** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

Viime kerrasta onkin jo vierähtäny aikaa..aikas runsaasti. No mutta päivitetään tietoja nyt.

Loppuaika vietetään sairaslomalla. Alivuokralaisella kaikki ok,mulla vaan noita ongelmia alkaa olla jo ihan riittämiin. Hemo on tullu alas entisestään..viimeks 92 :( Huomenna kuulen uusimmat arvot. Paastoarvot heittelee niin rajusti että uhkailevat insuliinipiikityksellä. Vielä keskiviikkoon asti otan paastoarvoja ja sit sairaalaan taasen. Sydäntutkimuksiin tuli kutsu,sinne matkataan uuden vuoden aattona (vitsi mikä ajankohta :wave: ) Selkäsärky ja supistelut ovat niin arkipäivää et niistä viiti sen isommin huudella.

Liikkeet on joko potkuja tai hirveetä myörimistä. Poitsu koettaa tunkee kovasti päätään mun vatsan läpi :) Viimeks ultrassa torstaina 10.12 kaveri zumbaili omia menojaan niin ettei siitä meinattu mittoja saada. Mut lopulta selvis et AV on normaalia pienempi pakkaus :heart: Sillä vaan tuntuu liikkeiden ja potkujen perusteella olevan käsiä ja jalkoja tuplat :p

Että tällaista tällä kertaa....
HubaG & Alivuokralainen 29+5

:heart: :heart: :heart:
 
Nimbe, kyselit noista menkkamaisista kivuista ja vihlonnoista ym..


Minulla ollut noita ihan samoja "oireita". Lääkärissä joistakin mainitsin, mutta nuo vihlonnat kuulemma ainakin johtunevat siitä, kun vauvan pää porautuu alaspäin. Menkkamaiset kivut yllättivät minutkin, en niitä oikein supistuksiksi miellä, mutta olisivatko kuitenkin..
 
Oli aivan h**vetillinen yö. :kieh: Ensimmäistä kertaa en saanut kivuilta unta, kun toisesta pakarasta säteili kipu pohkeeseen asti ja jomotti niin tuhottomasti. Lämmitin kauratyynyn mikrossa ja yritin ensin lämpimällä helpottaa kipua, mutta se ei auttanut mitään. Onneksi pakastimessa oli kylmäkalleja, niillä olo vähän helpotti ja nukahdin jossain vaiheessa. Meni taas itkuksi, mutta mies oli ihana ja yritti kaikin tavoin helpottaa oloani. En uskalla kohta enää tehdä mitään tämän muuton hyväksi, kun muutaman laatikon pakkaaminen tekee öistä tällaisia. Onneksi vauva sentään ilmoitteli itsestään ja mahassa taitaa sentään olla kaikki hyvin. Näihin hermokipuihin ei tunnu mikään kipulääkekään auttavan, niin ei auta kuin kärvistellä.

HubaG anteeksi muistamattomuuteni, jos olet asiasta aiemmin maininnut, mutta minkä takia olet sydäntutkimuksiin menossa? Toivottavasti hb lähtee nousuun.

Lähdenpä tarpomaan tuonne pakkaseen, jospa siitä saisi sopivaa kylmähoitoa näille kivuille. :D Mukavaa viikon alkua!

Ikuisuus ja Kerttu 30+4
 
Ai niin, unohtui vielä sanoa, että sain eilen ensimmäiset kommentit mahastani täysin tuntemattomilta ihmisiltä. Olin joulumarkkinoilla ehkä puolen tunnin ajan, ja sinä aikana kaksi ihmistä ehti kysyä, milloin on laskettuaika ja yksi ihastella mahaani.
 
Tulin poksumaan.. 30 + alkoi tänään :heart: :heart: =)
Tääl mennään samalla tavalla ku ennenkin..iskias vaivaa ja supistelee rasituksen mukaan..
Tämä viikko olis vielä töitä ja si olis viikon verran lomaa, kerkiää vähän siivoilla ennen joulua :xmas:
22.12 olis neuvolalääkäri, katsotaan mitä sanoo tästä mun tilanteesta.. :|

Nina ja Oskari 30+
 
Maa valkoisena ja aurinko paistaa. Ihanaa! Kylla nyt kelpaa kavella toihin. Joskin muuten ei kylla millaan jaksaisi ja viitsisi kayda toissa. Olisi nyt joulun alla muutakin ja tarkeampaa tekemista ;) Eilen sain onneksi ostettua loputkin lahjat. Eli enaa paketointi. Yes! Talla viikolla aion jo kuusenkin hankkia. Se on vaan aina niin kaunis, etta sita mielellaan katselee pidempaan. Kunhan vaan neulaset pysyy...

