Hakutulokset

  1. Karvatassut

    Vuodelepo sairaalassa

    @wallaroo unohtui tänne päivittää. Meillä poika syntyi lopulta 35+1 spontaanin lapsiveden menon seurauksena. Ehdin käydä muutaman päivän kotonakin ennen synnytystä. Vauva vietti 12 päivää sairaalassa opetellen syömään ja sai kahdesti sinivalohoitoa bilirubiinien nousun vuoksi. Nyt ollaan jo 2kk...
  2. Karvatassut

    Vuodelepo sairaalassa

    Toista päivää kotona <3 13 viikkoa sairaalassa takana. Tänään viikkoja 35+0 eli 2 viikkoa enää virallisesti täysiaikaisuuteen <3 nyt saa nauttia kotona olemisesta ja kärsiä lonkkien löystymisestä. Toivottavasti toki mahdollisimman pitkään.
  3. Karvatassut

    Vuodelepo sairaalassa

    @wallaroo Täälläkin oltiin tosi yllättyneitä (positiivisesti) että ne vedet ei sitten menneet. Mukavampi se on maata lähempänä kotia. Seuraava ultrataan mulla on vasta to/pe joten tietää sitten sen todellisen tilanteen, mitä tuo matka teki. Mutta pidän tilanteen tasalla. @Lillimaria...
  4. Karvatassut

    Vuodelepo sairaalassa

    Pakko päivittää, koska tää alkaa olla ihan surrealistinen raskaus. Tänään 32+1, eilen siirrettiin sitten kuitenkin aluesairaalaan. Vuodelepoa sairaalassa takana nyt 71vrk. Supistukset on lakanneet, samoin kuin muutkin jomotukset ja oireet. Kohdunsuu on palautunut kiinnipäin, nyt auki enää...
  5. Karvatassut

    Vuodelepo sairaalassa

    Pitää huhuilla onko muita "pakkolevossa" olevia. Miten pitkään maannut, diagnoosi ja miten pää kestää? Itsellä siis menossa 29+1, diagnoosina cervix funneling, vuodelevossa ensin kotona 21+4 - 22+0, aluesairaalassa 22+1-23+5 ja nyt yo-sairaalassa siihen asti, että synnytän. Estelty on, täysi...
  6. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @Emelie85 *Louhi* ottaa kutsut vastaan. Täällä jo työ yössä aikaista valmistautumista. Koska teen pelkkää yötä, niin ajattelin siirtyä jo puolentoista kuukauden päästä lyhennettyyn työaikaan (tai no, 103,5h/ 3vko) eli kolmeen yövuoroon viikossa. Lisäksi laskin, että saan jäädä JO vuoden...
  7. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    Eilen oli nt-ultra ja pienellä kaikki hyvin. Mua on huolestuttanut tää oireettomuus, tulee sellainen olo, että onko kaikki kunnossa. No pikkuinen on kunnossa ja kovasti pirteä. @*Louhi* laitatkos muistutukseksi ohjeet sinne face-ryhmään liittymisestä?
  8. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    Pari viikkoa pyörähtänyt edellisestä kirjoittelusta. Menee jotenkin aika tosi äkkiä. Meillä nt-ultra ens keskiviikkona :rolleyes: jotenkin edelleen utopistinen olo koko raskaudesta. Kun esikoisen kanssa oli oiretta jos toista, nyt ei mitään. Vasta palasin töihin tällä viikolla, keuhkokuume söi...
  9. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @Jenspanen taitaa olla kaupunkikohtaista? Mulla stixataan pissanäyte joka neuvolan yhteydessä (mulla edellisessä raskaudessa ongelmia, joten nyt pelataan varman päälle) , mutta meillä ohjeistuksena on että alkuraskauden labrojen yhteydessä tehdään kemiallinen seulonta ja bakteeriviljely VTI:n...
  10. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @Risukko ei tarvi paastota, virtsanäytteen pitää vaan olla yli 4h rakossa. :) @mekkuli81 meillä on nt-ultraan aika sitten samana päivänä (23.8.). Mulla viikot silloin 12+6. Täällä vähän jännät fiilikset, raskausoireita ei oikein ole kuin rintojen kipuilu. Iskee hetkittäin sellainen olo, että...
  11. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    Meillä puoliso tahtoo olla mukana kaikilla käynneillä, joten sitten niitä aikoja järjestellään. Äippäpolin käyntejä on haastavampi siirrellä, vaikka sielläkin joudutaan varmaan edellisen raskauden vuoksi käymään tarkistuksilla.
  12. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @Pupiini73 Voi surkeus :cry: voimia Käytiin tänään ekassa neuvolassa :rolleyes: seulontaverikokeet varattiin ensi viikolle ja nt-ultraan tulee sairaalalta kutsu (meillä ei tehdä seurantaa neuvolan puolella vaan äippäpolilla o_O) Lisäksi katselin täytettävää kaavaketta (voimavaramittari lasta...
  13. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    Meillä pyydettiin ottamaan pissanäyte jo ekalle neuvolakerralle. o_O eli huomenna, eka tavallinen neuvola. Meidän eka käynti raskauden tiimoilta oli naistentautien polilla, jossa hoitoja on tehty. On vaan jotenkin väsynyt olo, kun lauantaina kotiuduin keuhkokuumeen kanssa sairaalasta. Ei jaksa...
  14. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018

