Hakutulokset

  1. M

    Mirena-kierukasta, onkohan muilla ollut vastaavaa...?

    Eli mulle laitettiin mirena viime syyskuussa ja nyt ollut alkuvuodesta asti sellaista että menkat on olleet kahden viikon välein, tiputtelujen kanssa. Ekat kuukaudet kierukan laittamisen jälkeen tuli menkat ihan säännöllisesti ja normaalisti mut sit yhtäkkiä se muuttui tällaiseksi. Onko muilla...
  2. M

    Hohoi itä-suomi

    Moi! Mukaan ilmoittautuu 23-vuotias äiti, poika 06/08 ja tyttö 11/10. Asustellaan Rantakylässä ja kaipaillaan lenkki,-puisto,-ja juttuseuraa :) Jos joku sattuu näillä kulmilla asustelemaan...
  3. M

    En jaksa tätä taistelua syömisestä :(

    Meillä on pian 3-vuotias poika ja hän on todella TODELLA huono syömään kotona :( Aina kun on ruoka-aika saa hänet suostutella milloin mitenkin pöydän ääreen syömään, yleensä hän juoksee karkuun, sanoo ettei halua ruokaa jne. Aina sama virsi, olipahan kyseessä mikä ruoka tahansa. Hän käy...
  4. M

    Opiskelevat äidit huomio!

    Meille on tulossa pikku kakkonen alkutalvesta ja aloitin nyt lähihoitajan opinnot yo-pohjalla elokuussa. Haluaisin opiskella myös mammaloman aikaan koska tahdon pysyä mukana opinnoissa jotenkin vaikken käytännössä siellä olekaan. Yliopistossa ja ammattikorkeassahan tämä on mahdollista, näin olen...
  5. M

    Miten hyvin teidän n. 2-vuotiaat syö?

    Saattaahan se toki olla että kohta meidät on kieputettu pikkusormen ympärille mut en silti jätä jotain lempparia pois vaan siksi ettei muukaan kelpaa ja se on vain miun mielipide. Niinku leijona sanoi tosiaan, syö mitä syö eli tässä tapauksessa mehukeittoja edes. Entäs sitten jos juominenkaan ei...
  6. M

    mitä pakata sairaalakassiin

    Mulla oli samppoot sun muut aineet, kotiutumisvaatteet, kännykän laturi, meikit, omat kengät, imetysliivit ja liivinsuojia, kamera ja harja. Ja tietty vauvalle kotivaatteet :heart:
  7. M

    odotusvaatteita

    Mulla on ainakin hyviä kokemuksia h&m mama-vaatteista. Itse ostin sieltä muistaakseni verkkarit, topin, normin pitkähihaisen paidan ja imetysliivit, joissa kannattaa muistaa ettei halvalla saa hyvää ;) Mutta kyllä nekin meni. Siellähän on edullisia vaatteita ainakin ja nyt taitaa olla...
  8. M

    Listataanko ns. vaaralliset työpaikat odotusaikana? :)

    Eli esim. missä altistutaan jollekin kemikaaleille tms. Kertokaas omista kokemuksista. Itse olen töissä pesulassa, jossa siis on todella paljon bakteereja, kemikaaleja, tarttuvia tauteja yms. Ja pomolle täytyy oikein hakea erillinen todistus siitä, miksen voisi työskennellä raskaana ollessani...
  9. M

    Miten hyvin teidän n. 2-vuotiaat syö?

    No joo, yleensä poika onkin lopettanut syömisen kokonaan jos on ollut korvatulehdus sen muutaman kerran. Mutta nyt tosiaan esim. eilen söi muutaman lihapullan ihan hyvin ja mehukeitot taitaa olla ykkösenä tällä hetkellä. Lähinnä tiedustelenkin että miten te muut olette toimineet ja syökö...
  10. M

    Kaksio & vauva

    Me muutettiin esikoisen syntymän jälkeen toiselle paikkakunnalle ja samalla omakotitalosta 58 neliön kaksioon, jossa siis 2h+k+kph. Toi 58 neliötä oli minimi mihin edes kuvittelin pystyväni muuttaa. No, onneksi ei asuttu siinä kuin vajaa vuosi ja muutettiin sitten 80 neliön saunalliseen kolmioon...
  11. M

    Milloin saa käyttää tyynyä?

