Hakutulokset

  1. mide

    Näkkeekö kukkaa muu koskaa punasia palloja tai väriviiruja näkökentässä?

    Kysympä tätä täältäki, jos sais nopeempaa vastausta. :) Ku mää oon nykyään alkanu enempi ja vähempi päivittäin näkemään lähinnä punasia palloja tai väriviiruja, kauempana ku johonki kattoo ja mietin et mistä ne voi johtua? Rillit mulla on, mut tosi harvoin nykyään oon pitäny niitä päässä...
  2. mide

    Näkkeekö kukkaa muu koskaa punasia palloja tai väriviiruja näkökentässä?

    tai mitä ne sitte onkaa? Ku mää oon nykyään alkanu enempi ja vähempi päivittäin näkemään lähinnä punasia palloja tai väriviiruja, kauempana ku johonki kattoo ja mietin et mistä ne voi johtua? Rillit mulla on, mut tosi harvoin nykyään oon pitäny niitä päässä, ku tuntuu et pää tulee niistä...
  3. mide

    Kantsiiko epäillä oireetonta refluksitautia, vai allergiaa vai mitä?

    Siis meillä tyttö 8,5kk. Sen muistan näin "jälkiviisaana" et ihan synnäriltä asti, tuonne 4kk ikään, neiti nieleskeli usein unissaan. Ja nenään kerty usein keltasta mönjää, jonka sanoivat olevan maitoa. Olikin varmasti, mut olin jo sillon sitä mieltä, et se maito tulee mahasta takaspäin, eikä...
  4. mide

    katon laitosta

    Niin, mitäs vesikattoja teillä täällä on? Meillä kun on nyt se tilanne, et tiilet on 95% katolla, miehen ja appiukon laittamana ja niitten laittoon on käytetty usiampi päivä aikaa. Nyt sit miehellä palo lopullisesti hihat koko kattoon, ku ei kuulemma saa tarpeeksi tiivistä jiirien kohalta ja...
  5. mide

    nyt se alkoi meilläkin

    elikkäs tänä aamuna puol kasi tuli jetta-talon paketti pihaan ja samantien alkoi nousta pystyyn. :D nyt sit on seinät kasassa, ikkunat ja ovet paikoillaan ja ristikot katolla. sinne jäivät viel jotai katolle tekeen ku lähin ite lasten kans kuuden maissa kotia. =) vähä ku on kiva nähä ku oma...
  6. mide

    km oireita

    hei! mun pitäs olla rv 8+2, mut ainoot raskauden oireet on väsymys ja palelu. Siis ei pahoinvointia, etovaa oloa tms. Tää on mulle 5. raskaus ja jotenkin pelkään, et oisko menny kesken. Koskaa aijemmissa raskauksissa ei oo näi "helppoa" alkua ollu. Muutaman kerran on tän viikon aikana vihlassu...
  7. mide

    sanan merkityseroja miehen kans

    ..........................
  8. mide

    mitä maksaa lvi-tarvikkeet?

    siinäpä se kysymys tuliki? työstä meidän ei tarvi maksaa, ainoastaan tarvikkeet.
  9. mide

    mitä maksaa pystytys?

    eli ollaan saatu kahelta talofirmalta nyt tarjoukset, siten, et pystytys ei kuulu hintaan. kun kuitenkin tehään suurelementeistä, niin se rungon pystytyshän kuitenkin tulee sit lisänä ite paketin hintaan. lapplilta arvioivat pystytyksen hinnaksi 1700ekeä, siin ei oo ku vasta seinät pystys ja...
  10. mide

    kilpirauhasesta

    oisko täällä ketään joka tietäs jotai kilpirauhasesta? kävin eilen lääkärissä, kun aamulla huomasin kaulalla kipeän kohdan ja sitä kokeiltuani, totesin "kauheen" patin(n.3-4cm halk.) tuos kurkkutorven vieressä. Terkka ja lääkäri totesivat sen suurentuneeksi kilpirauhaseksi. ja lääkäri laittoi...
  11. mide

