Hakutulokset

  1. Y

    ***Toukokuun Toivotut***

    Heippa:wave: Minäkin varovaisena ilmoittaudun mukaan, kävi miten kävi tällä kertaa :) Viimeiset menkat (ekat edellisen synnytyksen jälkeen, kesti siis 15kk ennen kuin alkoivat..) alkoi 04.08. mutta plussa tuli testiin vasta viime lauantaina, kierto siis on lähempänä 40 päivää kuin 28...
  2. Y

    Libero-koodeja 3 tarjolla

    Mulle kelpaa:)
  3. Y

    vauvan hypotonia epäily.. kokemuksia kaivataan

    Heips! Tuolla meidän nyt 3,5-vuotiaalla esikoisella todettiin aikoinaan jo synnärillä lievä vartalopainotteinen hypotonia. Kontrolleissa käytiin 2kk ja 4kk iässä, ja silloin 4-kuisena todettiin hypotonian väistyneen eikä siis ole sittemmin ollut mitään puhettakaan asiasta neuvolan tai...
  4. Y

    ** HUHTIKUISET 2010 **

    Marjutti, onnittelut plussasta! :heart: Yellow, mä oon hakenut hoitovapaata nyt alkuun siihen asti kun tyttö täyttää 2, toivon kyllä vielä ainakin sitä kolmatta lasta tulevaksi :) Meillä neiti täytti eilen 8kk :O Neuvolalääkäristä saatiin mitat 8720g, 70,4cm ja 45,3cm. Me päästään...
  5. Y

    G: Millä adjektiiveilla lastasi kuvaillaan neuvolakortissa?

    Kiva alotus, nostellaan samalla :) Nyt 3v:lle on kertynyt eniten sanaa tomera. Kakkosena temperamenttinen ja reipas. Sitten suloinen, herttainen, tyytyväinen, naurava, taitava, rauhallinen ja ujo. Pian 6kk ikäiselle on tullut eniten sanoja jäntevä ja rauhallinen. Myös hyväntuulinen...
  6. Y

    Minkä ikäisenä kävelemään?

    Tyttö 18-kuisena. Konttasi 8-kuisesta :)
  7. Y

    Kuinka kauan täysimetyksellä? GALLUP

    Esikoista täysimetin 5,5kk, tämä toinen täyttää vajaan parin viikon päästä 6kk eikä ole vielä saanut kuin maitoa :) Luomuvaimon sanoin meilläkään ei korvike ollut edes vaihtoehto missään välissä. Olen lukenut ja nähnyt niin monta tapausta jossa vauva helposti hylkää rinnan kun pullosta tulee...
  8. Y

    Apua...Vauva puree imetettäessä!

    Mulla toimi esikoisen kanssa sama ku Koivukävyllä :D Haittana tosin se, että mun kiljahdus säikäytti pikkuisen niin totaalisesti ettei uskaltanut enää sinä päivänä ollenkaan syödä.. Tai se ei uskaltanut syödä ja mä en uskaltanut syöttää! Ei sen jälkeen purrut. Tosin sai ennakoida niin, että heti...
  9. Y

    ** HUHTIKUISET 2010 **

    Empuu, hurjan näköstä menoa kyllä :D En voi vielä kuvitellakaan meillä tommosta. Facebookista mäkin itseni useammin löydän ku täältä, en tykkää uudistuneesta palstasta ja täällä on melkosen hiljasta :( Sinne siis kaikki muutkin mars on myös mun neuvo. Stoppis, täällä ollaan edelleen...
  10. Y

    ** HUHTIKUISET 2010 **

    Donu, jos teet kirjasta tiivistelmää sähköisesti niin mäkin olisin siitä kiinnostunut :) Mullakin on se nyt kirjastosta nyt lainassa ja vasta ekan kappaleen lukenut mutta nyt jo helpottunut! Voi kun olisin esikoisen aikaan saanut samaa tietoa.. Itkua väännettiin välillä molemmat kun ei se...
  11. Y

    ** HUHTIKUISET 2010 **

    Jee, kakka-asiaa :D Meillä neiti kakkasi ekat viikot kerran päivässä, sittemmin on muuttunut niin että kakkaa suunnilleen joka kuudes päivä, harvemminkin. En ole mitään siihen antanut enkä koe että pitäisikään, tyttö on kuitenkin ihan tyytyväinen, paitsi jos mä oon syönyt jotain mikä aiheuttaa...
  12. Y

    ** HUHTIKUISET 2010 **

    Ekat hampaat tulivat :heart: Ikää oli 4kk 2pvä kun ensimmäinen, ja siitä kahden päivän päästä toinen. Nyt neiti on aivan innoissaan moisista kapistuksista, jatkuvasti kielellä kokeilee, imeskelee, maiskuttelee ja narskuttelee! Laihtumisesta ei täälläkään voi enää puhua.. On se paino tippunut...
  13. Y

    Montako kaimaa esikoisesi on saanut tänä vuonna? Entäs vuosina 1960-79?

    Esikoinen 1960-1979 10kpl, 2010 alle5 Tämä toinen (vaikkei sitä kysyttykään) 1960-1979 alle5, 2010 alle5 Minä itse 1960-1979 25kpl, 2010 41kpl :)
  14. Y

    ** HUHTIKUISET 2010 **

    Siellä on näköjään tuollainenkin ryhmä :) Meidän Kaksplussalaisten löytyy nimellä Huhtikuiset 2010. Sonjasusannakin näköjään menossa kuokkimaan sinne toiseen :D
  15. Y

    ** HUHTIKUISET 2010 **

    Siru, olihan siellä FB:ssä ryhmä, mäkin vallan unohdin siihen vastata :ashamed: On jopa melko aktiivinen ryhmä jos vertaa vaikka tuohon kerhopuoleen :| Löytynee haulla Huhtikuiset 2010. Perustaja oli KiiajaVille, hän sitten hyväksyy sinne kun pyyntöjä palstailleilta tulee :)
  16. Y

    ** HUHTIKUISET 2010 **

    Tänne on tullut paljon juttua, kivaa :) Typykkä tänään jo 4kk, niin se aika menee :o Mitat neuvolassa 7560g ja 64,8cm. Donu, kiitokset kirjavinkistä, laitoinkin nyt kirjastosta varaukseen, kaikki 11kpl lainassa :kieh: Meillä oli ihan samaa esikoisen kanssa kuin teillä ja olisin tosiaan...
  17. Y

    Minkäkokoisia 4kk tyttöjä/poikia?

    Tyttö 7560g ja 64,8cm
  18. Y

    ** HUHTIKUISET 2010 **

    Nyt alkoi tyttönen kääntyillä tieten tahtoen selältä vatsalleen :) On tähän asti aika kauankin vahingossa sitä tehnyt mutta nyt ihan tarkoituksella. Myös ihanainen päristely tuli takaisin kuvioihin, se on suloista vaikka onkin sitten kaikki paikat märkinä ;) Viime yö olikin yhtä hulinaa...
  19. Y

    mitä 3 vuotiaan pitää 3v neuvolassa osata?

    Meillä piti vaan tunnistaa helminauhasta isot ja pienet. Palikkatorni (vähintään 7 palikkaa) piti kasata 2,5-vuotiaana. Täällä saksilla leikataan vasta 4-vuotiaana :)
  20. Y

    mitä 3 vuotiaan pitää 3v neuvolassa osata?

    Näkötesti, värejä, piti piirtää ympyrä.. Mä en muista enempää ;)

Yhteistyössä