1v -synttärit

Kertokaa, miten te olette viettäneet lapsenne 1v -synttäreitä?
Pidittekö isot kemut vai vain lähipiirille?
Millaisen kakun loihditte? Entä muut tarjoilut tai "ohjelma"?
Esikoisemme synttärit lähestyvät pian ja minulla on omat visioni juhlista, mutta olisi kiva saada vinkkejä muilta äityleiltä:)
 
Lähipiirille kotona. Kakun tein itse, en nyt muista mikä täyte siinä oli mutta kermakakku pursotuksilla ja koristeina sellaisia sokerista (vai mistä ne tehdään...) tehtyjä leppäkerttuja, kaupasta valmiina ostettiin. Päällä oli ykkösen muotoinen kynttilä, jota päivänsankari ei vielä osannut itse puhaltaa.
Kahvipöydässä taisi olla itse leivottua pullaa ja kuivakakkua sekä kaupan keksejä. Saattoi olla kaupan pasteijoitakin, en muista. Erityistä ohjelmaa ei ollut, tavallista vieraitten kanssa istumista ja päivänsankarin lahjojen ihmettelyä.
Juhlista on kohta puolitoista vuotta aikaa niin en muista tarkasti tuota tarjoilua.
 
mamma
Meille tulevat myös ihan lähipiiristä porukat.Ei mitään erityistä ohjelmaa ole,vaan istumme kahvipöydässä ja vaihdamme kuulumisia.

Jos sulla lapsia vieraina,voithan heitä ajatellen miettiä jotakin "ohjelmaa",mutta tuonikäinen on vielä aika pieni kuitenkin,vauva vielä.

Kakun tilaan,mut suolaiset tarjottavat teen itse.Kolmea eri piirakkaa ajattelin vääntää: Sieni-kasvis,liha ja kala
 
Ma
Meille tulee vauvakavereita 5 ja niiden vanhemmat. Ja sitten, varmaan toisiin juhliin kun ei tänne mahdu samalla kertaa, isovanhemmat, kummit ja muita aikuisia.
Joo, ei varmaan tartteis noin pienelle mitään kaverisynttäreitä, mutta kun kerran niitä kavereita on, niitä on kiva nähdä, ja äidin mielestä on kiva nähdä niiden vauvakavereiden äitejä, niin tottahan me nyt juhlat pidetään.
(Ja tässä kun toistemme juhlia parin kuukauden sisällä kierretään, niin on paljon hyviä tekosyitä syödä paljon kakkua)
 
Ma
Meille tulee vauvakavereita 5 ja niiden vanhemmat. Ja sitten, varmaan toisiin juhliin kun ei tänne mahdu samalla kertaa, isovanhemmat, kummit ja muita aikuisia.
Joo, ei varmaan tartteis noin pienelle mitään kaverisynttäreitä, mutta kun kerran niitä kavereita on, niitä on kiva nähdä, ja äidin mielestä on kiva nähdä niiden vauvakavereiden äitejä, niin tottahan me nyt juhlat pidetään.
(Ja tässä kun toistemme juhlia parin kuukauden sisällä kierretään, niin on paljon hyviä tekosyitä syödä paljon kakkua)
 

Yhteistyössä