Hakutulokset

  1. S

    Imukuppisynnytys, kerrotko kokemuksesi

    Mulla ensimmäisessä synnytyksessä ponnitusvaihe pitkä, tunnin. Omat voimat oli vähissä, joten päädyttiin imukuppiin. Episotomia tehtiin, repesin ja tikkejä tuli paljon (en tiedä montako, kun 10 jälkeen ei enää lasketa sanoi kätilö). Paranin hyvin. Toisessa synnytyksessä vauvan sydänäänet...
  2. S

    Koska viimeistään hampaat puhkeaa?

    Tiedän pari lasta jolle ekat hampaat puhjenneet 1 v. Ja vanhin kenestä olen kuullut, nii ensimmäinen hammas olisi puhjennut vasta 1 v 7 kk.
  3. S

    Vaipan vuotaminen yöllä, poika 9 kk

    Mä kanssa kokeilisin toista vaippamerkkiä. Meilläkin libero falskas, mut Pampers ei (esikoisen kanssa juuri päinvastoin). Ja jos mahallaan nukkuu, nii yritä saada vaippa mahdollisemman ylös vatsanpuolelta.
  4. S

    vastasyntynyt ja juhlat

    Kyllä minä osallistuisin vastasyntyneen kanssa tuollaisiin häihin. Osallistujia, kun ei ole montaa eli varmasti on rauhallista. Ja missä häät vietetään? Jonkun kotona? Varmasti löytyy rauhallinen paikka, minne pääsee imettämään. Tietysti, jos häät monen sadan kilometrin päässä, niin en...
  5. S

    Millä hinnalla myisit pieneksi jääneet lasten vaatteet jälleenmyyjälle?

    Olisin valmis myymään halvalla. Itse olen sen verran saamaton etten lähde itse myymään kirppikselle, ainakaan vielä. Tuolla tavalla pääsisin itse helposti eroon noista hyvä kuntoisista vaatteista ja saisi edes pikkaisen rahaa. Nyt tulee annettua pieniä vaatteita tutuillu ilmaiseksi. Hintaa en...
  6. S

    Hus:n alueen synnärit (lähinnä Lohja, Hyvinkää, Kätilöopisto)

    Lohjaa suosittelen minäkin! Opiskeluaikana olin harjottelussa Lohjalla lapsivuodeosastolla (samat kätilöt hoitavat myös synnytyksiä eli vuorottolevat, ainakin silloin). Aivan ihania kätilöitä ja muuta hoitohenkilökuntaa. Varsinkin esikoisen saaneita ohjattiin hyvin. Ja toisen lapseni synnytin...
  7. S

    Pottailun aloittaminen kun on pikkuveli kohta tulossa

    Meillä esikoinen oli 1 v 4 kk, kun pikkusisko syntyi. Pottailtu oli jo jonkin aikaa ja se sujui hyvin, kakka tuli pottaan ja pissalla käytiin aina ruoan jälkeen ja välillä vaipat kuivia. Kun pikkusisko syntyi, nii esikoinen ei halunnut potalle, enkä pakottanut häntä potalle (kakalla kyllä kävi...
  8. S

    Oma syntymäpainosi ja vauvasi paino?

    a) tasan 4000 g ja synnyin rv 39+5 b) esikoinen 3220 g rv 40+1 ja kuopus 2920 g rv 39+4
  9. S

    Mustasukkaisuus

    Tälleen meillä toimittiin. Esikoinen (tyttö) oli 1 v 4 kk kun pikku sisko syntyi. Otin esikoisen mukaan vauvan hoitoon. Eli kun vaihdoin vaippaa, esikoinen tuli mukaan. Esikoinen sai ojentaa vaipan. Aamulla sai välillä valita, mitkä vaatteet vauvalle päälle. Hän toi välillä tuttia vauvalle...
  10. S

    vaunut ja seisomalauta vai tuplamatkarattaat?

    Meillä ikäeroa on 1 v 4 kk. Ja meillä molemmat: seisomalauta ja sisarusrattaat. Kuopus sntyi joulukuussa, joten ensimmäiset kuukaudet kuljettiin lähes kokonaan vauva vaunuissa ja esikoinen pulkassa. Keväällä ostin seisomalaudan ja sillä paljon kuljettu lyhyitä matkoja (puistoon, pieni...
  11. S

    Mummolle vaihtoehto nimitys?

