kun sydämenlyönnit jo näkyi niin keskenmenon todennäköisyys pieneni tosi paljon, joten koitan olla kantamatta siitä murhetta ja keskittyä vain omaan ja perheen selviämiseen. Meilläkin on pieni lapsi niin vaikuttaahan se koko perheeseen jos äiti on enemmän tai vähemmän pois pelistä
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
Huh sain tehtyä listan oikein, syyskuiset otsikon vahvistus vaan nyt jäi pois 😅 uskalsin vihdoin lisätä kun sain neuvolasta sen heidän laskurin lasketunajan. Jännittipä kovasti soittaa neuvolaan!
 
Huomenna alkaa 8+0 ja viikon päästä eka käynti neuvolassa
Pahoinvointi iltasin on kyllä ollu aika rankkaa mutta onneks ei oo päässy vaikuttaan työpäiviin turvotusta senkin verran että monet housut jo liian kireät…
Onko muilla ollu tuntemuksia kohdun kasvamisesta? Jomottelee aina välillä alavatsalla, vähän ku menkat olis alkamassa
Täällä tänään ollut pientä jomottelua alavatsalla ja heti noussut pelot, että onko tämä merkki että nyt menee kesken. On kyllä rankkaa, kun kokoajan miettii että onko kaikki ok. Niin ja lisäyksenä vielä, tänään tuli hieman rusehtavaa vuotoa seksin jälkeen. Koko päivä pyöritellyt mielessä että mistä tämä nyt johtuu.
 
Mitä @Sitruunapiirakka :lle kuuluu nyt? Onko kaikki hyvin?
Voi oot jo aika pitkällä @Lilibeth ! Kohta jo neuvola. Mulla on siihen ihan hirveesti aikaa ja vast 9+6 🫠 Tääl on kans kuvotusta ja ajoittain ruokahaluttomuutta, toivottavasti ei mee ihan oksenteluksi kun pidemmälle pääsee
Täällä kaikki hyvin! Pientä ruskeaaa tiputtelua oli tosiaan, mitta se sitten loppui saman päivän aikana. Mutta säiläytti kyllä. Nyt on ihan normaalit tuntemukset eikä onneksi mitään värillisiä vuotoja. Se ehkä myös säikäytti kun joinain päivinä pahoinvointi tuntuu häviävän, mutta esim eilen iski taas nurka takaa ihan kunnolla.. 😄
 
Heippa! Täälläkin olisi mahdollisesti tulossa syyskuinen 2024 (sieltä porukan loppupäästä), lasketun ajan ollessa 27.9. 😊 Edellinen raskaus päättyi loppusyksyllä keskenmenoon viikoilla 9+6, joten vielä tällä hetkellä (5+2) ei uskalla riemuita. Vuosia sitten oli kaksi keskenmenoa peräjälkeen viikoilla 8+0 ja 9+4, joten oikeasti kyllä vähän pelottaa, mutta on meille sentään syntynyt myös jo kolme ihanaa lasta. 🥰 Neljättä siis odotamme.
 
Vielä pitäisi viikko sinnitellä ennen varhaisultraa... Olen kyllä vähän huolissani, kun nyt pitäisi olla 7. viikko, mutta en ole vielä oksentanut kertaakaan. Vähän väliä pitää syödä että ei tulisi kehno olo, mutta aiemmista lapsista on kyllä mennyt olo nopeammin huonommaksi. No, josko tämä vaan olisi helpompi kuin muut 🙏

Väsymys on kyllä jotain ihan hirveetä. Pitäisi nukkua päivässä useammat päikkärit. Tänään iltapäivällä nukahdin töissä kesken teams-palaverin. Onneksi ei sentään ollut kamerat päällä 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka

Yhteistyössä