Hakutulokset

  1. E

    Jos joulukuun palkka maksetaan 15. tammikuuta....

    ... meneekö silloin tän vuoden vai ens vuoden verotukseen? Millä veroprosentilla se menee, jos loppuvuosi menee muuten lisäprosentilla? Lähinnä tässä mietin että pitäisikö verokortti vielä laskettaa uusiksi vai annanko olla.
  2. E

    Tyhmä kysyy kielioppiasioista

    Miten se muuten nykysin menee, kun nimet ei enää taivu sijamuodoissa niin että se nimi itsessään taipuisi. Eli jos puhutaan vaikka Matias - nimestä. Sanotaanko oikea-oppisesti että Matiaan vai Matiaksen? Entä Netta? Sanotaanko että annoin lahjan Netalle, vai Nettalle? Taivuttakaas mulle...
  3. E

    gojuttago kerho?

    Miten sinne pääsee? Ja olisiko ketään halukkaita kirjoittelemaan aiheesta suoraan yksäreillä? Haasteen pitäis alkaa huomenna, mutta ainakaan minulle ei vielä ole tullut ohjeita. Tunnukset foorumille kyllä, mutta en pääse kirjautumaan. :ashamed:
  4. E

    Löytyiskö tsemppikaveria GoJuttaGo haasteeseen?

    Huomennahan sen pitäis alkaa, ohjeet ei ole vielä tulleet. Minä olen siis aloittamassa sitä neljän viikon haastetta, ja olis kiva saada joku kaveri kenen kanssa vois viestitellä miten dieetti sujuu.
  5. E

    Villasukista

    Mun mummo alkaa olla aika iäkäs, ja nuorempi polvi me ei osata kunnolla neuloa. Itselleni yritin neuloa villasukat keväällä niin niistä tuli tosi löperöä. Tuolla ovat päättelyä vaille valmiina olleet jo pitkään. Olisiko jollain vinkata jotain nettisivua minkä avulla voisin oppia neulomaan...
  6. E

    Hoitorinkiä JKL:stä?

    Olisiko täällä kiinnostuneita tällaisesta? Eli ensin voisi tutustua vaikka puistoilemalla tai kyläilemällä ja sitten myöhemmässä vaiheessa välillä hoitaa iltaisin/viikonloppuisin lapsia niin että vanhemmat pääsisivät välillä vaikka syömään tai leffaan ilman lapsia? Jos olet kiinnostunut laita...
  7. E

    Lastenvaatefriikit, huomio!

    Mistä nettiputiikista löytyy kivoja vaatteita. Tänään käytin useamman tunnin kaupungilla, enkä löytänyt mitään kivaa. Tarve olis ostaa tytölle ja pojalle 86cm ja 92cm vaateita. Suositelkaa verkkokauppoja!
  8. E

    Parhaat tuotteet Lidlistä?

    Mitä ostat Lidlistä? Mitä ehdottomasti ei kannata ostaa? Minä ostan parsakaali-kukkis-porkkanasekoitusta pakastealtaasta, kreikkalaista jogurttia ja croissantteja. En osta toiste Sacherkakkua. Maistui todella omituiselle.
  9. E

    Mitä lahjaksi 8, 6 ja 3-v ikäisille pojille Saksaan

    Eli saksalaisille pikkupojille pitäis laittaa jotain joulupakettiin, miellään muistaisin kaikkia kolmea yhteisellä lahjalla. Vinkkejä mitä se voisi olla? Postipakettina lähtee, ja huomenna täytyis postittaa että ehtii jouluksi.
  10. E

    Leivonnaisia mihin voi käyttää maustettua jogurttia?