Tuosta selallaan nukkumisesta... Siis onko se jotenkin huonoksi vauvalle vai miksi ei hyva? Meikalainen kylla nukkuu 90% juuri selallaan. Vasemmalla kyljella ei voi edes haaveilla tuon iskiaksen takia. Ikuisuudella vasta onkin kovat kivut. Tsemppia sinne! Lopetat nyt kylla ne muutto hommat tai ainakin lepailet valilla tarpeeksi. Eilen kun olin jouluostoksilla, niin alkoi todella sarkemaan vasenta pakaraa ja koko jalkaa. Istuin sitten pari tuntia kaffella (tai siis teella, kun kahvia ei pysty millaan juomaan ja jo hajukin on karmea) ja jatkoin sen jalkeen. Auttoi.

Sarina ja Sisu 30+3

 
Hubag :hug: toiv. hb nousisi!

sarina13 Ei mun mielestä selällään nukkumisessa mitään pahaa oo, mut oon kuullu et tekee itelleen huonon olon yms.. niinku esim. mua rupee huippaa kauheesti ja tulla semmonen ahdistunut olo ku ei saa tarpeeks henkee.. Mut jos pystyt nukkumaan ni mikä ettei :)




Hohhoijjaa!!
Ihan kauhee olo! Esikoisesta tulleet raskausarvet mahaan repeävät entisestään.. :( ne kirvelee,sattuu,polttaa,verestää.. eikä auta rasvat, ainakaan tavallinen, oisko jollaki helppiä tuohon??
Jalka sitte lähti kunnolla alta edellispäivä illalla, olin just menossa nukkumaan joten lensin onneksi sänkyyn ja sain käsillä vastaan, mua pelottaa ku ulkona on liukasta ja toi jalka tekee koko ajan sitä et lähtee alta, ei oo kiva mennä mahalleen minnekkään..
Vauvalla ilmeisimminkin kaikki ok :) potkii ja heiluu minkä ehtii ja hikkakin on tuntunu muutaman päivän ajan sillon tällöin :) Huomenna neuvola.

Tänään poks 30+0 :heart:
 
Zuh
Tervehdys pitkästä aikaa! Tämä nainen on niiiiin saamaton selviämään tietokoneelle että kaikki laskutkin maksetaan myöhässä...

Selällään nukkumisesta: Tosta voi mun lukeman mukaan olla oikeasti haittaakin, selkärangan luona kulkee joku iso verisuoni joka kuljettaa verta sekä äidille että vauvalle. Selällään nukkuessa vauva voi painaa tuon suonen lyttyyn ja toiminta tietysti sitten heikkenee. Mutta sitä en tiedä kuinka todennäköistä tuo lyttyynmeno sitten oikeasti on..

Vauvan asento: Meillä Naatti on esittänyt mallikelpoista vauvaa ja ollut aina tutkittaessa raivotarjonnassa. Nyt tosin alkaa onneksi olla jo niin ahdasta ettei mahdu kääntymään vaakatasoon, peppu tuntuu vasemmalla reunalla mahaa ja jalat oikealla. Pönkääminen tosin on ihan mieletöntä, vahva ukkeli tulossa! Meillä onneksi annetaan vauvan puolesta mamman nukkua tosi makoisasti, närästys onkin sitten toinen juttu.

Elossa siis ollaan ja joulupuuhissa aika kuluu aivan liian nopeasti. Jouluun olisi reilu VIIKKO ja meillä ei ole edes vielä kyntteliköt paikallaan kun ollaan vaan remontoitu...

~Zuh & Naatti 33+3
 
Malinda: kyllä ne suunnilleen olivat samaa kokoa. Aika napakat kylläkin. Noita liivejähän myytiin jossakin suomenkielisilläkin sivuilla.. siellä voi olla tarkemmin sanottu tuosta koosta.. Ja hyvin ne kyllä varmasti muotoutuu sit rinnan mukaan. Siinä oli nimittäin aika laaja se kokoalue. Siis meinaan sitä että esim. M koon liiveille mahtui monta kokoluokkaa.