    Me ostettiin lapselle n.1,5 v iässä oma, litteä tyyny. Tykkäsi niin kovasti nukkua meidän vieressä pää tyynyllä että ajattelen josko uninkin maistuisi paremmin tyynyn kanssa :)
  12. M

    Kokemuksia perhekerhoista?

    Kyllä uskoisin, että jos sellanen kahvittelu ja juttelu kiinnostaa, niin perhekerho on paikka johon kannattaa mennä. Me käytiin n.puolivuotisena pojan kanssa muutaman kerran ekavauva-ryhmässä, joka on seurakunnan järjestämä. Mentiin vähän niin kuin kesken kauden sinne eli kaikki olivat jo...
  13. M

    Miten hyvin teidän n. 2-vuotiaat syö?

    Itse alan kohta jo kyllästyä tähän :/ Poika täyttää kuukauden kuluttua kaksi, ja hänellä on tällaisia kausia ettei syö juuri mitään. On hyvin vaikea keksiä ruokia mitkä maistuisi ja olen kyllä ottanut sen periaatteen että syödään mitä me muutkin perheenjäsenet syömme. Puuroja poika ei ole...
  14. M

    Paljon painoa raskausaikana,iso vauva?Kokemuksia?

    Moro. Mulle tuli ekassa odotuksessa painoa n.24 kiloa :D Aikas paljon mulle kun painoin ennen raskaaksi tuloa 64 kiloa.. Nyt sitten kerkesin melkein samoihin mittoihin ja toista odotellessa odotellaan myös uutta painon nousua. Nyt ajattelin liikkua enemmän. Ei ollut mulla diabetesta. Esikoinen...
  15. M

    Oireeton raskaus?

    Mulla ei ollu ekaa odottaessa mitään oireita :D Nyt sitten toista odotan viikoilla 12+3 ja on ollu pahoinvointia, päänsärkyä, ummetusta ja väsymystä!
  16. M

    Mitä annatte taaperolle aamu- ja iltapalaksi, jos ei syö puuroa?

    Meillä kohta 2-vuotias syö aamu-ja itapaloiksi mm. leipää, jugurttia, viiliä, hedelmiä, mehukeittoja yms. Muroja ja weetabixeja syö huonosti.
  17. M

    Ekat raskaus oireet??

    Ennen kuin tein testin oli siis todella kova väsymys, jatkuva nälkä n. viikon ajan, sellanen outo tunne vatsassa ja pahoinvointi, jota nytkin vielä on. Plussa tuli reilu viikko sitten ja viikoilla 10+1 mennään :)
  18. M

    Käykö pienten lasten vanhemmat bilettämässä?

    Meillä on 1v 10 kk poika, nyt tulee taas itselle pitkä tauko kun on pikku kakkonen tulossa, mut minä käyn meillä useammin baareissa kun mies, joka ei käy kuin alle viis kertaa vuodessa. Itse käyn n. kerran 2 kk, joskus pidempikin väli tai sitten pari kertaa 2 kk, riippuu onko jotain bändiä...
  19. M

    Kun elämä ei menekään kuten on sen suunnitellut..

    Moi! Itse en nyt vielä opiskele, toivottavasti sitten syksyllä jo, mutta tiedän kyllä mitä tuo tarkoittaa kun elämä ei menekään niin kuin on suunnitellut. Itse kirjoitin ylioppilaaksi -07, ja aloin odottamaan esikoistamme syksyllä ja hän syntyi kesällä -08. Tein ennen äitiyslomalle jääntiä...
  20. M

    Saako teidän n.2-vuotiaat

    Kyllä saa syödä karkkia, juoda mehua ja syödä joskus roskaruokaa, ei läheskään edes joka kuukausi ja mieluummin silloinkin vaan muutaman ranskiksen ja omaa pöperöä päälle.. Meidän muksu ei jaksa edes telkkariin tai dvd:n keskittyä, eli ei sitä ongelmaa :D

Yhteistyössä