Hakutulokset

  1. K

    Missä olette käyneet np-ultrassa??? (yksityisellä)

    Itse kävin Felicitas klinikalla Tapio Kurjella koko raskauden ajan seurannassa ja ultrattiin joka käynnillä. Kävin kaikki 3 suositeltua lääkärikäyntiä ja ultrat. Kävin kyllä np- ja rakenneultarn myös Naistenklinikalla, mutta halusin, että asiat "varmistetaan" ihan lääkärinkin toimesta ja 4D:llä...
  2. K

    Kattaako mikään vakuutus rota-rokotteen?

    meillä ei vakuutus korvannut, koska rokote on ennaltavaehkaisevä lääkitys eli ehkäistää ettei rotaa tulisi. Ja uskon, että kaikilla vakuutusyhtiöillä on sama vakuutusehtokohta. meillä vakuutus fenniassa. maksoimme itse tuon 160?, joka sisältää siis kaksi rokotusannosta.
  3. K

    Auringosta

    esikoista odottaessani oltiin kreikasssa 2 viikkoa ja ihan normaaleja rasvoja käytin. viikkoja oli muistaakseni 25 risat. sen vaan huomasin, että vauva ei hirveästi tykännyt kun makasin kuumassa, alkoi aina touhuamaan kauheasti masussa. puolivarjo oli hyvä.
  4. K

    Perätila ja muita ongelmia

    Tottakai vaadit suunnitellun sektion. Älä missään tapauksessa lähde synnyttämään alateitsi, kun on jo noin vakavista ongelmista kyse. Ihmettelen lääkäreitä. Kun tiedän, että sektion saa paljon pienemmilläkin "ongelmilla" ja yleensä jos vauva ei käänny ja perätilassa se on automaattinen sektio...
  5. K

    Clear blue raskaustesti

    mulla on näyttänyt kyseisellä testillä plussaa 4 päivää ennen menkkojen alkua.mulla kp 30-35. kyseisestä testistähän sanotaan, että olis markkinoiden herkin. mulla kyllä selvät plussat.jos epäilet epäselvää plussaa tee jonkun toisen testillä uusi testi varmuuden vuoksi, veratailuksi. Esim...
  6. K

    Synnytystapa-arviosta

    Automaattisesti synnytystapa-arviota ei kaikille tehdä. Ainoastaan jos on jokin erityinen syy esim. itselläni häntäluu murtunut teininä tai on yhtään epäilystä, ettei vauva mahtuisi lantiosta tulemaan esim. äiti hyvin pieni ja kapea lantioinen. Muuten edetään ihan "luonnon" mukaan...
  7. K

    Neuvolassa punnitus?

    raskausmyrkytsy voi tulla aina oli 1. tai 5. raskaus. Näin ainakin mua on ohjeistettu neuvolassa.
  8. K

    sukupuolen selvittäminen?

    kyllä se sukupuoli selviää ihan normaali ultrassakin, ei tarvita 4D:tä. Se vaan riippuu ultraajasta kertooko vai ei. Tiedän, että kun kunnolla vaaditaan on kerrottu JOrvissä, Kättärillä sekä Naistenklinikalla. 4D:tä voi kysellä Felicitas klinikalta tai Femedesta, pääkaupunkiseudulla. Ja aina...
  9. K

    Synnytystapa-arvio?

    Mulla esikoisen kohdalla synnytystapa-arvio tehtiin sen vuoksi, että olen joskus teininä murtanut häntäluuni. Siihen siis joutuu, jos on jokin erityinen syy tai epäillään ettei lapsi mahdu lantiosta. Ekassa raskaudessa lantio magneettikuvattiin, koska turvallisin tapa. Sillä nähtiin häntäluu...
  10. K

