Hakutulokset

  1. A

    En meinaa jaksaa tätä kukkumista

    Auttakaahan ihmiset, olen ihan loppu. Lapsen 1v2kk nukkuminen menee koko ajan hankalammaksi. Nukuttaminen pelkkää riehumista ja kukkumista. Sitten nukkuu muutaman tunnin, ja alkaa yöheräily. Seisoo sängyssä, suostuu nukkumaan vain jos istutaan vieressä. Herää heti kun vierestä lähtee. Yöuni...
  2. A

    Vauva sylissä 24h, apua

    Osaisikohan kukaan antaa vinkkiä, mikä voisi helpottaa... Vajaa 3kk vauvamme ei suostu olemaan hetkeäkään irti iholta (ei ole suostunut sitten ensimmäisten viikkojensa, jolloin saattoi nukkua parikin tuntia sitterissä). Ei nuku sitterissä eikä omassa sivuvaunusängyssään. Ei ylipäänsä nuku...
  3. A

    35+ Lapsettomat

    Tulin katsomaan mitä listalle kuuluu, ja aivan mahtavia uutisia täällä! Olen niin iloinen varsinkin teidän pitkään yrittäneiden puolesta. Hienoa, hienoa, hienoa! Meidän pieni syntyi kuukausi sitten, ja täällä ihmetellään uutta elämää. Olin oikeastaan koko raskauden loppuun vähän hermona ja...
  4. A

    Viimeisen kolmanneksen tunnelmia

    Hei! Juu, ensimmäinen tämä on... Luulen että jos olisikin hiukan enemmän kokemusta asiasta, en hermoilisi näin paljon. Mutta nyt tämä yhdistelmä "lapsettomuushoidot + kaiken uutuus" repii hermoja ihan tosissaan. Tuntuu etten tunne omaa kehoani lainkaan enkä osaa yhtään luottaa sen toimimiseen...
  5. A

    Viimeisen kolmanneksen tunnelmia

    Hei kaikki! Ajattelin minäkin hakeutua (takaisin) vertaistuen pariin. Kirjoittelin taannoin tuonne 35+ lapsettomat -pinoon, mutta tulin inssistä raskaaksi. Nyt on enää kymmenen päivää laskettuun, ja tuntuu että alkuraskauden viiraukset on palanneet. Olin aluksi aivan hysteerinen ja pelkäsin...
  6. A

    35+ Lapsettomat

    NIin paha mieli Ekan puolesta. Ei ole oikein, ei vain ole, helvetti sentään. Ja tietysti se tuntuu pahemmalta kun on ehtinyt jo toivoa. Voimia.
  7. A

    35+ Lapsettomat

    Tulin taas käymään... No on todellakin jännitystä tarpeeksi! Ekavekara, aivan ÄLYTTÖMÄSTI tsemppiä! Kyllä se nyt siltä näyttää että nappas. Vuotoa voi tulla alussa vaikka olisi raskaana. Pidä meidät ajan tasalla! Onnea! Itsellä paksut ajat päällä, enää ei pelota että tuleeko tästä mitään kun...
  8. A

    35+ Lapsettomat

    Hei kaikki, huomasin että Docpoint-festivaalin ohjelmistossa (Helsingissä) on lapsettomuutta käsittelevä elokuva, vinkiksi kiinnostuneille: Hiljaa toivotut | DocPoint - Helsingin dokumenttielokuvafestivaali
  9. A

    35+ Lapsettomat

    Hoppis, olen niin pahoillani. Sanat on loppu, mutta voimia :hug: Myy, tsemppiä uuteen terveempään elämään! Kyllä kaksi viikkoa on jo hyvä alku :) Rebec, kyllä se varmasti kouraiseekin, ja syvältä. Miten se onkin niin vaikeeta ja kipeää... Itse täällä pohdin kovasti kuinka tukea...
  10. A

    35+ Lapsettomat

    Komppaan Liisaa: on totta että prosentit ovat lähtökohtaisesti pieniä, mutta minusta tuossa testissä on kiinnostavaa se, että lopulta yritysten määrä ei laske prosentteja niin paljon kuin voisi kuvitella. Sintu: 16% on sama prosentti, joka meille annettiin Väestöliitossa (ja annetaan yleisesti...
  11. A