    Cittarin tarjouksesta ostin kolme litran tölkkiä persikka-passionhedelmäjugurttia, ja osoittautui että meillä ei sitä syö kukaan muu kuin minä. Olisko vinkkejä leivonnaisista mihin voi käyttää jogurttia? Ja mitkä mieluusti vois pakastaa?
  11. E

    Viikonloppuillan iltapaloja

    Mitä tykkäätte syödä iltapalaksi viikonloppuna? Laitatteko jotain sellaisia herkkuja mitä yleensä ei viikolla syödä? En tarkoita nyt mitään sisäfilettä jne kallista vaan hiukan pienemmän budjetin herkuttelua. Nyt on parina viikonloppuna ostettu Liekkisiipiä ja patonkia/Chiabattaa. Mutta...
  12. E

    Dallaspullien ohjetta kotona tehtynä?

    Löytyykö jostain ohjetta miten sais tehtyä dallaspullia kotona? Lemppareitani ovat, mutta ei raaski ostaa niitä kaupasta tai edes paistovalmiina. Mietin löytyiskö jostain ohjetta miten samanlaista tai ainakin vähän edes sinnepäin voisi tehdä kotona itse?
  13. E

    Yhyy, lapsi oksensi mun käsilaukkuuni!!!!!

    Argh. Annoin lapsen leikkiä mun käsilaukullani, ja yhtäkkiä kuului karmea röyhtäys ja se oksensi suoraan sinne kassiin.... Tais mennä roskiin tuo, kun on sellainen keinokuituvuori. Mä arvasin että jotain tuhoa voi tulla mutten uskonu että se sentään sinne sisään oksentaa....
  14. E

    Kohta saan tarpeekseni kestovaippailusta

    Muutaman tunnin sisällä oon vaihtanut 6kpl kakkavaippoja... Mikä siinä onkin kun osittaiskestoilee että kakat tehdään _aina_ kestovaippaan?
  15. E

    Mitä lahjaksi 80 vuotiaalle mummolle?

    Lasten isomummon synttärit lähestyy, mitä ostaa 80-vuotiaalle lahjaksi? Juuri muuttanut kerrostaloasuntoon ja valittaa että siellä on kylmä. Tiedän että saa ainakin uudet peiton ja tyynyn, muita ideoita mitä ostaa?
  16. E

    Yksityisviestit ei toimi, miten muilla?

    Yksärit ei suostu aukeamaan, toimiiko muilla vai onko mun selain jumissa?
  17. E

    Muskarilauluista ja loruista, muistatko miten jatkuu seuraavat?

    "Sade lyö rumpua sienten hattuun, rummuti rummuti rummut" Ja toinen "Pieni sade sirisee, sorisee ja lorisee, suuri sade.... (tekee mitä????)" Harmi että niitä aina leikitään vain kerran tai korkeintaan kaksi, minä en millään ehdi oppia laulujen ja lorujen sanoja kun jo vaihtuvat.
  18. E

    Muita yökyöpelisiivoajia/ruoanlaittajia?

    Olen ihan parantumaton. Siis imuroin ja siivoilen kotia vasta kun lapset on nukahtaneet, päivällä en saa mitää aikaan. Useimmiten seuraavan päivän ruokaakin täytyy valmistella illalla ennen nukkumaan menoa. Pelkään että tää tästä vaan pahenee kun kohta aloitan työt ja lapset menee hoitoon...
  19. E

    Peseekö teillä lapset hampaat 2x päivässä? Myös päiväkotiaamuina?

    Meillä siis vähän reilun vuoden ikäiset kaksoset ja toistaiseksi on pesty vain kerran päivässä, illalla ennen nukkumaankäyntiä. Pian aloitetaan päivähoito. Mutta peseekö miten monet oikeasti myös aamuisin? Missä välissä? Loogista ois pestä aamupalan jälkeen mutta sehän syödään sitten...
  20. E

    Muita koukussa Mafia Warsiin?

    Aloin pelata ja nyt jotenkin tuntuu että olen ihan addiktoitunut. Onko muita kohtalotovereita? Kiva peli mutta vie niin kauan että siellä jotain saisi tehtyä.

Yhteistyössä