Selällään nukkumisesta: just kysyin terkalta tuosta kun siitä ollut niin paljon puhetta. Minä itse nimittäin voin olla huoletta selällään vaikka kuinka kauan eikä tule huono olo tai mitään. niin terkka sanoi just että se huono olo tulee kyllä äidillekkin jos lapsella on huono olla.


Neuvolassa käyty..

Paino +500g/vko yht 14 kg :ashamed: :xmas: |O
turvotus +
pissassa sokerit +
verenpaineet 128/85.. pitää alkaa mittailla kotona kun tähän yhdistyy päänsärky. Ja kun minulla on ollut aina ne niin alhaiset.
hemppa:115
Sf 31

Samariini ja O 33+5
 
Ikuisuus: voimia sinne, tosi kurjaa, jos tämä loppuodotus menee pelkäksi kipuiluksi :(
Temple: juttelin yhden lapsen synnyttäneen ystäväni kanssa näistä menkkakivuista ja hän sanoi, että kannattaisi kyllä soittaa neuvolaan. Hänellä oli ollut sama, menkkakipuja selässä ja alamahassa, mutta ei mahan kovettumisia (ainakaan aina) ja kohdunkaula olikin jo lyhentynyt / auki (oli jo niin paha tilanne, että joutui sairaalaan). No, tuosta säikähtäneenä lueskelin netistä aiheesta ja todella moni on kirjoittanut noiden menkkapolttojen tehneen paljonkin hallaa näillä viikoilla (31 poks!) ja monella olikin synnytys ennenaikaistunut. Neuvolan soittoaika on tänään klo 15-17, ajattelin soittaa ja kysyä kätilön mielipidettä. En ole sen tarkemmin polttojen välejä laskenut / miettinyt, kun en ole osannut ajatella niiden olevan supistuksia, mutta silloin kun polttelee, tulevat ne kyllä aika tiheään.

Nyt lähden kävelylle, pyörän otan varuiksi mukaan jos en meinaa pystyä kävellä kotiin asti :) Miehellekin jo soitin, että pitää puhelimen lähellään, jos pitää tulla hakemaan jostain :) Itse olen ajatellut, että nää poltot johtuu siitä, kun minä liikkuvana ihmisenä yhtäkkiä makaan päivät pitkät, joten jos vaikka ulkoilu parantaisi tilannetta. Saas nähdä :)

mutta Temple, mä tulen sitten kertomaan mitä mulle neuvolassa sanottiin, niin tiedät sitten sinäkin toisen ihmisen näkemyksen asiasta.

nimbe ja poika 31+0!!!
 
zuh Kiva kuulla, että kaikki on ok. Mietinkin jo, että onko jotan sattunut, kun sinusta ei ole kuulunut mitään :ashamed:

Täällä flunssa jatkuu edelleen... :headwall: Pää on räjähtämispisteessä ja olo muutenkin aika ikävä. Jäin tuossa miettimään, että voiko tuo possutauti tulla esim. lievempänä vaikka on saanut rokotteen? :/ Toivottavasti tää on vaan normiflunssa, joka vois vaikka kohta jo mennä ohi :kieh:

Mulla nuo menkkakivuntapaiset kivut ovat juurikin olleet supistuksia, jotka olivat siis avanneet paikkoja vähän turhan paljon. En niitä itsekään pitänyt kovin huolestuttavina, mutta sitten kun kävin lääkärissä niin totuus paljastui. Eihän ne aina tee mitään - sehän on yksilöllistä, mutta jos niitä paljon on niin kannattaa kyllä ainakin puhua asiasta neuvolassa :D

Nyt poikaa hakemaan ja puheterapiaan - sitten alkaakin terapioista joulutauko *jeeeeeeee* :D


Develly ja Potkuttelija 31+6 :heart: :heart:
 
Menkkakivuista vielä.. Mulla niitä ei ole kovin paljoa ollut, ja vajaa viikko sitten tarkistettiin kohdunkaula, siellä ei muutosta, eli minulla ei ole vielä ainakaan paikkoja availlut.
Minä kyllä otan tosi herkästi yhteyttä neuvolaan/äippäpolille, mutta nuo kivut eivät ole olleet niin kovia saatikka yleisiä, että niihin sen kummemmin olisin kiinnittänyt huomiota.