    35+ Lapsettomat

    Täällä on silloin tällöin keskusteltu hoitojen mahdollisuuksista ja siitä, paljonko yrityskerrat vaikuttavat mahiksiin. Luin brittilehdestä tutkimuksesta, jonka perusteella oli laadittu tällainen laskuri (perustuu ihan julkaistuun lääketieteen tutkimukseen, ei ole lääkefirman mainos tms) ja...
  12. A

    35+ Lapsettomat

    Tulin toivottamaan kaikille tänne hyvää alkavaa vuotta. Olen seuraillut vaiheitanne vaikken ole itse vieraillut. Hurjasti toivon onnistumista kaikille teille, erityisesti pitkään yrittäneille... Ja onnittelut onnistuneille, viimeisimpänä Soulmama! Tuonne odottajien puolelle en itse oikein...
  13. A

    35 v + odottajat, vol 5

    Hei, täällä yksi hoidoista raskautunut. Yritän vähitellen alkaa uskoa, että olen raskaana, vaikka aluksi se oli kyllä hyvin vaikeaa. Toivon että uskominen helpottuu kun raskaus tulee konkreettisesti esiin. Minulla on 16 täyttä viikkoa takana, mutta maha ei mielestäni näytä miltään muulta kuin...
  14. A

    35+ Lapsettomat

    Salina, julkisella yläraja on 40 vuotta. Ehdottomasti voit pyytää yksityislääkäriltäsi lähetettä julkiselle, se on aivan tavallista. Just noin meidän oli tarkoitus tehdä, että inssit yksityisellä odottaessa, ja julkisella sitten ivf jos siihen asti mentäisiin. Jonotusaika Helsingissä oli...
  15. A

    35+ Lapsettomat

    Hurjasti onnea, Toivorikas! Testi poikineen tuli käytettyä sitten =) Täällä pian 14 viikkoa täynnä. Olen seurannut palstaa satunnaisen säännöllisesti ja yhä pideän peukkuja teille kaikille... En ole osannut siirtyä odottavien foorumeille enkä vieläkään jutella asiasta raskaana olevien tai...
  16. A

    35+ Lapsettomat

    Iines, :hug: Olen niin vihainen ja surullinen sun puolestasi. Ei oo reilua. Kun vain voisi lähettää ihan konkreettisestikin voimia, tuntuu niin voimattomalta kun ei voi mitenkään auttaa eikä oikein mitään sanoakaan. Halaus!
  17. A

    35+ Lapsettomat

    Seinäkukkanen, kovasti jaksamista toivon. Sulla on todella rankka paikka, ei sitä voi kukaan kuvitellakaan joka ei ole vastaavaa kokenut. Muista adoptioasiassa kuunnella itseäsi - tiedät kyllä mitä jaksat, paremmin kuin lääkäri. Mutta toivottavasti tässä aukeaa nyt joka tapauksessa jotain uutta...
  18. A

    35+ Lapsettomat

    Piti tulla nopeasti onnittelemaan Wabisabia, hieno uutinen! Mun lääkärini sanoi että on ihan tavallista että voi tulla pientä vuotoa ultran jälkeen. Ei siis kuulosta pahalta pieni tihuttelu. Mulla alkoi tuossa jo vähitellen vahvistua usko että olen kai nyt sitten raskaana. Kunnes (ja tää on...
  19. A

    35+ Lapsettomat

    Miisamari, Pottu ja Niiskunen, :hug: Kävin jo aiemmin Miisamari lukemassa tarinasi, mutta pisti niin hiljaiseksi etten osannut mitään kirjoittaa. Arpapeliä tämä on, ja niin julmaa sellaista. En osaa nytkään mitään fiksua sanoa, muuta kuin että olen todella pahoillani ja toivon teille hurjasti...
  20. A

    35+ Lapsettomat

    Iines, hyvältä kuulostaa tilanne, olipa onni ettei ollut kystaa tms. Peukut pystyssä... Eikä todellakaan ole mitään loukkaavaa tuossa mitä sanoit. Mietin itsekin sitä kun plussasin, tosin lähinnä omalta kohdaltani (en ole listasta tajunnut trendejä katsoa sen enempää). Mutta siis tuli tavallaan...

Yhteistyössä