Hakutulokset

  1. B

    Britaxin baby safe plus, Maxi-cosi cabriofix vai Emmaljunga fist class?

    Emmaljungaa en ostaisi, kuten jo täällä todettiinkin, Emmaljunga on pärjännyt testeissä huonosti. Emmaljungahan ei ole turvaistuinten valmistaja, kuten Britax ja Maxi-cosi, joten sen valmistamalta kaukalolta ei varmaan edes voi olettaa samaa kuin näiltä kahdelta muulta. Itse suosittelen...
  2. B

    Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

    En enää kerro sille... Muutenkin "salaimetän" eli en jaksa kovin mainostaa tätä imetystä, kun tuntuu, että ihmiset ottavat asiakseen kommentoida näinkin vakavaa rikkomusta, kun 1 v 2 kk ikäisen, siis lähes murrosikäisen, imettämistä :laugh: Meidän poika ei tainnut olla puolta vuottakaan anopin...
  3. B

    Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

    Olen täällä taustaillut, kun ei ole ollut mitään varsinaisia uutisia, mutta Ammulle pitää sanoa, että et ole viimeinen imettäjä! Meilläkin rintamaito maistuu yhä aamulla ja illalla. Ja aikomuksena on myös jatkaa niin kauan, kun se on mukava hetki molemmista. Ehkä kuitenkin jouluun mennessä...
  4. B

    voisinko vielä jatkaa imetystä

    Hassu keskustelu... Vaikka vauva söisi ruokaa viisikin kertaa päivässä, niin 8 kk on vielä vauva ja vauvat juovat tissimaitoa tai korviketta, joten jos tissimaitoa riittää, niin miksi sitä ei antaisi?
  5. B

    voisinko vielä jatkaa imetystä

    Jos maitoa tulee, niin mikä ettei. Kyllä sen määrä taas lisääntyy entiselle tasolleen pikku hiljaa!
  6. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 KESÄKUUSSA

    Kiitos synttärionnitteluista. Ihan tippa pääs linssiin, kun tuo 1 vuotta tuli täyteen. Nyt meillä ahkerasti harjoitellaan kävelyä ja itse syömistä :heart: Minun niin pieni poika :heart: Onnea myös muille 1-vuotiaille. Ihana Milla! Tosi suloinen! Tuntuu, että olen ainoa imettäjä...
  7. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Leevihän on muutakin kuin synttärisamis meidän pojun kanssa. Meillä on kanssa pallot tosi kova sana (taisi olla myös ensimmäinen sana) ja meillä tykätään tanssia ja laulaa ja hytkyä kontillaan musiikin tahdissa :laugh: Unelmatarhaa meilläkin katsellaan, mutta muuta ei tää äiskä vielä ole...
  8. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Onpas ison vauvan näköisiä pieniä täällä. Tosi suloisia! Meillä on kyllä ihan vaavin näköinen vielä, kun ei kovin paljoa hiuksiakaan. Tosin iso poika meillä on, siis pitkä, saa nähdä, mitkä ovat 11 kk mitat. Ensiaskeleita meillä on tapailtu. Tissin lykkään suuhun yleensä aamuyöstä...
  9. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Tätä kun luin, niin arvasin ootella Ursulaisen uutisia. Onneksi olkoon sinnekin! Hui, kohtahan me ei-raskaanaolevat ollaan vähemmistössä.
  10. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Onnea Rypäleelle viivoista =) Kertokaapas mitä teen, kun meillä päiväunista on tullut todellinen ongelma. Yhdet eivät riitä, kaksille on vaikea saada. Huutaa, kun laitan nukkumaan (vaunut tai sänky) ja säpsyy sitten jatkuvasti hereille, kun yritän silittää uneen. On yhtä taistelua. Kuitenkin...
  11. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Ei tsiisös, mitkä ohjeet. Haluaisin nähdä, kuinka tutkimushenkilökunta neuvoo 11 kk vauvaa olemaan pissaamatta tuntia ennen tutkimusta :laugh:
  12. B

    Mikä olisi hyvä Isofix-turvaistuin?