    Femeda vs. Felicitas ja millä rv:llä

    Pääkaupunki seudulla kaksi suosituinta paikkaa ovat nuo Femeda ja Felicitas. Ja sen vielä lisään noihin aikaisempiin viesteihion, että vaikka Felicitas mainostaa ja nettisivuilla puhutaan lapsettomuusklinikasta ja hoidoista ei tarvitse sinne menneksään syy olla lapsettomuus. Meillä ihan luomusti...
  11. K

    Femeda vs. Felicitas ja millä rv:llä

    Brunosta ollaan montaa mieltä. Olen kuullut hyvää sekä huonoa. Ystävälläni kävi niin, että menivät Brunolle ultraan. Tutkimus oli mitä oli ja kaiken lisäksi Bruno oli unohtanut DVD nauhoituksen, mikä oli sovittu. Huomattiin vasta tutkimuksen jälkeen. No, saivat käydä sitten uudelleen ilman...
  12. K

    Femeda vs. Felicitas ja millä rv:llä

    Felicitaksella lasku koostuu seuraavasti: lääkärinvastaanotto n.30min 70?, raskaudentilan ultra (4D sekä normaalikuva 2D?) 105?, toimistomaksu 9?. KELA korvauksen jälkeen maksettavaksi on jäänyt 122,35? eli KELA korvaus 61,65?. Mukaan olemme saaneet DVD:n jossa kuvaa n. 13min edestä ja kasan...
  13. K

    Femeda vs. Felicitas ja millä rv:llä

    Itse olen käynyt koko raskauden ajan Felicitas klinikalla ja lääkärillä nimeltä Tapio Kurki. Ulanderista en osaa sanoa, mutta saman klinikan toinen lääkäri suositteli Kurkea johon olemme olleet mieheni kanssa tosi tyytyväisiä ja suosittelen häntä lämpimästi. Myös ystävämme ovat hänellä käyneet...
  14. K

    VARHAISULTRA

    molemmissa olen käynyt yksityisesti, hintaa en enää muista, mutta viikot ovat olleet ultran mukaan 6 ja risat..niin myös omien laskujen mukaan.
  15. K

    vakuutus syntymättömälle ja äidin reipas ylipaino

    olen joskus tältä samalta palstalta lukenut, että jossain vakuutusyhtiöissä on ns. yliapainoraja, muistaakseni BMI 35 ja yli. Mutta en muista tarkkaan mitkä vakuutusyhtiöt. Jokaisella omat rajat ja vakuutusehdot. Meillä on vakuutukset Fenniassa ja jouduin lähettämään kopiot neuvolakortin...
  16. K

    Itkuhälyttimet vertailussa

    meillä philipsin perusmalli, jonka ostin käytettynä. Edellleen toimii hyvin ja on 6v. vanha. Olen ollut tyytyväinen.
  17. K

    onko meitä täällä paljonkin?

    Tässä meille kaikille pari runoa lohdutuseksi. Meillä maailma romahti rv 18+4 (maaliskuu-06 puoliväli)rakenneultrassa, kun kaikki ei ollutkaan hyvin...nyt on oma pieni tähti taivaalla. Ikävä masua on kova. Katselen täältä kaukaa "Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee? Miksi isällä on niin...
  18. K

    niskaturvotusta... paljon...

    Huomasin, että olitte jo saaneet istukkabiopsian vastaukset. Oli ihana huomat, että saitte ne niin nopeasti ja varmaan yksi iso kivi putosi sydämeltä, se pitkän odotuksen ja epätietoisuuden "kivi".
  19. K

    niskaturvotusta... paljon...

    Niin, myös ne kromosomien 13,18,21 trisomiat saadaan selville tuossa FISH:n pikatestissä.
  20. K

    niskaturvotusta... paljon...

    Kannattaa selvittää ja ottaa kaikki tarjottu tieto vastaan ennenkuin tekee sen lopullisen päätöksen. Meidän "polku" meni näin: huomattiin sikiöllä ongelmia 2.ultrassa eli rakenneultrassa. Heti keskustelu, ensitieto, 2 lääkärin kanssa. Ultra oli torstaina, saimme ajan Naistenklinikan...

Yhteistyössä