Sinulla Nimbe kuulostaa kyllä siis olevan voimakkaampia nuo kuin minulla, eli hyvä se onkin tarkistaa!

 
Jospa minäkin muutaman sanasen kirjoittaisin. Oon vaan niin laiska kommentoimaan mitään, vaikka usein täällä käynkin lueskelemassa.

Mullakin on omakohtaista kokemusta noista menkkakivuista. Esikoista odottaessani alkoi alaselkää ja vatsaa poltella viikolla 32+. Vuorokauden kärvisteltyäni, menin tarkistuttamaan paikat ja kohdunkaula olikin aika reilusti lyhentynyt. Sairaalassa vierähti muutama päivä supistuksia ehkäisevässä tipassa. Kotiin pääsin lepomääräyksen kera. Tyttö syntyi onneksi kuitenkin täysiaikaisena.

Kaikissa raskauksissa on ollut reilusti supistuksia, aika napakoitakin, mutta tuo polte selässä ja alavatsalla oli ihan erilaista. Näissä kahdessa viime raskaudessa ei tuollaisia menkkamaisia polttoja ole ollut, eikä kohdunkaulallakaan muutoksia.
Suosittelen kyllä käymään tarkistuksessa, jos kärsii menkkakivuista. Ne voivat olla harmittomia, tai sitten eivät.

Täälläkin kärsitään noista iskiaskivuista sekä lantionlöystymisestä. Illalla häpyluu kipuilee niin pahasti, ettei kunnolla kävelemään pääse. Vähänkin jos tekee päivän aikana enemmän, niin illalla se kostautuu. Panadolistakaan kun ei oikeen ole mihinkään... :(

Loppukuusta olis vielä yksi ultra, kun istukkakontrollissa viikolla 30+ huomattiin, että vauva on jo aika kookas. Painoarvio oli silloin 1900g. Sokerirasitukseenkin jouduin, joka oli onneksi ok. Aikaisemmat lapset ovat olleet aika pieniä syntyessään, hieman päälle kolmekiloisia. Ehkä ultraajalle tuli joku mittavirhe, koska arvioi lasketunajanpainoksi 4,4kg. Aika outoa, koska tässä raskaudessa mulle on tullut vähiten painoa ja ennen raskautta olin normaalipainoinen. Herkut on kyllä maistuneet... :ashamed: mut voiko se vaikuttaa niin paljon, jos paino pysyy kurissa ja sokerit on kunnossa?

Miiuli ja Kolmas 33+0 *POKS* :heart:
 
Neuvolaan soitettu. Siellä oli päivystämässä joku tuuraaja, joten en päässyt oman kätilöni kanssa juttusille. Mutta sitä oli mieltä, että mun tulee seurata tilannetta ja jos alkavat tulla noin kymmenen minuutin välein, pitää mennä heti näytille. Lupasi kuitenkin jättää viestiä mun omalle kätilölle, että soittaa mulle ja sovitaan mahdollisimman pian aika. On kuulema aina vaarana, että paikat aukeaa. Rauhallisesti pitäisi ottaa, muuta ohjetta en saanut. Joten näillä mennään. Perjantainahan mulla toki on viimeistään muutenkin neuvola. En vaan sitten tiedä, auttaako se asiaa, kun paikalla ei kuitenkaan ole lääkäriä.
 
Heipat vaan kaikille pitkästä aikaa täältäkin :p :wave: Lukemassa käyn juttujanne kyllä monta kertaa päivässä, mutta olen vaan niin laiska itse kirjoittamaan :ashamed:

Menkkakivuista Niitä ollut myös täällä, ei päivittäin, mutta usein kumminkin. Onneksi ens viikolla on jo tuo neuvolalääkäri ni tietääpähän sitten vähän enemmän mikä tilanne tuolla alhaalla.

