Hakutulokset

  1. K

    tuplavaunut pääkaupunkiseudun lähijunissa

    osaisikos tällä puolella joku kertoa, mitkä kaikki tuplarattaat mahtuvat pääkaupunkiseudun vanhanmallisten lähijunien ovista sisään? mahtuvatko esim Carenan Double Swingit?
  2. K

    auttaako päiväunien rajoittaminen yöuniin?!

    siinäpä se kysymys tulikin :) meillä siis on aina herätty aikasin, viimeistään 7.30, yleensä 6-6.30. nyt on muutamana aamuna herätty 5-5.30... poika on kohta 1-vuotias ja päiväunia nukutaan vielä kahdet juurikin näistä aikaisista aamuista johtuen. nukkuu siis päivällä kahdessa osassa...
  3. K

    11kk, rinnalta vieroitus

    Löytyisikös kommentteja meidän tilanteeseen: poika on 11kk ja äiti väsynyt imetykseen :ashamed: Muuten tuo menisikin, mutta kun poika venyttelee ja vanuttelee rintoja niin, että ovat jatkuvasti haavoilla tai jopa paloja puuttuu :snotty: Itkun ja silmissä vilistävien tähtien kera olen...
  4. K

    Pitääkö kotimaanlennolla olla...

    ...sylilapsella kuvallinen henkkari?! Poitsu 7kk ja meillä ainoastaan kuvaton kelakortti. Lähdetäänkö siis kuvaamaan muksua vai pärjätäänkö tolla kelakortilla?
  5. K

    Ensimmäistä kertaa korviketta, vauva 7kk

    Heips, lisääntyneiden yösyöttöjen takia olen alkanut suunnitella korvikkeen antamista 7kk vauvallemme. Synnytyssairaala-aikoja lukuunottamatta poitsu on siis saanut ainoastaan rintamaitoa ja yleensä suoraa rinnasta - joskus harvoin lypsettynä pullosta. Ajattelin kuitenkin kokeilla, josko...
  6. K

    Lampaantalja rattaisiin

    Taas on hyvät niksit hakusessa: joudun tilan ahtauden vuoksi poistamaan rattaista pehmeän kantokopan ja siis laittamaan poitsun valjaisiin. Saimme mummolta talvea silmällä pitäen lampaantaljan rattaiden pohjalle. Noh, mitenkäs saan taiteiltua sen pepun alta tulevan remmin tuon taljan kanssa...
  7. K

    Mistä hyvä välihaalari

    Etsiskelen 74 tai 80 senttistä haalaria, joka kävisi vaunussa nukkuessa. Saisi siis olla pinnaltaan mielellään pehmeä eikä kova/kahiseva. Lisäksi haluaisin, että hihansuut ja puntit olisi "käännettävät" eli sellaiset, missä ei välttis tarvitse erikseen tumppuja tai töppösiä vaan käpälät ovat...
  8. K

    Muutama kysymys puolivuotiaan elämästä

    Hoi kaikki noin puolivuotiaan äidit :wave: Saisinkos apuja päivärytmin suhteen? Vauvahan sen toki lähinnä päättää, mutta kiinnostaisi kuulla miten muiden vauvat ovat asian päättäneet ;) Eli: 1. Mihin aikaan teillä aamulla herätään ja illalla mennään nukkumaan? Onko nukkuminen...
  9. K

    Kirkkonummen seutu

    Kirkkonummelaiset hoi :wave: Olisiko kenelläkään kiinnostusta tavata kahvittelun tai vaikka ulkoilun merkeissä lähiaikoina? Itse olen 27-vuotias puolivuotiaan pojan äiti, asun Masalassa. Vastailkaa tai laittakaa yksityisviestiä!
  10. K

    6kk herää yöllä seurustelemaan

    6kk ikäinen poikamme syö iltapuuron klo 19 ja puoli kasilta ollaan jo nukkumassa. Ensimmäinen (ja toisinaan ainoa) itkuherätys on noin klo 01, jolloin annan rintaa. Vauva syö ja rauhoittuu. Noin joka toinen yö meillä herätään kuitenkin kolmen-neljän välillä jutustelemaan - ei siis itketä tms...
  11. K

    päiväunet ulkona/sisällä

    puolivuotias poitsumme on paria poikkeusta lukuunottamatta nukkunut koko ikänsä päiväunet ulkona vaunuissa. nukahtaminen tapahtuukin yleensä kohtuu helposti eli poika rauhoittuu vaunuun itsekseen eikä yleensä tarvi vaunuja edes hytkyttää. nyt on kuitenkin tullut mieleeni, että eihän jäpikkä...
  12. K

    kakkakyssäri =)

    mukavilla aihealueilla siis liikutaan :laugh: eli meillä on viikon verran maisteltu puolivuotiaan kanssa kiinteitä. eniten on mennyt porkkanaa ja perunaa, jonkin verran myös luumua ja päärynää. välillä kakka on ollut normaalia maitokakkaa kiinteämpää, mutta nyt parin päivän ajan limaista...
  13. K

    kylmä hedelmäsose

    Sarjassamme pöljiä kysymyksiä taas (meillähän näitä riittää!): Saako puolivuotiaalle vauvalle antaa jääkaappikylmää hedelmäsosetta vai pitääkö sitä ensin lämmittää?
  14. K

    vauvan unet, kun tiedossa iltamenoa

    Jälleen ressailen täällä typerällä asialla :ashamed: mutta vastailkaa jos jaksatte :) Meillä on siis tiedossa sukujuhlat, joihin/joista tunnin ajomatka. Juhlat alkavat klo 16 ja kestävät osaltamme tietysti juuri niin kauan kun siellä haluamme olla (eli noin 1-3 tuntia). Puolivuotisen vauvamme...
  15. K

    kiinteiden aloitus

    Ajattelinpa kysyä teiltä kanssasisarilta vinkkejä/neuvoa, kun olen omassa päässäni tehnyt tästä vauvan hoitamisesta taas liian vaikeaa... :) Eli, poitsu on kohta 6kk ja viikon verran olemme maistelleet kasvissosetta lounasaikaan. Tavaraa uppoaa mukavasti, mutta kunhan tässä määriä ja...
  16. K

    Miten puhdistatte vauvan kynnenaluset?

    Siinäpä se kysymys tulikin :) Meillä siis pian 4kk vanha poika onnistuu keräämään kynnenalusensa täyteen jos joskinlaista töhnää :x Kynsiharjaa olen varovasti kokeillut, mutta ei tunnu toimivan. Myös omalla kynnellä olen yrittänyt kaivella, mutta sekin tuottanut heikosti tulosta. Ideoita??
  17. K

    3kk vauva itkee unissaan?

    Olisiko muilla kokemusta vastaavasta ja ideoita mitä tälle voisi tehdä? Yöunet meillä nukutaan hienosti ongelmitta, mutta päiväunet ovat viimeaikoina "pätkittyneet" siten, että noin tunnin kuluttua nukahtamisesta vauva alkaa itkeä eikä yleensä rauhoitu muuten kuin syliin nostamalla (ja...

Yhteistyössä