Hakutulokset

  1. K

    Kuparikierukan raskausoireet

    Laitoin ehkäisyosioon tämän, mutta laitanpa vielä tännekin, jos täällä sattuu paremmin vastaan tämän asian kokenut.... Oon tällä hetkellä shokissa. Mulla on otsikostakin arvaten ehkäisynä kuparikierukka. Laitettu viime kesänä. Sen sijaan, että mulla olisi menkat...
  2. K

    Kuparikierukan raskausoireet

    Oon tällä hetkellä shokissa. Mulla on otsikostakin arvaten ehkäisynä kuparikierukka. Laitettu viime kesänä. Sen sijaan, että mulla olisi menkat runsautuneet, niin ovatkin pitkin matkaa niukentuneet. Viime kuussa koin etovaa oloa ja nyt koko ajan väsyttää. Äsken tein positiivisen...
  3. K

    Puolivuotiaan ruokarytmi

    Moi! Mielenkiinnosta kyselen, minkälaisia ruokarytmejä & määriä terveillä puolivuotiaillanne on ollut, kun soseet on aloitettu siinä 4 kk iässä. Olisi kivaa verrata puhtaasta mielenkiinnosta oman lapseni ruokailuihin, joihin vaikuttaa hänen sairautensa (ollaan tiiviisti sairaalan...
  4. K

    vauvan liikkeet

    Moi! Koko odotusaika sujunut kaikenlaisten epäilyjen varjossa (ensin vauvan rytmihäiriöt, sitten istukan toimintahäiriö)... Vauvan kasvamista on tarkkailtu nyt tosi tiuhaan ja joka kerta lääkäri on pohtinut käynnistystä. Edellisellä kerralla minut otettiin osastollekin, kun vaikutti, että...
  5. K

    kohdunkaulan pehmeneminen

    Moi! Ensimmäisessä raskaudessa paikat aukesi turhan varhaisessa vaiheessa. Pärjäsin kotona rauhallisesti ottaen. En muista, että olisin kokenut siinä tuntemuksia... Toki tein melko reipasta remonttia etc, josta oli helppo löytää syy... Nyt kolmas raskaus viikolla 26. Teen henkisesti...
  6. K

    epätasaiset sydänäänet

    Moi! Eilen neuvolakäynnillä todettiin sydänäänissä "rytmihäiriö" eli tasaisesti jäi yksi lyönti väliin. Torstaina menen jatkotutkimuksiin. Googlaillut olen aihetta, kiinnostaisi vaan kuulla lisää kokemuksia vastaavasta. Nyt taitaa olla menossa rv 25.
  7. K

    Testiä pelkäävä...

    Moi! Oli vähän pakko päästä laittaa johonkin ajatuksia ulos.... Edellinen odotus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon touko-kesäkuussa -12. Nyt vuoden vaihteen jälkeen ollaan päätetty vielä yrittää ja antaa mahdollisuus, jos sellainen on vielä tullakseen. Mulla on kaks lasta ja heidän...
  8. K

    Lääkkeellinen tyhjennys, miten pitkään kipuja?

    Moikka! Miten pitkään teillä on ollut kipuja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen? Perjantaina sain misoprostolin ja sunnuntaina cytotecit. Otin vinkistä heti särkylääkkeitä ja se päivä meni ihan ok. Maanantai ja tiistai meni lähes kivutta. Tänään alavatsaan on alkanut sattua. Onko muilla ollut...
  9. K

    Lapsenvahdin palkka

    Löytyi sen verran vanhoja ketjuja, että mikä on tämän hetkinen tilanne... Paljon maksaisitte tunnilta lapsenvahdille seuraavaassa esimerkissä? Lapset 2-v & 3½-v Hoitaja n. 19-v Vanhemmat lastenvahdin tavoitettavissa talon toisesta kerroksesta, jossa tekevät remppaa...
  10. K

