Hakutulokset

  1. T

    maidoton voileipäkakku

    mistä löytäisin parhaiten maidottoman voileipäkakun ohjeen? En ole ennen koko voikkarikakkua tehnyt, saati vielä maidotonta. Enkä haluaisi mitään majoneesipommia siitä tulevan.. Mulla on vaaleita pohjia pakkasessa..
  2. T

    kuperkeikka-kysymys

    Missä iässä teidän lapset ovat oppineet tekemään kuperkeikan? Meillä 3 vuotta täyttänyt tekee sängyllä ketterään. Ekaluokkalainen oppi vasta nyt, samaan aikaan kuin pikkuveljensä! Mikäköhän on ns. normi-ikä?
  3. T

    Corgi-kuume

    Olen jäänyt töistä kotiin ainakin kevääksi ja nyt kuumeilen welsh corgi cardigania... Corgiseuran ja kasvattajien sivuilla on tullut pyörittyä jo liikaakin. Kertokaa kokemuksianne tästä rodusta; niitä huonojakin kokemuksia vastaanotan. Asumme maalla, kaksi lasta ja kissoja pari kpl.
  4. T

    "rumat puheet"

    Meillä 3 v poika on alkanut puhumaan ja jankkaamaan inhottavasti ja kiusantekomielessä "sä oot kakkapää", "senkin pyllistelijä/tyhmä/hullu yms." Ja nauraa päälle kun saa ison veljen hikeentymään. Kaikkia juttuja on yritetty: uhkailtu suun pesua saippualla (jopa pistettykin nestesaippuaa...
  5. T

    tukiperheenä olosta

    onko kellään kokemusta asiasta? Tiedän että se on palkatonta, jokin korvaus kuitenkin annetaan kuluista. Entä vakuutukset, mitä jos jotain sattuu kun lapsi on hoidossa, esim. putoaa rapuista, sairastuu muuten tms? Mitä suuruusluokkaa kulukorvaukset mahtavat olla, matkakulut kai menee yleisten...
  6. T

    Tema-matkojen vaelluslomat

    Onko kukaan ollut samoilemassa Teman johdolla jossain maailmalla? Minua kovasti kiehtoisi, mutta jotenkin hirvittää miten kunto kestää? Eli Onko tahti tosiaan ihan normikävelyvauhtia, ihaillaan maisemia vai mennäänkö ripeästi? Esittelyissä sanotaan että normaalikuntoiset ja perusterveet ihmiset...
  7. T

    ekaluokkalaisen uhmaako?

    voi-voi sentään, joko se tappelu läksyistä jo nyt alkaa... Mites muilla, onko lapsukaisenne olleet läksyjen kanssa into piukassa koulutien alussa vai miten? Meillä poika ei millään jaksaisi keskittyä tekemään kotitehtäviä jotka nyt vielä ovat tosi helppojakin; sutaisee jotain ja jos pyydän vähän...
  8. T

    Mietittekö koskaan...

    ...tosissanne onko lapsenne ns. normaali?? Meillä 2,5 v poika on niin äärettömän itsepäinen, kovaääninen, temperamenttinen että ihan tässä ihmettelee.. Ja älkää sanoko että kuuluu ikään ; on ollut sitä vauvasta lähtien ja tuntuu että pahenee vaan. Vilkaskin on, kova puhumaan, inttämään ja...
  9. T

    Tampereen kylpylä

    onko kellään kokemusta millainen paikka on ? Menemme lasten 2 ja 6 vuotiaiden kanssa. Hommaan kuuluu Särkänniemessä käynti myös. Onko jotain muuta suositeltavaa kivaa kohdetta Tampereella? Ollaan 2 vrk reissussa.
  10. T

    jankuttaja

    Onko 2-3 vuotiaille puhuvaisille lapsille tyypillistä saman asian jankkaaminen? Siis poika 2½ v. voi kysyä tai hokea samaa juttua vaikka sata kertaa peräkkäin niin kauan että tahto toteutuu ("anna mulle mehua!") tai että toistan hänen sanomansa ("auto meni rikki"x 50, äippä vastaa"joo, auto meni...

Yhteistyössä