Hakutulokset

  1. N

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Kiva kuulla Lumi-Marjan hyvät uutiset! Aikoinaan tiiviisti luin vol.1 ketjua ensimmäistä odottaessani 2007 (NT 3.1). Nyt toista odotamme rv 34. Ultrissa ei varsinaisia hälytyksiä, veriseulaan en mennyt. Rakenneultrassa kätilö tosin alkoi mittailemaan _niskaturvotusta_, kun kuuli edellisen...
  2. N

    Medikalisoitunut synnytyskulttuuri?

    Kai tästä aiheesta on keskusteltu iät ja ajat, mutta niinkauan kuin on synnytyksiä, lienee myös keskustelua. Omat kokemukseni ovat sikäli päinvastaisia, ettei mitään puudutteita tai kivunlievitystä tuputettu, vaan se oli omista toiveista kiinni. Ei sen antamista tosin pihdattukaan, mutta...
  3. N

    Jännitysniska...

    Nyt oli kyllä pakko kirjoittaa... Vaikka ehkä Tarjuska haluaakin juuri huomiota kommenteillaan, mutta ei kenenkään täällä tarvitse hänelle vakuutella tai perustella oireitamme tai esimerkiksi työtämme. Tämä on juuri se foorumi, josta luultavasti moni muukin kuin palstalle kirjoittanut on saanut...
  4. N

    kuinka kauan synnytys on kestänyt

    Papereissa kokonaiskesto 24 tuntia, josta ponnistus 2h 46min. Säännölliset, kivuliaat supistukset kuitenkin alkoivat 73 tuntia ennen syntymää.
  5. N

    Jännitysniska...

    Koititko magnesiumia, oiskohan siitä apua. Itse en vielä ole koittanut, jahkaillut vaan mennäkö lääkäriin vai ei. Mutta kiva kuulla, että nykinää on ollut muillakin. Onko sinulla nykinää useita kertoja päivässä? Musta tuntuu, että aina pysähtyessä nykii nilkoissa, pohkeessa, polvessa, reidessä...
  6. N

    Jännitysniska...

    Olen jo tovin lukenut tätä palstaa, onneksi itseni löysin tänne. Voin yhtyä Sanniaisen tunnelmiin. Mulle tuli jo raskausaikana tunnoton alue nilkkaan, aattelin että vauva painaa hermoon. Vaan eipä ollut helpottanut 2 kuukautta syntymän jälkeen, googletin ja löysin itseni MS-sivuille. Voi sitä...
  7. N

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    ei meillä ollut sama ultralääkäri. Näköjään tuo karu suhtautuminen on sitten vaan melko yleistä, ikävä kyllä. Mutta samoin meillä TYKS:ssä ultrannut mieslääkäri oli ihan eri maata, todella ymmärtäväinen, rauhoittava ja lohduttava. Reisiluu ja olkaluu, ts. suuret luut saattavat olla lyhyempiä...
  8. N

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    ja perheelle suuri ja lämmin halaus, voimia jaksaa herätä näihin raskaisiin aamuihin.
  9. N

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Luin tarinasi ja lämmin halaus myös täältä. Toivottavasti huomenna saatte asiaan lisäselvyyttä ja ennenkaikkea positiivisia uutisia. Jäi vain mieltä vaivaamaan tuo ultraavan lääkärin kommentti. TYKS:stä päättelin, että olette myös Turun suunnalta? Itse olen Turusta ja olen törmännyt...
  10. N

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Voin todellakin jakaa tuntemukset noista äärimmäisen pitkistä odottamisen ja pelon hetkistä. Putosin mustaan aukkoon, kun meillä todettiin maaliskuussa sikiöllä niskaturvotusta 3.1mm. Tiesin hämärästi rajoista ja siitä, että tämä voisi tarkoittaa vammaisuutta, mutta täysin perehtynyt en asiaan...

Yhteistyössä