Neuvolassa käyty tänään (edellisen kerran suluissa) :

rv 33+0 (31+2)
painoa +1400g/vko ( 490g/vko) Uups!
Turvotus + (+/-)
RR 119/73 (120/65)
sokerit +++ (-) pääsen sitten minäkin sokerirasitukseen, kun oli kerran sokerit oikeen kolmella plussalla!! :ashamed:
Hb 115 (104)
Sf 31 (26,5)
vauva rt (poik)
sykkeet 140 (155)
liikkeet ++ (++)

Että näin. Huomenna pitäisi soitella aikaa tuonne sokerirasitukseen. Kerran aikaisemmin nyt raskauden aikana ollut sokeria pissassa, joten neuvolatäti halus varmuuden vuoks mut tonne rasitukseen lähettää. Toivottavasti johtuu vaan viikonlopun mässäilyistä :whistle:

Perjantaina sain miehen serkulta ison jätesäkillisen vauvan vaatteita, kaikki oli max. 68cm joten nyt on koko lipasto täynnä pojalle jos jonkunmoista päällepantavaa :heart:

Mites te muut saatte nukuttua?
Täällä, kun tuo uni maistuu vähän liiankin kanssa! Tänäänkin sain itseni sängystä ylös vasta kahdeltatoista ja eilen taasen kahdeltatoista jo nukkumaan, joten kevyesti saan sen 12tuntia nukuttua :whistle: Tokihan mä herään vessaan yöllä sen 4-5 kertaa ja sen jälkeen tulee aina vähän pyörittyä, mutta siltikin tuntuu nää mun unenlahjat aika kummilta. Harmi kun ei voi varastoon nukkua :LOL:

Juu, eipä tähän hätään muuta! Pakkasen puremaa loppuiltaa kaikille mammoille :hug: Pukeutukaahan lämpimästi, ulkona on kylllmä!!!

-Dolly04 & masuasukki 33+0
 
Dolly04: Mäkin kyllä nukun ihan kevyesti tuohon kymmeneen / puoli yhteentoista, mutta yön unet ovat kyllä todella katkonaiset. Koko ajan särkee / sattuu jonnekin, joten tulee pyörittyä aika lailla. Mutta eipä se haittaa, kun sairaslomalla olen :)

Supistuksista vielä: Saunan jälkeen suihkussa alkoi sitten supistelemaan aika kivuliaastikin. Nyt ei poltellut niin kuin viikon ajan on tehnyt, mutta maha veti tosi kovaksi ja kivuliaaksi. Kesti ensin sellaisen vajaan minuutin verran. Suihkusta kun pääsin pois, yritin rasvailla itseäni ja taas supisteli kovaa. Nyt kesti yli minuutin ja 4 minuuttia myöhemmin taas supisteli, nyt puolisen minuuttia. Nyt ei ole kuuteen minuuttiin (jep, otin oikein kellon avuksi :)) ollut tuntemuksia, tosin makoilen / istuskelenkin nyt tässä sohvalla.

Toivottavasti se mun kätilö soittelee heti aamusta kun saa viestiä, jos se ainakin osaisi rauhoitella :)
 
Neuvolassa käyty eilen:

30+4 (26+6)
71.6kg /700g vk (69.0/0g vk)
turvotus +/+ (+/-)
rr 139/95 mulla valkotakki verenpaine:)
pissa puhdas
hb 117
sf 26 (25)
ss 145 (155)
rt2
en tiedä mitä tuo 2 tarkottaa rt:n perässä.ehkä sitä että on pää alaspäin mutta kyljellään tavallaan?
sf mitt ei ole suuresti kasvanut,on tippunut keskikäyrältä alimmalle ns normiviivalle ja kuulema hyvälle näyttää koska poika on sellasessa sivuttaisasennossa jolloin mitta vähän lyhyempi.
uusi neuvola 2 vk:n päästä.

liitoskivut hiukan helpottanut,mutta lisäksi on tullu iskiaskivut tai ainakin sen tyyliset,pari kertaa myös vihlassu kovaa häpyluun vierelta vasemmalta puolelta,mitä lie sitten onkaan.
Hirvee stressi ja vitutus kun on pakko muutto tässä edessä (pitkä tarina miksi) ja ei ole asuntoa johon muuttaa,perheneuvola kysyi voiko soittaa lastensuojelupiiriin ja pyytää sieltä apua koska me tosiaan tarvitaan asunto,vauvalle ei ole viittinyt mitään vaatteitten lisäksi vielä ostaa koska tietää että on muutto edessä ja ne joutuu sitten rahdata uuteen paikkaan ja täällä ei muutenkaan yhtään sitä ylimäärästä tilaa ole. pari vk:n päästä sossussa myös aika mihin pitää mennä juttelee asiasta että miten asiassa voisi edetä.kun ne on ehdottanut että johonkin huoneeseen muutettaisiin siksi aikaa kunnes asunto löytyy,jeppajee,onneksi perheneuvola eri mieltä asiasta.tässä taas tulee mieleen se että ketkä menee jonon ohi ja tärkeysjärjestyksessä,pitäisi olla varmaan narkki tms taikka ei suomalainen niin koti järjestettäisiin (anteeksi jos jotain loukkasin)