    Meillä on ko. istuin ilman isofixiä ja lyhyellä käyttökokemuksella ollaan oltu tyytyväisiä! On hyvä kallistusmahdollisuus ja hyvä istuma-asento, saa tosi tukevasti kiinni jne. Ruotsissa tämä (siis ilman isofixiä) oli testattu parhaaksi selkä menosuuntaan istuimissa parisen vuotta sitten. Luulisi...
  13. B

    Mikä olisi hyvä Isofix-turvaistuin?

    Hei, Anteeksi, mutta mihin tämä perustuu? Puolueettomissa testeissä on Maxi-cosin vauvankaukalo pärjännyt parhaiten ja muillakin istuimilla on ollut ihan yhtä hyviä ellei parempia arvosanoja kuin Britaxilla. Gracosta en osaa sanoa, mutta painii kai ainkin hinnan puolesta eri sarjassa. Britax...
  14. B

    Nirsolle välipalaohjeita kaivataan!

    Aika samat sanat olisin kirjoitellut kuin Viuvauvou. Meillä nyt 11 kk on alkanut syömään hiukan paremmin ruokaakin. Tissimaidosta ja sen riittävyydestä vielä: siinähän on enemmän energiaa/100 g kuin monissa soseissa, joten ei sitäkään pidä aliarvioida ;) Meillä toimi myös sormiruoka. Usein...
  15. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Ursulainen: minusta kun ei ole kolauttajaksi :laugh:, voinhan toki yrittää. Mitä, jos joku kaivaisi esiin niitä ketjuja, kun kaikilla vauvoilla oli koliikkia, öitä ei nukuttu yhtään ja mikään ei ollut hyvin. Jos se vaikka kolahtaisi. Tällä hetkellä ongelmana on, että ajattelen "ei se haittaa...
  16. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Mä ainakin nyyhkin. Äskenkin nyyhkin, kun poikkeuksellisesti laitoin pienen vasta nyt päikkäreille. Se näytti niin iiisolta sängyssäkin. Ja yleensä sängyssä lapset näyttävät aina niin pieniltä. Siellä se nukkyi, otsa pinnasuojaa vasten halaten unilelua ja sideharsorättiä. :heart: Muistelin...
  17. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Meillä on kokeiltu: yöunet eivät pitene päikkäreitä lyhentämällä, mutta yksiin päikkäreihin siirtymällä kylläkin. Eilen nukuttiin yhdet, joilta herättiin jo ennen kahta (yhdet olivat pituudeltaan suunnilleen yhtä pitkät kuin kahdet yhteensä). Vauva meni nukkumaan 19.30 ja posotti samaan kuin...
  18. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Minäkin olen vähän suolahysteerikko, meillä ainoa vauvan saama suolainen tuote on leipä, sitä popsitaan kyllä päivittäin. Mietin juuri, voisinko tehdä lasagnea, johon tulee emmentalia, kun siinä on suolaa... :ashamed: Ehkä siis hieman turhan hysteerinen olen. Itse teen pääasiassa ruoat, mutta...
  19. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    No kiva, ettei meitä ihan kokonaan pois heivattu. =) Kyllä saatoin 10 kk mitatkin kertoa, mutta ei ihme, että jäävät tohinassa päivittämättä. Tässä vielä uusiksi, eli 9,6 kg ja 75 cm. Elppa, ei mitään anteeksipyyntöjä! =) Juu, meillä se anoppi päivitteli "ison pojan" imetystä, mitähän...
  20. B

    Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

    Nyt me jouduttiin pois ketjusta... Ei sillä, että eihän tässä usein olla palstailtu, ihan oma vika, mutta vähän ollaan yritetty kuitenkin käydä kuulumisia kertomassa. Haikaraemolla olikin iloisia uutisia. Mulla vauvakuume kytee edelleen ja ihan pisti rintaan, kun tänään töistä soittelivat...

Yhteistyössä