    @lintetsa mulla helpotti se, että me ollaan yli vuosi rampattu hedelmöityshoidoissa eli niiden aikana vähentyi jo satunnaiseksi. Oli helpompi lopettaa plussan tullen. Alkuun auttoi jenkki ja jatkuva napostelu. @*Louhi* toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Pidetään kovaa peukkuja. Soittoa...
  15. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018

    Olipas tullut paljon tekstiä poissaollessa. Täällä kävi kamalasti ja se mun flunssa muuttuikin keuhkokuumeeksi, jonka vuoksi vietin kolme päivää sairaalassa. Jouduttiin siirtämään neuvola perjantailta ensi keskiviikkoon tän reissun takia. Täälläkin olis kova into fb-ryhmään. Helpompi pysyä...
  16. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018

    @Pupiini73 onneksi mulla ei oo noin tarkat työkaverit. Toki mua ne näkee vaan vuoronvaihdolla iltaisin tai aamuvarhaisella. Täällä ei uppoa oikein mikään. Vieläkin mennään jäätelö, rahka, sosekeitto linjalla. Tänään väsyttäisi. Yöhoitajien palaveri oli lyöty keskelle päivää. Koko päivänä...
  17. Karvatassut

    HELP! Positiivinen raskaustesti 2 päivää kuukautisten jälkeen

    Mulla ollut esikoisen kanssa se tilanne, että tuli peräti kahdet menkat ennen kuin raskaus saatiin kiinni. Varhaisultrassa pomppasi menkkojen mukaan arvioidusta 5+jotain viikoille 12+2. Eli kyllä näitä sattuu.
  18. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018

    Mä en millään malttaisi odottaa perjantaita. Vaikka ultrattiin jo kaksi viikkoa sitten, niin jotenkin toi eka neuvola on sitten se konkreettinen juttu. Jos sieltä sais neuvoja tähän ruokahaluttomuuteen ja "nirsoiluun". Tuntuu että meillä puoliso on enemmän tohkeissaan, sanoi jo, että haluaa...
  19. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018

    @mekkuli81 meillä tarjotaan laajimpana vaihtoehtona ultrat +verikokeet +lapsivesipunktio (×1tai 2) eli tosi laaja otanta. Rakenneultran sai valita joko .20 viikolla tai 24 (jolloin ei enää keskeytystä)
  20. Karvatassut

    Maaliskuiset 2018

    @Edith_87 huippua, että kyytiläisellä on kaikki hyvin (y) se vuoto voi johtua vaikka mistä muusta. Mulla esikoista odottaessa raskaus huomattiin vasta 12 viikolla, kahdet kuukautiset tuli vielä odottaessa. Eka merkki oli joka aamuinen oksentelu koiraa lenkittäessä. Nyt ei onneksi ole sitä...

Yhteistyössä