Eilen kuulin myös ikäviä uutisia,mummi oli kuollut eilen.Harmillista että juuri joulun alla ja hautajaiset on sitten edessä kohtapuolin,mutta pääseepähän nyt mummi poikansa (isäni)
kanssa samaan hautaan kun sitä on niin kovasti ikävöinyt ja jotenkin mummin alamäki alkoi terveydellisesti kun isä kuoli

Tossa eilen mietittiin että minkä ikäsinä lapset alkavat surra jos joku on kuollut.meillä pojat muutaman kuukauden päästä 6 ja 8 vuotiaat ei olleet oikeestaan moksiskaan,mutta hyvä toisaalta niin.

Eiköhän tässä ollut taas tarpeeksi omaa napaa ja avautumista tälle päivälle :kieh:

mukavaa pakkaspäivä jatkoa kaikille
jontsulii ja poitsu 30+5
 
Jontsuliinille osanotto :hug: Kurjia uutisia, varsinkin näin joulun alla :(

Lahjavinkkejä tulevalle isälle? Oletteko miettineet tuleville isille jotain erikoista joululahjaksi? Itse mietin, että olisi kiva muistaa miestä jollain henkilökohtaisella tulevaan perheenlisäykseen liittyvää...ideoita? Surffailin aikani kuluksi netissä ja moni oli teettänyt paidan esim. ultrakuvasta tms. Kuulosti kivalta idealta, mutta sitten mietin, että tulisiko sitä koskaan käytettyä :LOL:

Toisaalta voisi ostaa jonkun korun...tiedättekö onko olemassa koruja miehille, jotka jollain tavalla kuvastavat esim lapsen sukupuolta? Äidillehän on se lapsikoru, johon saa joko vaaleanpunaisen tai vaaleansinisen kiven.

Neuvolalääkäri tänään. Oma kätilöni soitti aamulla ja sai mulle lääkäriajan. Oli sitä mieltä, ettei näillä viikoilla saisi supistella vielä kipeästi. Viime yönä kärvistelin vielä puoli kahden maissa tässä läppärillä, jonka jälkeen oli pakko ottaa panadolia että poltot helpottivat. Ensin puolen yön maissa tuli kolmeen otteeseen niitä polttavia kipuja, jotka kestivät noin minuutin verran kerrallaan. Sitten viimeisen jälkeen jäi sellainen epämiellyttävä särky / polte tuonne alaselkään, jonka vuoksi lääkkeenkin otin. Nyt alaselkä on aika jumissa ja vähän särkee koko ajan, mutta sen uskon johtuvan vain siitä, että en nukkunut koko yönä käytännössä lainkaan ja jokainen asento tuntui niin mahdottoman huonolta :) Mutta hyvä päästä tarkistuttamaan paikat, vaikken itse uskokaan tuolla alhaalla mitään tapahtuneen :)

Onko teillä muilla muuten tullut sellaisia "haluan olla kaunis"-olotiloja? Mä olen pitänyt itseäni aina ihan nättinä, mutta viime aikoina näiden kipujen ja huonosti nukuttujen öiden takia tuntuu, että kasvojenkin iho on muuttunut harmaaksi, hiukset vain roikkuvat ja muutenkin tunnen näyttäväni ihan apinalta :kieh: Mulla on tapana käydä ehkä noin puolen vuoden välein kampaajalla, viimeksi kävin marraskuun alussa, mutta varasin eilen huomiselle kampaajan ja meinaan laittaa jopa ripsiin ja kulmakarvoihin kestovärin, jota en ole koskaan ammattilaisella teettänyt! Tuli vain sellainen halu edes tuntea olevansa kaunis :LOL: Hieman kyllä jännittää, että miten tää selkä kestää sen parituntisen session kampaajanpenkillä, mutta sain onneksi ajan heti puoli yhdeksäksi, joten selkä voisikin kestää yön jäljiltä jotenkin.

