Perätila ja muita ongelmia

Eli lyhyesti tilanne se, että vauva on vakavasti sairas... Munuaisaltaat laajentuneet, lapsivettä ei ole joten keuhkot kehittymättömät... Toivoa ei ole PHKS.n eikä TAYS.in lääkärit antaneet... Huomenna TAYS.in lääkäri vielä soittaa ja pyydän että lastenlääkärikin vois soittaa mulle, varmuuden vuoksi...

Lääkärit meinaa, että alakautta synnytän. Mutta miten se onnistuu, vauva perätilassa eikä kuulema käänny kun ei ole vettä, vauvan masu todella iso kun munuaiset laajentuneet :'(
Miten ihmeessä saan vauvan mahtumaan ulos? Pikkuinen tulisi kaksinkerroin ja masu laajentunut... Pelottaa niin moni asia...
Kertokaa perätilasynnytyskokemuksia? Kuinka usein meneekin sektioksi? Painoarvio nyt 2,2kg ja rv 29+4 tänään.
Kenelläkään kokemuksia synnytyksestä, jota ennen jo tiedossa että ei käy hyvin..? Vai kävikö sittenkin..?
Iso kiitos jo etukäteen :flower:
 
Tottakai vaadit suunnitellun sektion. Älä missään tapauksessa lähde synnyttämään alateitsi, kun on jo noin vakavista ongelmista kyse. Ihmettelen lääkäreitä. Kun tiedän, että sektion saa paljon pienemmilläkin "ongelmilla" ja yleensä jos vauva ei käänny ja perätilassa se on automaattinen sektio. Ole kovana! Kaikkea hyvää!
 
Meillä kyllä sai valita synnyttääkö perätilassa olevan vauvan alakautta vai sektiolla. Itse synnytin alakautta, mutta meillä ei ollut mitään ongelmia vauvalla. Synnytys sujui hyvin, paikalla oli synnytys- sekä lastenlääkäri kätilön lisäksi.
Sen verran jäi lääkärin kanssa jutellessa mieleen että joissakin sairaaloissa tehdään jo automaattisesti sektio ensisynnyttäjille ja joissakin saa valita. Mutta ketään ei pakoteta synnyttämään alakautta. Alatie synnytys on aina perätilassa valikoiva eli lapsen koko arvioidaan ja äidin lantiot kuvataan. Kuulostaa kyllä oudolta että pakotetaan alatiesynnytykseen kun lapsikin on vielä sairas.
 
Minulla on takana kuolleen lapsen synnytys, joten on kokemusta vaikeasta synnytyksestä. Itse olin pelosta hysteerinen, kun kaiken surun keskellä pakotettiin alatiesynnytykseen. Syy tähän oli se, että siitä toipuu fyysisesti nopeammin kuin sektiosta ja oma kroppa ei muistuttanut näin ollen kauaa tyhjästä sylistä synnytyksen jälkeen. Se nopeutti myös surutyötä ja uudestaan raskautumista (vaikkei se todellakaan ole ensimmäisenä mielessä näin vaikeassa tilanteessa). Lääkärit olivat kohdallani oikeassa. Onneksi eivät antaneet periksi. Kysymyksessä on kuitenkin sinun kehosi ja sinulla pitäisi olla viimeinen sana synnytystavan kanssa. Vaadi vastauksia lääkäriltä kaikkiin mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin ennen synnytystä. Meillä ainakin lääkärit jaksoivat kuunnella ja puhua ennen synnytystä.

Paljon voimia tulevaan.

 
Olen nyt kyllä asennoitunut alatiesynnytykseen, niinkuin ihan alunperin ajattelinkin, ennen tätä kamalaa tietoa... Pelottaa vaan, perätila epäilyttää ja se että entäs jos meneekin pakosta sektioksi... No, mutta ei näitä voi etukäteen tietää... Ja sekin pelottaa mielettömästi, mitä synnytyksen jälkeen :(
 

Yhteistyössä