Hakutulokset

  1. M

    Vakuutus ennen syntymää (toiseen EU maahan synnyttään)

    Olen soitellut vakuutusyhtiöitä läpi, enkä ole löytänyt yhtiötä, joka myöntäisi vauvavakuutuksen ennen syntymää, jos vauva syntyy toisessa EU maassa (ei pohjoismaa). Olemme siis 10kk ulkomailla miehen opiskelujen takia ja kuulutaan suomen sosiaaliturvan piiriin. Suurinosa yhtiöistä ei korvaa...
  2. M

    Ulkomailla synnytys suom. sos.turvaan kuuluvalla (maksut+erilainen nimilaki)

    En ole saanut tähän vastausta oikein mistään, joten laitan kysymyksen tännekin, jos jollain teistä sattuisi olemaan kokemus tuoreessa muistissa. 1) Onko kellään kokemusta ulkomailla lapsen synnyttämisestä siinä tilanteessa (EU maa), että kuuluu suomen sosiaaliturvan piiriin? Kuinka viralliset...
  3. M

    Espanjassa (kanarialla) vauvan kanssa 3-4kk?

    Onko kellään kokemuksia olla pidempää aikaa pienen vauvan kanssa Espanjassa? Saimme luvan lähteä, kun 4kk neuvola on ohi, joten olisimme reissussa joulukuun puolesta välistä huhtikuun puoleen väliin. Ensin ainakin Kanarialle ja sitten mahdollisesti mantereeelle vähäksi aikaa. Kaikki vinkit on...
  4. M

    Miten molemmat voisi jäädä kotiin vauvan kanssa?

    Tahdottaisiin molemmat miehen kanssa jäädä kotiin vauvan kanssa. Luultavasti oleskeltaisiin jokunen kuukausi ulkomailla (EU-alueella). Onko kellään mitään ideaa/kokemusta miten se onnistuisi. Realiteetit on tiedossa eli se että tulot tippuu todella paljon. Kumpikaan ei halua irtisanoutua...
  5. M

    Miten molemmat voisi jäädä kotiin vauvan kanssa?

    Tahdottaisiin molemmat miehen kanssa jäädä kotiin vauvan kanssa. Luultavasti oleskeltaisiin jokunen kuukausi ulkomailla (EU-alueella). Onko kellään mitään ideaa/kokemusta miten se onnistuisi. Realiteetit on tiedossa eli se että tulot tippuu todella paljon. Kumpikaan ei halua irtisanoutua...
  6. M

    Klexane/ Fragmin vinkkejä ja tietoa kaivataan

    Moi, Jos ootte keksinyt/kuulleet joitain hyviä vinkkejä pistämiseen liittyen, niin kertokaa. Itse olen saanut varsin vähän infoa pistämisestä, moni terkka on vastannut kysymyksiini, että en tiedä. Itsellä Klexanen piikitystä takana 11 viikkoa. Vasta viikolla 17+0 mennään. Mm eilen yritin...
  7. M

    Lääkkeellinen, koska voi yrittää uutta raskautta?

    Tästä asiasta on jo keskusteltu, mutta en löytänyt vastauksia. Mulla siis rv 10+0 huomattiin, että sikiö oli menehtynyt viikolla 6+. Lääkeellinen tyhjenys tehtiin. Olin yksityisellä ultrassa kun tää huomattiin, lääkäri sanoi, että lääkkeellisen jälkeen voi heti yrittää uudelleen. Hoitaja...
  8. M

    ¤~Uskovat odottajat~¤ (heinäkuu)

    Mukana odottamassa: 25.2.10, Marie1981 9.3.10, Myli 18.3.10, Ilo81 Tervetuloa mukaan kaikki muutkin, jotka kokevat tähän pinoon kuuluvansa!
  9. M

    ¤~Uskovat kuumeilijat kesä-heinäkuu 09~¤

    Avasin uuden pinon, kun edellisen pinon aloittajat ovat jo tainneet siirtyä odottajiin ja meitä uusia kuumeilijoita on tullut mukaan viime päivinä. Oon melko tuore kaksplussan palstalla, joten en vielä osaa tehdä hienoja listoja, kuten edellisessä ketjussa oli. Ehkäpä joku toinen voi auttaa...
  10. M

    Uusi raskaus kohtukuoleman jälkeen?

    Kuinka pian olette alkaneet yrittämään uutta lasta sen jälkeen kun olette synnyttäneet kuolleen lapsen? Kun lähdimme synnyttämään viikolla 41+ lapsen sykettä ei enään löytynyt. Kuolinsyy ei selvinnyt. Tunnen hieman huonoa omaatuntoa siitä, että vaikka synnytyksestä ei ole montaakaan viikkoa...

Yhteistyössä