Tulipa taas sepustusta, liikaa aikaa mulla nähtävästi :)

nimbe ja poika 30+1
 
nimbe Joo sama fiilis täällä! Olo on kuin valaalla ja kovasti jo kaipaan "omaa" kroppaani takaisin. Haikeudella käyn vaatekaapilla ja hypistelen kaikkia mun ihania housuja, joihin vielä mahduin ennen raskautta ja meinaan kyllä mahtua tulevaisuudessakin vaikka mikä olisi :LOL:

Olen aina ollut tyytyväinen kroppaani, mutta nyt suorastaan kammottaa katsoa itteään peilistä. Valitettavasti kun ne kilot eivät ole tulleet pelkästään tuohon mahaan :ashamed:

Huomaan myös kyseleväni mieheltä usein pitääkö hän minua vielä kauniina, seksikkäänä yms.. :p
 
Dolly04: Mäkin IKÄVÄ KYLLÄ kyselen alituisesti mieheltäni, että pitääkö hän mua vielä seksikkäänä. Ikävä kyllä- terminä sen vuoksi, että hän pohjalaasena rehellisenä miehenä vastaa aina jotain tyyliin "olet söpö" tai "hauskan näköinen"....Sana seksikäs ei oo tainnut kuulua mun miehen sanavalikoimaan enää muutamaan kuukauteen, vaikkakin mulla tää paino on onneksi kertynyt lähinnä mahaan (okei, on peppukin levinnyt). Mä tiedän jo etkäteen, että mulle tulee olemaan tosi vaikeaa se, kun en varmastikaan tuu enää ikinä mahtumaan vanhoihin farkkuihini. Mulla nimittäin ennen raskautta ei tuota lantiota ollut käytännössä lainkaan, pylly oli pieni jne ja tottahan lantio on levinnyt ja kätilökin jo varoitteli, ettei se tule koskaan palautumaan täysin. Turhanpäiväinen asia joo, mutta itseni tuntien tulen vielä ruoskimaan itseäni :kieh:
 
Hello :wave:
Jontsulii :hug:

Tulin hammaslääkäriltä. Lauantaina läx puolet takahamppasta irti, alla inha reikä... Paikattiin siis. Kaikki puudutteet ei lekurin mukaan käy, mutta tietenkään ei ollu sitä puudutetta mikä VARMASTI käy. JOten laitettiin vähän sellaista ainetta josta lääkärin asian tarkistettua sanottiin "vaikutuksista raskauteen ei tietoa". No nythän mä täällä sitten sydän kylmänä :eek: .

Ei kait tässä mitään..

Tehilla ja E 30+1
 
Heissan! Töissä saa ottaa nyt aika rennosti ja päivät kuluu vauhdilla. Huomenna pitää jaksaa vielä parin päivän Hesan reissu, mutta sitten riittää omalla konttorilla oleilu loput työpäivät.

Istuminen ei tunnu missään, mutta liitoskivut ja selkä vaivaa heti kun yrittää itseään liikuttaa jonnekin :( Häpyluu tuntuu välillä ihan halkeavan, auts! Muuten ei ole vaivan vaivaa eli tuntuu välillä oikein hyvältä.

Nimbe ja Dolly04, tsemppiä valasmaiseen oloon. Mulla on nyt välillä jopa ihan hehkeä ja kaunis olo, vaikka liikkuminen onkin lyllerrystä ja painoakin on tullut 10 kg. Suurin syy on varmasti siinä että mulla ei ole tällä kertaa turvotusta ainakaan vielä ja voin käyttää esim. mitä vaan kenkiä ja naamakaan ei ole turvonnut. Toisin kuin siis viime raskaudessa, kun olin varsinainen norsu, eikä edes huvittanut liikkua missään tai yrittää kaunistautua. Ja toinen syy on, että nykyinen mies on ihan innoissaan uusista rehevistä muodoista eikä unohda sitä kertoa ;) Ex sanoi suoraan aikanaan, että raskaana olevat naiset EI ole hänestä kauniita...

Mini77 ja Pompidou 30+4?
 

Yhteistyössä