Hakutulokset

  1. M

    Muita 'ylipehmeitä' äitejä?

    Pehmo ilmoittautuu :wave: Tytär 11kk, perhe pedissä nukutaan ja tissitellään. En millään muotoa näe tarpeelliseksi "kouluttaa" näin pientä lasta, tälläisiin neuvoihin olen silloin tällöin törmännyt neuvolaa saakka. Täytyy pientä tutkimusmatkailijaa toki opastaakin; televisio, johdot ja muut...
  2. M

    Onko täällä muita aikaisin puhumaan oppineiden vanhempia?

    Oletpa ikäviä kommentteja tosiaan saanut. Harvinaistahan noin aikainen kehitys tietysti on, mutta ei suinkaan mahdotonta. "Vi föräldrar"-lehdessä oli jokin aika sitten (olisiko ollut viime syksyä ) juttu eräästä ruotsalaisperheestä, jossa tytär oppi todella aikaisin puhumaan (en...
  3. M

    Hei toukovauvat 07

    Bruschetta, saisinko minäkin salasanan? Laitoinkin sinulle asiasta jo yv:tä.
  4. M

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Olen ollut varmaankin liian touhukkaana joululoma-aikana kun heti iski maanantaina miehen palattua töihin ihan kamala lorvikatarri. Voisin nukkua ihan koko ajan |O Mitään en saa aikaiseksi, no sittenpähän on aikaa notkua täällä hyvässä seurassa :) Kiitos StiinaS ja Elli Etikka maissinaksu...
  5. M

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Hei! Maijalla oli tänään 8kk neuvola ja strategiset mitat 71 cm ja paino 8650g (6kk 68 cm ja 7950 g). Tulen myöhemmin lukemaan muiden kuulumiset, mutta Vaniljatädille sympatiat nyt samantein! :hug: Onpa tylyjä tuttavia sinulla, luulisi, että edes muutama päivä olisi järjestynyt tyyliin päivä...
  6. M

    Pelkkää tissittelyä vaan

    Talluska, en halua mitenkään masentaa, mutta todennäköisesti tyttösi on tempperamentiltaan tiheäsyöttöinen. Kuulosti niin tutulta tilanteelta. Meidän nyt 8kk on täysimetetty 6kk-ikään saakka, mutta vasta nyt kiinteät alkavat maistua siinä määrin, että päivisin imetän vain 2x (+öisin). Ei koskaan...
  7. M

    Alle puolivuotias vierastaa!

    Meillä alettiin myös vierastaa 3kk, pahin vaihe siinä 5kk kieppeillä ja sitten alkoi helpottamaan. Olen ymmärtänyt, että vierastaminen alkaa siinä vaiheessa kun muisti on tarpeeksi kehittynyt ja lapsi osaa erottaa "vieraan ja tutun" asian, paikan tai henkilön. Meillä tyttö nyt 8kk ja...
  8. M

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Täällä istun koneella ja tuhoan konvehtirasian loppuja, painoa pitäisi tosiaan pudottaa jotakin väliltä 5-10 kg ja näinhän ne kilot suklaalla karisee :whistle: Jos muistaisi jotain kommentoida. Ai niin, onnea tietysti kaikille uuden vauvan odottajille! :flower: Useampi taitaakin olla jo...
  9. M

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Sainpahan vihdoinkin aikaiseksi tänne kirjoittaa kuulumisia...Maijalla ensi viikolla 8kk neuvola ja lääkäri, jännityksellä odotan uusia mittoja. Itsestä ainakin tuntuu, että on tyttö kovasti kasvanut. Kaupan hienoilla soseilla mennään vielä (3-4 krt/pv) sekä lisäksi imetys päikkäreille mennessä...
  10. M

    Yliväsynyt äiti

    Parnasso, kuvailemasi perusteella nuorimmaisesi voisi olla oma tyttäreni nyt 7kk. Perusterve, tempperamenttinen tyttö, nukahtaa yleensä hyvin, mutta herää erittäin herkästi (hyörii, pyörii ja aamulla löytyy sängystä poikittain :heart: ). Tällä hetkellä herää keskimäärin tunnin välein, hyvinä...
  11. M

    ***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

    Ihan pakko vastata tuohon siivousprobleemaan, vaikka silmät lumppaa jo kiinni. Parasta aikaa, oletko koskaan kokeillut Johnsonin Saunan tehopesua? Käy koko kylppärin (sekä tietysti saunan) pesuun. Tuoksuu minusta yllättävän hyvälle ollakseen tehokas, olisko eukalyptuksen haju?! Maija on...
  12. M

    ***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

    Paljon onnea mettis :flower:
  13. M

    ***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

    Voi ei, onko toi muka harvoin!? Minä kun olen luullut, että pienten lasten kanssa jo kerran viikossa on usein :laugh: No balou sulla tuntuu tuota energiaa riittävän muutenkin vaikka muille jakaa. Täällä istun itse silitysraudan vieressä kahvilla (ja roikun netissä ) :ashamed: Menojaloista...
  14. M

    ***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

    Mennis, meillä on lattiat pesty viimeksi ennen ristiäisiä ja seuraavan kerran korkeintaan jouluksi, joten suotta häpeilet. Vaikka muuten tykkään siivoilla, niin moppi ei kovin usein kouraan kyllä eksy. Sitä paitsi luin jostain naistenlehdestä, että parketti kuluu kun sitä liian usein pesee...
  15. M

    isien osallistuminen lapsen hoitoon

    Myös meillä oli aiemmin (joskus tietysti vieläkin) erimielisyyksiä työnjaosta niin lapsen (nyt 5kk) kuin kotitöidenkin hoidosta. Mies arvostaa hyvää ruokaa ja kokkaa mielellään, minä hoidan siivouspuolen suuremmilta osin. Lapsenhoito on vielä tässä vaiheessa enemmän minun vastuullani, mutta...
  16. M

    ***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

    Rohkea veto äippä78, onnea matkaan, teit varmasti oikean päätöksen! Itse olin jonkin aikaa sitten samanlaisessa tilanteessa. Töissä tuntui, että löin päätä seinään :headwall: koko ajan. Sukset täysin ristissä esimiehen kanssa. Mikään muu ei auttanut kuin äänestää jaloillaan, joten lähdinkin...
  17. M

    ***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

    ...kun vauva nukkuu. Harvinaista herkkua päästä koneelle ihan yksikseen, kun tuo tyttö nukkuu. Eilen 5kk neuvolassa sai tehosterokotteen ja on ollut hieman kuumeinen ja väsynyt siitä saakka. Raukka parka itki viime yönä unissaan, oli sellaista "koiramaista vinkunaa". Melkein olisi...
  18. M

    ***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

    Hei! Täällä ilmoittautuu uusi toukomamma mukaan joukkoon. Esikoinen, tyttö, syntyi perheeseemme 4.5. elektiivisellä sektiolla (47cm, 3510g). Taustaillut olen jo toukomasuista saakka, mutta nyt vasta tohdin ilmoittaa itsestäni. Toivottavasti mukaan vielä mahtuu? :) MrsJ ja "Mazu" 5kk

Yhteistyössä