Paljonko imetys kuluttaa?

Sain kesällä vauvan ja nyt pitäis alkaa tiputtaan kiireesti painoa...Alunperin aioin olla jouluun mennessä normaalimitoissani.Kuntoilen paljon jo nyt mut paino junnaa silti..Imetän vielä ja se vähän hirvittää kun heti jos alan syödä liian "vähän" niin maitoa ei tule tarpeeksi.
Paljonkohan tuo imetys itsessään kuluttaa?Itse en kyllä näy kuuluvan niihin jotka laihtuis pelkällä imetyksellä.. :headwall:
 
jostain kuulin että täysimetys kuluttais 500-900kaloria.

MUTTA imetysaikana keho pitää tosi kovaa kiinni kiloista,että toiset eivät laihdu millään imetysaikana.
Mutta miksi niin kiire?
 
Tervetuloa kerhoon! Paino junnaa, samoin kävi esikoisen kohdalla. 10kg tippuu viikossa, sitten vielä ehkä pari hassua, sitten ne 3-5 ylimääräistä kiloa ei vain tipu millään. Jostain luin, että imetys (oisko sitten täysimetyksen aikana) kuluttaa 500 kcl/vrk. Mulla ainakin toi herkuttelu jäänyt päälle raskausajasta asti ja sehän ne kilot pitää kropassa. Eikä lenkille pääse yhtä helposti kun esikoisen aikana kun ei tuo esikoinen jaksa tuplissa lenkin aikaa istua, joten suuntana on usein leikkipuisto eikä se puiston penkillä istuminen paljoa kuluta...
 
Mulla meni kans niin että 10kg tippu viikossa ja loput n.6kg jäi ja on nyt 6kk olleet mukana :)
..Mut jospa mäkin joskus niistä pääsen vielä.. :whistle:
herkuttelu on kyllä kans niin jäänyt päälle
 
Ei kait tässä kiire pitäis olla, mut kun itseäni rupeaa tympäisemään mm.itsestä otetut valokuvat ja sen verran turhamainenkin olen et lupasin "itselleni" et olen pikkujouluihin mennessä ok kuosissa! :D
Täytyy nyt rueta vaan kattomaan enemmän tuota herkuttelua..välillä repsahdan(muka hyvällä omallatunnolla kun liikun paljon) syömään suklaata tai sipsejä.
Kunto mulla on ihan hyvä, liikuin raskausaikanakin paljon ja liikkumisen jälkeen tulee sellainen ihana tunne et varmaan "takapuoli kiinteytyy kun vetää kunnon hiki-treenit".
Mutta tosiasia on et 10 kg pitäis silti saada tiputettua! |O
Mä vaan en ikinä opi tykkäämään esim.porkkanoista herkuttelun sijaan.Olen kokki, joten teoriassa tiedän ravinto-arvoista yms.aika paljon mut miks se on niin vaikeeta käytännössä..ja mä niin rakastan hyvää ruokaa! :p
 
Täällä ihan sama homma!

Synnytin 2kk sitten ja painoa tuli tästä pikkukakkosesta vajaa 20kg.Nyt on jäljellä n.6kiloa ylimääräistä ja ne istuu tosi tiukassa!

Mutta tiedän että tosi vähän aikaa on vasta kulunut eikä ole mikään kiire...

Esikoisesta jälkitarkastuksessa olin jo lähes lähtöpainossa ja seuraavan 3 kk aikana meni vielä 5 kiloa miinuksen puolelle.

Sillon tuli kyl "vaan" 15 kiloa raskausaikana.

Mä saan jo samat housut joten kuten jalkaan mutta vatsamakkara on törkee.
Onko se sitten nahkaa ja läskiä vai jompaa kumpaa en tiedä mutta ei oo mokomaa ennen ollut.

Varsinaisia jumppia tai kuntosalisessioita en pysty alottamaan niin kauan kun imetän koska rinnat hölskyy/sattuu ja tuntuu että sitten syön kahta kauheemmin kun liikun joten nyt tarttis vaan kattoo noitten syömisten perään ja vaunulenkkeillä mutta mulla kans esikko kotona eikä pysty samalla tavalla lenkkeileen kun hänen vauva-aikanaan.

Mun heikkous on leipä ja hiilarit yleensä.

Leipää menee helposti 4-6 palaa päällisineen iltasella töllön ääressä...ja tietty pitkin pvääkin.

Mä oon aina ollut kova syömään ja isoja annoksia vaikka en oo koskaan ollut varsinaisesti ylipainoinen ja ilmeisesti on hyvä aineenvaihdunta tai jotain.

Paino on nyt 72kg ja pituutta mulla 170cm.

Lähtöpaino oli 66kg ja siihen ois päästävä ainakin.

Ois kiva vaihdella kuulumisia ja eri painonhallinta muotoja.
Karppaus kiinnostaa ja painonvartijoitten pisteetkin on tuttuja!



 
Mä oon kuullu kans että toisilla kilot tippuu ajatuksen voimalla, toisin kuin minulla.
Kiloja on ja niin paljon että jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi minun olevan aika painava.. :headwall:

tiesin sen kyllä ilman hänen kommenttiakin mutta..
Imetän osittain mutta myös saa tyttö pullosta mutta painoni ei tipu... :kieh:
ei pitäis ressata mut ressaan silti :)
liityin painonvartoihin ja nyt odottelen paketin tuloa ja haaveilen hoikemmasta elämästä..
Meitä on siis moneen junaan tässäkin asiassa, harmi että minen kuulu niihin tyypillisimpiin hoikustujiin :/

mutta, ehkä minä vielä joskus mahdun omiin vaatteisiin.. ei ole vara uusia koko vaatekaappia enkä halua olla näin valtava..
 

Yhteistyössä