Hakutulokset

  1. T

    40+ SO WHAT (VOL.11)

    Ottis, Jotenkin alitajunnassani tiesin siitä sekunnista asti, kun petipuuhissa oltiin, että nyt se kyllä tapahtui. Siksi niitä testejäkin jaksoin tehdä yksi toisensa jälkeen yhteensä 11, kun jotenkin vaan tiesin. Jo pari päivää hommista alkoi vatsassa nippailla oudosti, mutta se taisi...
  2. T

    40+ SO WHAT (VOL.11)

    heippa! En kyllä ikäni puolesta tähän ryhmään kuulu, mutta olen toisinaan lueskellut, ja nyt varsinkin Ottis sinua voisin vähän tsempata, sillä minä viime vuonna raskaaksi tullessani sain menkkojen ollessa jo päiviä myöhässä cb:n tavallisella testillä haamujen haamuja, monilla testeillä negoja...
  3. T

    sukkapuikkokivut alapäässä rv 37??

    Moi, minulla oli niitä rv 35 asti, ilmeisesti juuri ne avasivat kohdunsuuta, kun muita supistuksia ei ollut yhtä ainoaa ennen synnytystä. Kohdunsuu oli rv36 jo melkein kokonaan lyhentynyt ja rv 38 vähän aukikin. Lapsi syntyi 38+4.
  4. T

    G: limatulppa,verensekainen vai kirkas,kuinka pian synnytys?

    minulla tuli tulppaa 3 vkoa ennen synnytyksen käynnistymistä, mutta sinä aamuna, kun tuli vähän kiinteämpi ja isompi kirkas klöntti, käynnistyi veden menolla. Arvasin siitä tulpasta, että tänään alkaa, oli niin erilainen kuin se rusehtava vuoto.
  5. T

    Mihin vuorokauden aikaan synnytyksesi käynnistyi?

    lapsivedet meni kotona kahden maissa yöllä. Lapsi syntyi aamulla.
  6. T

    käännytettiinkö teidän lapset tänään monelta ovelta pois?

    minusta on vähän hassua, että mennään virpomaan ihan kenen luo sattuu. Kun itse olin lapsi, menimme vain tuttujen luo virpomaan. Ei olisi tullut mieleenkään mennä vain johonkin satunnaisen oven taakse! Itseäkin vituttaisi, jos tulisi täysin tuntemattomia lapsia oven taa kerjäämään karkkia/rahaa..
  7. T

    Ponnistusvaiheen kivunlievitys

    Ei taida kyllä auttaa.. Minulle laitettiin se siltä varalta, että tehdään eppari (sitä ei sitten tehty kuitenkaan) ja karmealta tuntui silti kun pää syntyi. Ponnistusvaihe muuten meni ilman puudutuksia. eihän se välilihan puudutus kuitenkaan auta siinä vaiheessa, kun vauva on vielä kokonaan...
  8. T

    Raskauskiloista eroon, kuinka nopeesti?

    Minulla kiloja tuli 7. 5 kiloa jäi synnärille ja loput 2 olivat myös lähteneet 5 vuorokauden kuluttua synnytyksestä. imetyksen takia tippuu nopeastikin, jos syö terveellisesti. Nyt painan vähemmän kuin vuosiin (3 kiloa vähemmän kuin mitä lähtöpaino oli ennen raskautta), vauva on 1,5kk. Kroppa ei...
  9. T

    Kuinka kauan mennyt aikaa synnytyksen käynnistämisestä vauvan syntymään?

    Vesien menolla käynnistyi, supistukset alkoivat heti säännöllisinä ja puolen tunnin päästä vesien menosta tulivat jo 3 minuutin välein. Vesien menosta 7h8min ja vauva oli sylissä. Ensimmäinen lapsi kyseessä.
  10. T

    Suolen tyhjentyminen synnytyksen alkaessa??