    Mummi on nuorekkaampi, ainakin mun äidin mielestä. Hän haluaa ehdottomasti olla mummi ei mummo!
  12. S

    ei viihdy vauvauinnissa

    Meillä molemmat vauvat viihtyivät todella hyvin vauvauinnissa. Ekoina kertoina puku- ja suihkutiloissa itketti ja pelotti: uusi paikka, oudot äänet, mutta altaaseen kun pääsi, nii heti rauhottui. Teillä vauva voi olla väsynyt. Meillä ainakin on ohjeistettu, että ensimmäisillä kerroilla...
  13. S

    8,5kk Vauva heräilee öisin tunnin välein???

    Meillä 9 kk:n iässä alkoi tunnin välein herääminen ja itkeminen (aiemmin oli nukkunut hyvin). Ja öisin oli myös hieman tukkoinen. Lääkärissä käytiin ja korvatulehdus. Eli katsoiko neuvolalääkäri korvat? Muuten en osaa auttaa. Mutta tuo liikkumaan oppiminen lisää yölevottomuutta. Mutta meillä se...
  14. S

    1v NEUVOLA, LAITETTIINKO LAPSELLESI 2 VAI 3 ROKOTETTA ?

    Meillä ei ole vielä tuo 1 v. neuvola ollut, mutta kysyin juuri tuota rokote asiaa viimeks ja mulle vastattiin, et ei pistetä 3 rokotetta yhtä aikaa. Se MPR-rokote pistetään sitten 1-2 kk:n päästä. Kyllähän sitä voi itsekin sanoa ettei halua lapselleen 3 rokotetta yhtä aikaa ja käy ottamassa sen...
  15. S

    4 kk kiinteät

    Me alotettiin perunalla kiinteät. Alkuun alotettiin varovasti ja eihän sitä ekoina kertoina mahaan asti hirveästi mennyt ruokaa, ku peruna lähinnä syljettin pois. Mutta vain kerran päivässä tarjosin kiinteää ruokaa noin lounas aikaan. Kun keksittiin kuinka niellään, niin ruoka-annosta aina...
  16. S

    Raasepori + lähiseutulaiset äipät :)

    Täällä olisi 27 vuotias äiti ja kaksi tyttöä (melkein 2 v ja 8 kk) Raaseporista (Karjaalta) vailla uusia tuttavuuksia. S-postia saa laittaa tulemaan teija1984@luukku.com
  17. S

    Jälkivuodosta...

    Mulla molempien synnytys jälkeen jälkivuoto kestänyt 5 viikkoa. Alkuun vuoto ollut runsasta (n. 1 viikon) ja sitten vähentynyt ja välillä melkein loppunat ja sitten ollut taas hieman runsaampaa. Ekan synnytyksen jälkeen 1½ viikkoa jälkivuodon loppumisen jälkeen alkoi taas vuoto ja aluksi...
  18. S

    Missä kuukautiset?

    Luultavasti kroppa vain niin sekaisin ettei menkkoja näy. Olen kuullut, että 6 kk menee imetyksen lopettamisen jälkeen, että hormonitasapaino normalisoituu. Eli eiköhän ne menkat sieltä tule. Itsellä molempien synnytysten jälkeen menkat alkaneet 5 viikon päästä. Esikoisen jälkeen kierto...
  19. S

    Nuvaringia käyttäneet ja käyttävät!

    Mä olen juuri aloittanut nuvaringin käytön 4 päivää sitten. Haittavaikutuksista en siis osaa sanoa mitään tai mistään muustakaan. Mutta mutta. Jotenkin tunnen itseni yksinkertaiseksi, mutta kysympä silti. Tuntuu ettei rengas pysy sisällä, valuu kokoajan, ei kumminkaan tule kokonaan pois. Alkuun...
  20. S

    Kumpi parempi Synnytyssairaala Lohja vai Jorvi??

    Ensimmäisen synnytin Tammisaaressa ja toisen Lohjalla. Lohja on kiva pieni sairaala. Perhehuoneita löytyy ja tavallisista huoneista järjestetään perhehuoneita ellei osasto täynnä. Ihania kätilöitä. Sektio valmius on. Kivunlievitystä saa. Hyvää hoitoa. Suosittelen Lohjaa. Sen jälkeen kun...

Yhteistyössä