Hakutulokset

  1. J

    Millaiset välit etä-äidillä ja äitipuolella?

    Oletteko yhteyksissä lasten asioista ja kuinka homma toimii teillä?Poteeko etä-äiti huonoa omaatuntoa ja purkaako sen sitten äitipuoleen? Kiinnostaa muiden kokemukset..monenmoista on saanut kokea/nähdä tässä äippäpuolen roolissa ja nyt etenkin kun lapset asuvat meillä.
  2. J

    lempiruoka gallup

    Oon ammatiltani kokki ja tykkään gourmet-ruokaa enemmän silti ihan tavallisesta koti-ruoasta..mm.lihakeitto, jauhelihakeitto, maksapihvit, riistaruoat on herkkuja...lihapullat on myös ihania. :p
  3. J

    peruskoti ruokia

    Valiolla on muutes hyviä ohjeita.sieltä voi käydä nappaamassa hyviä ohjeita/vinkkejä!
  4. J

    Oletteko saanut raskauskilot pois?

    Mä en..kirjoitinkin jo tonne laihdutus-osioon.Synnytin toisen lapsemme kesäkuussa. En pysty vähentään radikaalisti syömistäni, koska sen huomaa heti maidon vähenemisenä.Miten siis voisin laihduttaa niin et imetys jatkuisi? Liikun jo nyt paljon eli se puoli on kunnossa.
  5. J

    Paljonko imetys kuluttaa?

    Ei kait tässä kiire pitäis olla, mut kun itseäni rupeaa tympäisemään mm.itsestä otetut valokuvat ja sen verran turhamainenkin olen et lupasin "itselleni" et olen pikkujouluihin mennessä ok kuosissa! :D Täytyy nyt rueta vaan kattomaan enemmän tuota herkuttelua..välillä repsahdan(muka hyvällä...
  6. J

    Paljonko imetys kuluttaa?

    Sain kesällä vauvan ja nyt pitäis alkaa tiputtaan kiireesti painoa...Alunperin aioin olla jouluun mennessä normaalimitoissani.Kuntoilen paljon jo nyt mut paino junnaa silti..Imetän vielä ja se vähän hirvittää kun heti jos alan syödä liian "vähän" niin maitoa ei tule tarpeeksi. Paljonkohan tuo...
  7. J

    Harrastitteko seksiä exän kanssa eronne jälkeen?

    Ja oliko teillä siinä vaiheessa jo uusia kumppaneita kuviossa?Miten homma siitä eteni?
  8. J

    Auttaako isovanhemmat lapsien hoidossa ym.?

    Minun vanhemmat jonkinverran ovat tarvittaessa auttaneet, mutta heidän työnsä takia en viitsi apua pahemmin pyytää.Mieheni vanhemmat eivät taas ole pätkääkään kiinnostuneita lapsenlapsistaan.. Minusta tämä on aika surullista.Lapsien olisi hyvä saada viettää ainutlaatuisia hetkiä isovanhempie...
  9. J

    Elatusmaksut kesän ajalta...

    Miten teillä muilla uusperheellisillä menee nämä elatusmaksuasiat kesän aikana? Meillä menee mieheltä ulosoton kautta elatusmaksut exälle ja ulosoton kautta siksi että olivat aikoinaan sopineet et mieheni maksaa hoitomaksut ym.kuluja ja ei varsinaisia elareita. Myöhemmin kun exää kiukutti et...
  10. J

    Kuinka kauan oli jälkivuotoa?

    Minulla esikon aikaan ehkä n.2 viikkoa.Nyt toisen lapsemme syntymästä on yli 3 viikkoa ja vuodan yhä...Välillä vuoto jo loppui mutta alkoi uudestaan kun aloin ilmeisesti liian innokkaasti lenkin jälkeen tekemään kyykkyjä yms. Muuten olen parantunut synnytyksestä tosi hyvin, tikkejäkään ei ollut...
  11. J

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Onnea kakille vauvan saaneille!!! :heart: :hug: Oma pikku-akka on ensi yönä 2 viikkoa vanha ja aika on mennyt nyyttiä ihaillessa.On se vaan uskomatonta miten ihania nuo pienet ihmisenalut on!! =) Synnytys oli helppo ja olen palautunut synnytyksestä hyvin...Pitkillä vaunulenkeillä on jo...
  12. J

    Otatteko lapsellenne rota-rokotteen?

    Kokemuksia muilta äideiltä...Itse ehkä otan lapselleni kyseisen rokoitteen vai annettiinko se suun kautta?! Tuliko aineesta sivuvaikutuksia?
  13. J

    Kuinka pian jälkitarkastukseen?

    Kuinka pian olette saaneet ajan jälkitarkastukseen?Minulla takana helppo synnytys, jossa ei tullut yhtään tikkiä/repeämiä ja heti kun jälkivuoto loppuu, olisin halukas kokeilemaan peittojen heiluttelua... Täällä neuvolassa suosittelevat sitä jälkitarkastusta 8 viikon päähän synnytyksestä, mutta...
  14. J

    Kauan mennyt synnytyksestä toipuminen ennenkuin pystyit istumaan?

    Nyt se on sitten pikku-kakkonenkin maailmassa! :heart: Kaikki meni hyvin ja istuin samantien synnytyksen jälkeen.Yhtään tikkiä ei tarvittu...Olo on ikäänkuin ei olisi synnyttänytkään, paitsi et jälkivuotoa on. Oli pakko jo hieman kurkata peilillä alakertaan :ashamed: ja ihan samalta näyttää...
  15. J

    Oulaskankaalla synnytäneiden kokemuksia...

    Itse olen synnyttänyt kaksi lastani Oulaskankaalla ja minun mielestäni aivan ihana paikka. Pieni, kodinomainen paikka jossa aivan älytömän mukava henkilökunta.Plussana vielä sekin että ruokakin on hyvää... :p Juttelin hoitajien kanssa kokemuksistani oulaskankaan sairaalasta ja he olivat...
  16. J

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Pakko hehkuttaa tänne pikaisesti et meille syntyi pitkän odottelun jälkeen 14.6 pikku-prinsessa.Pituutta neidillä oli 48,5cm ja painoa 3190g. :heart: Synnytys oli helppo ja nopeahko.Olin sairaalan mennessä 5 cm auki kun en halunnut olla sairaalassa kovinkaan kauan kun minulla oli jo lähtiessä...
  17. J

    Supistukset loppuvat...

    Kävin neuvolassa tänään ja katsoivat tuonne "alakertaan" ja paikat oli pehmeet ja 4cm auki.Käskivät mennä viimeistään yötä vasten synnärille.. Nyt supistelee satunnaisesti mutta kipeesti.Koitan kohta olla hetken aikaa pitkällään, sit varmaan taas supistukset tihenee.Jospa saisin sit sairaalasta...
  18. J

    Lapsivesien menosta..

    Missä meni ja voimistuiko supistukset huomattavasti vesien menon jälkeen? Mulla meni esikkoa tehdessä(käynnistys) sairaalassa ja kipu oli kova heti vesien menon jälkeen.
  19. J

    oksitosiinin laitto

    Ei tuntunut juuri ollenkaan, kuten ei mun mielestä ebiduraalinkaan laittaminen.
  20. J

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Täällä yx supistusten kourissa painiskeleva hyppää remmiin mukaan! :wave: Oon lueskellu teidän muiden juttuja mut oon ollut liian laiska kirjoitteleen. Nyt on jo 5 valvottu yö supistusten takia niin päätin tulla koneelle...Turhaan edes yritän olla makuuasennossa kun ei siitä mitään tule.Jännä...

Yhteistyössä