Hakutulokset

  1. B

    Menkat ruskeaa tuhrua

    Moi! Toivomme toista lasta ja juuri päättyneet menkkani olivat pelkkää ruskeaa tuhruvuotoa, välillä tummaa veren tapaista, mutta ei selkeää kirkasta ja runsasta verta, kuten normimenkoissa. Nyt tietysti vauvahaaveissani kärsin välillä pahoinvoinnista ja ruokahaluttomuudesta, myös pääkipua on...
  2. B

    Millainen polkupyörän peräkärry 1-vuotiaalle?

    Kertokaapa muut vanhemmat kokemuksianne ja vinkkejänne, mikä olisi 1-vuotiaalle hyvä polkupyörän peräkärry ja mistä olette itse kärryn hankkineet. Vielä ehtisi tälle syksylle pyöräillä ja ihmetellä maisemia:)
  3. B

    Tuttipullosta nokkamukiin

    Meidän tuore 1vuotiaamme ei suostu ottamaan maitoa minkäänlaisesta nokkiksesta tai tuttipullonokkamukivälimuodosta, ei edes pehmeällä tuttipullomaisella tutilla..Miten te ootte saaneet pienenne juomaan nokkiksesta tai onko teillä muilla ollut sen kanssa vaikeuksia? Vai juoko teidän 1vuotiaat...
  4. B

    1-vuotisneuvola

    Mitä vauvan 1v-neuvolassa tapahtuu tai mitä siellä tutkitaan?
  5. B

    1v -synttärit

    Kertokaa, miten te olette viettäneet lapsenne 1v -synttäreitä? Pidittekö isot kemut vai vain lähipiirille? Millaisen kakun loihditte? Entä muut tarjoilut tai "ohjelma"? Esikoisemme synttärit lähestyvät pian ja minulla on omat visioni juhlista, mutta olisi kiva saada vinkkejä muilta äityleiltä:)
  6. B

    Hampaidenpuhkeamiskiukku olikin korvatulehdus

    Meidän 6kk ikäinen vauva on ollut kiukkuisena ja totisena jo kuukauden päivät ja epäilimme syyksi pullottavia yläikeniä (etuhampaat ja kulmahampaat näyttivät puskevan läpi). Kuukausi sitten kävimme tarkistuttamassa varalta vauvan korvat, koska hänellä oli nuha ja hän kitisi oudosti vähän väliä...
  7. B

    Ilmainen Libero-paketti Lindexiltä

    Te Libero-kerhon jäsenet, oletteko saaneet kotiinne postitse jonkin setelin, jolla voi noutaa Libero-paketin Lindexiltä? Sähköpostiin tullut viestiä paketin noutamisesta, mutta en minä ainakaan ole mitään lappuja kotiini vielä saanut. En kyllä tiedä paketin tarkasta sisällöstä, mutta voihan...
  8. B

    Suolen tyhjentyminen= synnytys lähellä?

    Tässä vähän ällö aihe, eikä herkimpien kannata lukeakaan, mutta siis voiko suolen tyhjentyminen olla merkki lähellä olevasta synnytyksestä? Olen nyt reilun vuorokauden aikana rampannut vessassa isolla hädällä todella monta kertaa ja ihmettelen jo, että mistä sitä oikein riittää? (ei...
  9. B

    Luota kätilöihin vs.oma tahto

    Ensisynnyttäjänä tuleva koitos jännittää jo siksikin, että masuasukki on arvioitu melkoisen isoksi. Olen tietysti "hysteerisen" äidin tavoin lukenut hirvittävistä imukuppisynnytyksistä, turhista eppareista ja kovista repeämistä. Vaikealta tuntuu se, että missä menee ns. raja, vaadinko esim...
  10. B

    Beibisitteri mistä iästä alkaen?

    Kysymys olikin jo otsikossa, että minkä ikäisestä alkaen voi lapsen laittaa sitteriin? Eräässä lastentarvikeliikkeessä sanoivat, että noin 3-viikkoisesta, mutta kertokaas te todelliset asiantuntijat eli äidit:)?
  11. B

    Sormien nivelet jäykät

    Mulla on parin päivän ajan ollut ihmeellisiä oireita sormissani: kun olen herännyt kesken yöunien tai vaikkapa päikkäreiltä, sormien keskimmäiset nivelet ja sormet ovat olleet niin jäykät, että en ole saanut taivutettua käsiäni nyrkkiin, vaan on toisella kädellä pitänyt auttaa!! Hirvittää...
  12. B

    Synnytystapa-arviosta

    Hei te kaikki, joille on tehty synnytystapa-arvio. Miten se tapahtuu ja sattuuko se? Tutkiiko lääkäri ihan käsituntumalla, mahtuuko vauva tulemaan normaalisti vai miten? Eikö vauvan koko pidä ensin ultrata?
  13. B

    Kuinka pian rautatabletit alkaneet vaikuttaa?

    Hei! Järkyttävään väsymykseeni löytyi syy hemoglobiinin suuresta laskusta, määräsivät rautatablettikuurille. Onneksi syy selvisi, harmittaa vain, etten älynnyt aloittaa raudan syömistä jo aiemmin, eivätkä neuvolassakaan mitään aiemmin maininneet, paitsi nyt, kun arvot olivat menneet liian alas...
  14. B

    Lahjaksi homeelle haisevaa ja rikkinäistä kamaa

    Moi! Onko teillä muilla kokemusta siitä, että joku lähipiiristänne olisi hyvää hyvyyttään (tai tyhmyyttään) kantanut innoissaan muovipusseittain teille ja lapsellenne käytettyjä tavaroitaan ja vaatteitaan, jotka eivät mielestänne ole kuitenkaan olleet käyttökelpoisia? Tarkoitan oikeasti...
  15. B

    Lapsen vakuutuksesta

    Oletteko ottaneet lapsellenne vakuutuksen sairastumisen varalle? Selaillessani vakuutusyhtiöiden sivuja järkytykseni huomasin, että vakuutus olisi tullut ottaa 3kk ennen laskettua aikaa eli olen about pari viikkoa myöhässä!!Voihan vakuutuksen ottaa syntymän jälkeenkin, mutta ainakin esim...
  16. B

    OYS:ssa synnyttäneet

    Hei! Ensikertalaisena ja kipuherkkänä synnyttäminen jännittää välillä melkoisesti ja kaikenlaiset kauhukertomukset tunteettomista hirviökätilöistä pyörivät tietysti mielessä:) Kertokaapa kokemuksianne te, jotka olette OYS:ssa synnyttäneet, miten kaikki meni. Voit kertoa lyhyen tai pitkän...

Yhteistyössä