    Ikean lastenhuoneen kattovalaisin, missä kaloja

    Moi! Ikea möi vuonna jotain valkoisia kattovalaisimia, jossa on paikka kolmelle lampulle. Lamput ovat kannaltaan "mulkosilmäisiä" kaloja (vihreä, punainen ja sininen) Haluaisin toisen sellaisen valaisimen lastenhuoneeseemme... En muista mikä se on nimeltään. Haku netistäkin luulisi...
  11. K

    Raskaus ja avantouinti

    Moi! Olen aloittanut tänä keväänä avantouinnin, joka on aivan mahtavaa... Nyt tod näk olen vihdoinkin raskaana :) Olisi meidän kolmas! Onko täällä kokemuksia kenelläkään avantouinnin ja raskauden sopivuudesta, siis varmaankin alkuraskauden aikana? Tuskin loppukolmanneksesta voi mennä...
  12. K

    Ristiselkä

    Moi! Aattelinpa tässä aikani kuluksi kysyä, josko vastaavia... Synnytin 6 kk sitten ja nyt viimeisen kk ristiselkä ollut tosi kipeä. Lekurille pitää varmaan kohtapuolin mennä, mutta voikohan synnyttämisellä olla mitään tekemistä ristiselän ongelmiin? Jos sulla on ollut, niin mitä ja...
  13. K

    Turun seutu ja eläinpuisto etc

    Onko sillä seudulla mitään kotieläinpihaa ym? Googlella tuli tieto ainakin eläinpuisto rikiuksesta, mutta ei sen enempää. Onko kukaan käynyt? Tai suosittaa muuta vastaavaa... Kiitos!
  14. K

    pienten lasten kanssa kesäretkelle

    Moi! Kaipailen siis kokemuksia hyvin pienten kanssa tehdyistä kesäretkistä ympäri suomea. Lapset ovat n. 2-v & puolvuotias. Ois mukava tehdä joku kesäretki lasten ehdoilla. Mikä/mitkä kohteet olet todennut hyväksi? Viime kesänä käytiin kärräilee esikoisen kanssa korkeasaaressa ja...
  15. K

    kastevirret etc

    Mitä virsiä on laulettu teidän lasten kastejuhlassa?
  16. K

    vauvan kakka-asiaa

    Miten pitkiä aikoja parin kuukauden ikäisen kakkaamisessa voi olla? Havahduin tänään, ettei pojalla ole tullut vähään aikaan. Esikoisen joka vaipassa tahtoi ollaa kakkaa..
  17. K

    Tuplarattaat

    Elikkä kokemuksia kaipailen, en löytänyt ihan tuoretta keskustelua tästä aiheesta, joten... Mielestäsi parhaimmat tuplarattaat. Miksi? Mitä kannattaa huomioida? Mikä on osoittautunut huonoksi? Mulla lapset 1½-vuotias ja 1 kk.
  18. K

    ideoita hiekkalaatikon tekemiseen

    Elikkäs ollaan tekemässä hiekkalaatikkoa pihalle. Ajattelin oisko täällä hyviä ideoita, joita voisi hyödyntää hiekkalaatikon tekemisessä? Eli mitä kannattaa huomioida/ minkä havainnut toimivaksi/ arkea helpottavaksi asiaksi etc. ja tietty mitä ei missään nimessä kannata tehdä :)
  19. K

    nimi

    Huokailen jälleen nimiasian suhteen... Ei ole helppoa ei... Löytää kumpaakin miellyttävä nimi, joka olisi myös saajansa näköinen... Esikoisenkin nimen kanssa oli vaikeaa... Ei taida koskaan helpottua? Tuli sitten mieleen, että minkähänlaisia nimikokemuksia täältä löytyy.. Siis miten olette...
  20. K

    Puuhaa viimeisille viikoille

    Eli mitä mukavaa olette keksineet odotusajan viimeisille päiville? On aika turhautunut ja levoton olo. Ei oikein pysty edes keskittyy mihinkään... Talo on siivottu, kaikki valmiina tulokkaalle ja muuten normi 1½ -vuotiaan päiväarkirutiinit...

Yhteistyössä