    Synnytys käynnistyi lapsivesien menolla aamuyöstä. (edellisenä aamuna oli irronnut limatulppa) N. 10 minuuttia siitä, kun kalvot puhkesivat, tuli ripuli. Se kesti ehkä vain 20 minuuttia, mutta siinä tyhjenikin koko suoli, eikä synnytyksen aikana tullut enää mitään. Supistukset alkoivat myös...
  11. T

    miten olet suunitellu synnytyksesi?

    minä suunnittelin kaikennäköistä, että en halua epiduraalia ja haluan ponnistaa seisaaltaan tai jakkaralla, haluan ammeeseen avautumisvaiheessa jne. Vaan kuinkas kävikään. Synnytys alkoi vesien menolla, eli ammeeseen ei päässyt. Supistukset alkoivat myös heti rajuina ja todella kivuiliaina...
  12. T

    kokemuksia kaivataan synnyttäneiltä

    mulla oli aika samanlaista tuon kohdunsuun kanssa ja limatulppaakin tuli pikkuhiljaa yli kaksi viikkoa. Kuitenkin sinä aamuna (38+4) kun tuli oikein kirkasta, klönttimäistä limaa (muina päivinä oli ollut milloin minkäkinlaista, mutta ei sellaista, kuin sinä viimisenä aamuna) arvasin, että ensi...
  13. T

    Pitäskö verensiirron jälkeen käydä hiv-testissä?

    suomessa kaikki veri testataan kyllä ennen kuin siirretään toiseen ihmiseen, eli ei tarvitse käydä.
  14. T

    Sis mitä mun aamupalassa on liikaa? Apuja!!!

    no ei siinä mitään liikaa ole, mistä niin päättelit? Vasta päivän lopuksi voit katsoa, kuinka suuri osuus päivän kaloreista tuli aamupalasta! Eikä se nyt niin tarkkaa ole, kunhan syöt terveellisesti. Ihan sama tuleeko sitten aamupalalla 100kcal sellaista energiaa, joka muka pitäisikin tulla...
  15. T

    Vauva ilman silmiä

    onko ensimmäinen ajatuksesi tosiaan, että liittyisi sikainfluenssarokotteeseen, huh huh.. Syntyyhän sitä joka päivä ties miten epämuodostuneita lapsia, harvemmin vain Suomessa, koska meillä raskauden aikainen hoito ja seulonta on vähän tehokkaampaa kuin esim. Intiassa.
  16. T

    Onkohan normaalia raskausajan kipua?

    minulla oli aika samanlaista siinä rv 20 jälkeen. Oletan (ja kyselinkin neuvolassa ja lääkärissä tästä ) että johtui siitä, kun kasvava kohtu "työntää" sisäelimiä pois omilta paikoiltaan. Siellä taitaa olla niin ahdasta, että ei se liene kovinkaan ihmeellistä, jos kipuilee sieltä täältä :)...
  17. T

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

    Menkkakivuista vielä.. Mulla niitä ei ole kovin paljoa ollut, ja vajaa viikko sitten tarkistettiin kohdunkaula, siellä ei muutosta, eli minulla ei ole vielä ainakaan paikkoja availlut. Minä kyllä otan tosi herkästi yhteyttä neuvolaan/äippäpolille, mutta nuo kivut eivät ole olleet niin kovia...
  18. T

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

    Nimbe, kyselit noista menkkamaisista kivuista ja vihlonnoista ym.. Minulla ollut noita ihan samoja "oireita". Lääkärissä joistakin mainitsin, mutta nuo vihlonnat kuulemma ainakin johtunevat siitä, kun vauvan pää porautuu alaspäin. Menkkamaiset kivut yllättivät minutkin, en niitä oikein...
  19. T

    vauvan kääntyminen rt:aan

    Viimeksi kun on ultrattu, oli vauva raivotarjonnassa n. vkolla 26+. Nyt rv30 ja mietin, josko vauva olisi jo lopullisissa asemissaan, mutta onko jotain, mistä sen voi tuntea. Potkut osuvat jatkuvasti kylkiluihin ja tosi ylös, joskin kyljellään maatessa tuntuu ehkä enemmän tuolla sivuilla...

Yhteistyössä