Hakutulokset

  1. S

    mitä mukaan laitokselle ja mitä valmiina kotona?

    Ihan pientä vauvaa ei saa pitää sitterissä, ei sovi selälle. Eli sikäli ei tarvitse vielä.
  2. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Pikapiipahdus vauvautuneiden puolelta... :) Lisäisin tuohon vältettävien listaan vielä raa'an ja puoliraa'an lihan - siitä voi saada toksoplasmainfektion, joka voi johtaa keskenmenoon tai kehityshäiriöihin (näkö-, kuulo- tai aivovamma). Tässä esim. yksi lista ruokasuosituksista: Raskausajan...
  3. S

    Miten saada 1 kk ikäinen vauva viihtymään lattialla?

    Kiitos vastauksista. :) Ei mulla sinänsä mikään kiire ole opettaa pojulle mitään, mutta kun kyseessä on esikoinen ja vauvanhoito on uutta, niin helposti huolestun ja tunnen syyllisyyttä siitä, että hoidan lasta jotenkin "väärin". Nyt kun neuvolassa sanottiin tuosta lattiallaolosta, ja vielä heti...
  4. S

    Miten saada 1 kk ikäinen vauva viihtymään lattialla?

    Synnytin esikoiseni reilu kk sitten. Viime neuvolassa sanottiin, että vauvaa pitäisi pitää hereilläoloaikana myös lattialla vatsallaan, koska siitä vauva sitten vähitellen alkaa opetella motorisia taitoja, liikkumista ym. Minä tyhmä en ollut tajunnut tätä tehdä jo vastasyntyneestä asti, olen...
  5. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Syksy, akuneulat laittoi ihana kätilöni, joka on kuulemma erikoistunut lääkkeettömään kivunlievitykseen (ja työskennellyt ennen Nkl:lle tuloaan 10 vuotta Haikaranpesässä - otteet olivat sen mukaiset). En osaa sanoa, kuinka paljon akupunktiolla oli loppujen lopuksi vaikutusta kipuihin, mutta tuon...
  6. S

    Epi-no Delphine Plus - välilihan venytystreeni - kokemuksianne pikaisesti!

    Kertoilin tuossa aiemmin kokemuksiani Epi-No -treeneistä ja ajattelin laittaa vielä kommenttia nyt, kun synnytys on takanapäin. Mulla siis harjoittelu ei oikein tuottanut tulosta, jumitin yli viikon verran samoissa lukemissa ja lopulta mulle paukasi päälle jälleen yksi emätintulehdus, joka...
  7. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Huh, mikä urakka sulla on ollut, Vissyliini! :hug: Voin vain yrittää kuvitella, minkälaista on ollut kärvistellä viisi päivää kovien kipujen kanssa... Onneksi kaikki päättyi hyvin! Jospa itsekin jakaisin synnytyskertomukseni nyt, kun poika kerrankin nukkuu eikä ole mitään polttavaa tekemistä...
  8. S

    Millä viikolla ja miten synnytys käynnistyi?

    Kipeillä supistuksilla rv 41+1. Mitään ennakkomerkkejä ei ollut - enemmän tai vähemmän kivuttomia harjoitussuppareita oli ollut päivittäin jo raskauden puolivälin tienoilta, mutta nämä erotti oikeiksi synnytyssupistuksiksi ihan saman tien.
  9. S

    kestoliivinsuojat

    Mä tilasin suojat netistä. Päivisin käytän coolmax-pinnoitettuja suojia, ovat mukavia päällä kun niiden pinta tuntuu aina kuivalta vaikka olisivat imeneet paljonkin maitoa. Öisin käytössä on vähän isommat bambuvuoratut suojat.
  10. S

    Synnyttäneiden parhaat vinkit

    Jos alapäähän on jouduttu laittamaan tikkejä, niin kotimatkaa varten tyyny ahterin alle on hyvä idea. Itellä sellaista ei sattunut mukaan, ja oli muuten aikas tuskallinen puoli tuntia... Toinen vinkki tikkeihin liittyen - jos suinkin mahdollista, kannattaa yrittää kävellä toipilasaikana, eikä...
  11. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Isot onnittelut, SL ja Vissyliini! :heart:
  12. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Meille syntyi eilen illalla suloinen pieni poika, 3350 g ja 50 cm. :heart: Synnytyskertomus seuraa perästä. Vissyliini on varmaan samoissa puuhissa, ellei ole jo synnyttänyt... Onnea!
  13. S

    Arvaa mikä rv menossa, iso vai pieni? :)

    Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu. Silti vatsa pullahti heti näkyviin, ja joskus ekan kolmanneksen lopulla näytin jo siltä kuin viikkoja olisi ollut tuplasti enemmän kuin oikeasti oli...
  14. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Tervetuloa, Syksy! Tuosta huolehtimisesta täytyy sanoa, ettei se taida koskaan loppua kokonaan, vaikka pysyisi välillä pitkiä pätkiäkin poissa... Itse viimeksi tänään aloin miettiä kohtukuolemaa, kun alavatsaa vihloi ja mieleen tuli että mitä jos istukka irtoaisi eikä vauvaa ehdittäisi pelastaa...
  15. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Voi ei :'( Olen todella pahoillani! Tuo on uutinen jota ei toivoisi kenenkään kohdalle... Voimia! :hug:
  16. S

    Arvaa mikä rv menossa, iso vai pieni? :)

    Huhhuh... Mulla oli ton kokoinen maha rv 6. :D Yksilöllisiä näköjään ollaan...
  17. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Oi, onnea VimpsVomps pikku pojasta! :heart: Olisi kiva kuulla synnytyskertomusta, jos jaksat jossain vaiheessa kirjoitella! Tervetuloa, Hanskibanski! Kiva kun tulee mukaan uutta porukkaa, kun meitä on aika moni tästä pinosta "eläköitymässä"... ;) Kodehulle tervetuloa takaisin! Minäkin...
  18. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Oletko Vissyliini kokeillut vadelmanlehtiteetä? Sen pitäisi auttaa harjoitussupistuksia ja vahvistaa kohtulihasta. Annosteluohjeessa kehotetaan juomaan viimeisellä kolmanneksella kolme kuppia päivässä. En tietty tiedä, kuinka nopeasti sillä on vaikutusta, mutta tuskinpa siitä voi haittaakaan...
  19. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Hanneka, mulla ei ole kokemusta tuhruvuodoista, mutta olen lukenut että niitä on aika monella alkuraskaudessa. Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä ole syytä huoleen! :hug: Varsinkin, kun olette jo yhden menetyksen kokeneet... Kiva kuulla Tunafishin kuulumisia. Kohta se ihana mutta rankka...
  20. S

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

    Tervetuloa, Hanneka! :flower: Täällä oli eilen jo jännät paikat, kun illalla alkoi yhtäkkiä tulla supistuksia 3-8 minuutin välein, ja tätä jatkui pari tuntia. Loppujen lopuksi ne kuitenkin rauhoittuivat itsekseen. Mutta periaatteessa nyt saattaisi tulla lähtö minä päivänä tahansa... Hui...

Yhteistyössä