    rakas erityislapsemme

    19.1.2006 Talven kylmin pakkas-yö. Äidin silmään ei uni ota tullakseen, pelko ja ahdistus on valtava, tuska kauhea. Rakas lapseni sairaalassa lastenosastolla. Äiti haluaisi olla siellä, mutta tuskainen sydän ei kestäisi katsoa väsyneen lapsen taistelua. Paha, musta olo vallitsee, äiti tuntee...
  12. mide

    nyt masentaa

    kuten oon noissa aijemmissa kirjotuksissa kertonu, meillä on tuo tyttö 11kk.tta, jolla on jos jonkin näköstä ongelmaa ja vaivaa synnynnäisestä aivojen epämuodostumasta, vaikeaan epilepsiaan, (jota ei lääkkeillä oo saatu ainakaan vielä kuriin) motorisesti vastasyntyneen tasolla ja ehkä eniten...
  13. mide

    apuväline asiaa

    niin, osaisko täällä kukaan valottaa mitä kuuluu apuvälineisiin ja mitä ei?! sen takia kyselen, kun meillä on tuo tyttö 10kk.tta ja motorisesti täysin vastasyntyneen tasolla. nyt sit on tilanne, että turvakaukalo autoon alkaa käymään pieneksi ja tarvis istuimen. yritin tästä kysellä jo...
  14. mide

    jessss!!!!

    täällä varmaankin voi joku kuvitella kui kivalta tuntuu ku vihdoin kahen kuukauden odottelun jälkeen tuli hoitotukipäätös kelalta. ja vielä vuoden alusta takautuvasti maksavat. :wave: kerranki niin päin, ettei tarvi valittaa / tehä muutos-hakemusta. :D itestä tuntu, kuin joku virkailija ois...
  15. mide

    erityislasen asemasta

    jäin tässä pohtimaan sellaista, onko kukaan muu koskaan miettinyt sellaista, että miksi erityislasten oikeuksista ja erityislapsille kuuluvista tu'ista ja lähes kaikesta mikä liittyy erityislasten kuntoutukseen ja hoitoon, joutuu aina erikseen "taistelemaan" ja huutamalla huutamaan ja hakemaan...
  16. mide

    huomaatteko toisen hellyydenosoitukset?

    siis tuli nyt tällainen mieleen, kun joskus "valitan" miehelleni, kun hän ei huomaa mua mitenkään. siis saatan sanoa, että "hei,et oo koko päivänä halinu mua, voisko sitä korjata" tai jotai vastaavaa. niin mies sit sanoo useimmiten mulle takas, etten mää huomaa, kun hän ohimennen silittää...
  17. mide

    tulihan tääkin tänne

    elikkä vihdoinki tuli tällainenkin osio tänne palstalle! :D :flower: :flower: :flower: :D
  18. mide

    onko pojat "vaikeempia" kuin tytöt?

    siis meillä on 4vuotias ja 2vuotias poika ja molemmat ihan yhtä "jästipäitä" kaikessa. joka ikinen arkinen pikku asia, saatika isompi juttu, (lelujen keräämisestä syömiseen, nukkumaan laittamiseen, keskenään leikkimiseen ja tappelemiseen, siis ihan kaikessa) pitää molempien saada tehdä just...
  19. mide

    keltä vois kysyä neuvoa?

    sellaisessa tapauksessa, että meille tuli kelalta tyttömme (ikää 7kk.tta) monivammaisuutta koskien kuntoutushakemus. ja ei kait mulla oo harmainta hajua mitä kuntoutusta tyttö tarvii ja yleensäkkää koko systeemistä et miten se toimii...keltähän mä voisin kysyä asiasta? hakemus siis tuli...
  20. mide

    laktoosi-/ maitoallergiasta

    meillä 4 vee poika on parin vuoden ajan valitellut aina silloin tällöin mahakipuja. muuta yhdistävää tekijää ei oo ollu kuin, että maitoa on joka kerta juonut ennen kuin mahakipu on alkanut. poika juo todella paljon päivittäin maitoa. ( n.1l- 1,5l) eikä sit paljo muuta juokkaan. nyt sit reilu...

Yhteistyössä