Hakutulokset

  1. M

    Puolivuotiaan kantoratkaisut hissittömässä arjessa

    Hei, Asun hissittömässä kerrostalossa, joten kantoreppu on ihan must ja joka päivä käytössä. Nyt nuorimmainen, 6 kk eli 8 kg lapsi, alkaa tuntua liian painavalta BabyBjornin aataminaikuiseen malliin, jossa koko paino on vain äidin hartioilla. Pitäisi keksiä jotain, jossa osa painosta menee...
  2. M

    Varastin vahingossa junasta lapsen tavaran

    Viime viikon perjantaina Kaius-poika oli junassa matkalla Helsinkiin päin. Hänellä oli täsmälleen samanlainen ja samankokoinen verkkatakki kuin minun pojallani sillä reissulla. Otin sitten vahingossa molemmat takit, ja huomasin kämmän vasta nyt paljon myöhemmin. Nyt en kehtaa käyttää edes tuota...
  3. M

    Au pair lähti, mikä neuvoksi?

    On jo haettu uutta, vaan toistaiseksi ei ole tärpännyt. Olemme etsineet lähinnä Liettuasta, koska sinne on kontakteja. Emme enää uudestaan viitsi ottaa sellaista, jolla ei ole kokemusta näin pienistä vauvoista, ettei taas tule maitojunaefektiä.
  4. M

    Au pair lähti, mikä neuvoksi?

    Kiitos taas mitä erilaisimmista vinkeistä :) Saakohan päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle näin hätätapauksessa nopeampaan tahtiin? Kotiin jos löytyisi hoitaja, olisi se tietysti kaikkein paras, ainakin tässä vaiheessa ja ainakin meidän perheellemme.
  5. M

    Au pair lähti, mikä neuvoksi?

    Hei, Meillä oli kiva au pair, mutta koeajalla hän yllättäen päätti lähteä kotiinsa takaisin. Perhesyyt vetivät. Nyt tarvitsisin täällä Tikkurilassa hoitoa ainakin jouluun asti kymmenkuukautiselle - sitten mies voi jäädä kotiin - tai aikaisintaan kahden kuukauden päästä voin itse jäädä. Ensi...
  6. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Meille tuli ihana poika. Olimme 5 vuorokautta sairaalassa, siis joulun yli, sillä hänellä oli ja on paino-ongelmia. Aluksi oli lapsivettä mahassa, sitten epäselvää, jatkuva hamuamista ja lopulta löytyi liian tiukka kielijänne. Nyt lapsi syö yötä päivää ja koko ajan tuntuu, että tekee niin tai...
  7. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Kättärille pääsin läpi lopulta. Huomenna meinaamme miehen kanssa mennä sinne tositarkoituksella yliaikaiskontrolliin (41 + 5). Mukaan tulee miljoona pientä kassia. Vaatetta saa pienelle ottaa niin paljon, kun on luvattu -30 lähipäiviksi. Nyt pitää vähän miettiä, miten esitämme asiamme, ettei...
  8. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Klementine on ollut reipas synnyttäjä, hieno taistelu! Ihanaa, että kotiinkin päästiin suulakiasioita huolimatta. (.) Turhaan laitoin kellon soimaan... Piti tänään varata käynnistysaikaa/yliaikaiskontrollia keskiviikoksi, mutta eihän tuonne Kättärille pääse puhelimella edes jonoon. Taitaa...
  9. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Kiitos tuesta, verkkoystävät! Piti vähän tuulettaa omaa kökköä oloa täällä palstalla, ja se heti auttoi. Jo monta päivää on ollut parempi mieli. Vauvan syntyminen tuntuu nyt niiin kaukaiselta asialta, enkä enää ole oikein selvillä siitäkään, montako päivää on jouluun. Leikin, että synnytykseen...
  10. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Toiset vaan saa vauvoja... Itse en osaa nyt olla iloinen toisten puolesta, mutta sen verran olen masokisti, että pitää täällä silti käydä kurkkimassa. Kyllä vauvojen kuvat ja niiden näkeminen neuvolassa hellyyttävät. Nyt vaan on niiiiin pitkä aika odottavalla. Tunnevuoristorataa, huomenna on...
  11. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Kättärillä kävin kääntymässä, kun yöllä supisteli neljä tuntia ihan kunnolla, mutta epärytmisesti, ja housut kastuu koko ajan. Ei se ollut lapsivettä, vaan raskausajan kolmas hiivatulehdus, voi kökkö! Kuulemma hiiva pitäisi hoitaa alta pois ennen synnytystä, ettei tule repeämiä limakalvon...
  12. M

    Kävelylenkit raskaana, mihinkä rv:lle kävelylenkit / muu liikunta on onnistunut?

    Nyt olen jo ylittänyt lasketun ajan ja 5 km kävelylenkit menevät mukavasti, vaikka mies väsyy kävelemään niin hitaasti kuin minä. Päivittäin koetan lenkin kävellä. Uinti on monelle hyvä vielä äippälomallakin, jos ei ole supistellut. Itselläni tuo uinti jäi lääkärikäyntien loputtua (vk 39)...
  13. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Annettiin vaan se vanha ohje, että talouspaperia housuun ja tarkkailua. Jos on lapsivettä, sitä pitäisi kuulemma hulahtaa, kun on maannut pidempään, esim. 2 tuntia. Mulla on ollut kastumista lähinnä touhutessa, joten ehkä on vaan valkovuotoa tai muuta vastaavaa. Jos lapsi liikkuu ja itsellä ei...
  14. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Onnea vauvoista ja kiitos synnytyskertomuksista! Jos sitä itsekin kohta joukkoon pääsisi: laskettu aika tänään, poksuti poks. Siksi mielessä on lähinnä omaa napaa... Kerroin jo epätoivon hetkellä kavereille, että meille syntyy Jeesus, ja ostin pakastimeen kalkkunan ja lanttulaatikon. Vauva on...
  15. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Ei täältä synnyttämään ole lähdetty, foorumi vaan venkoilee.. Kestovaippoja olen tehnyt, mutta en kuoria, vaan villiksiä, lisäimuja ja sen sellaista. Kuivaliinoja en tässä vaiheessa ole ajatellut hankkia tai tehdä, vaan kaupasta ostettuun kuoren sisään sujahtanee harsoon kääritty...
  16. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Ai niin, juttelin äidin kanssa hänen synnytyksistään eilen oikein tarkasti yksityiskohtia myöten. Kaikki kolme synnytystä ovat menneet alle neljän tunnin alkutahdeista vaavin syliin saamiseen asti. Toivotaan tänne samaa :D Äiti vaan on saanut kaikki lapset ennen laskettua aikaa ja mulla on...
  17. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Komppaan Eloveenaa ja Fanttomia: samanlaista olotilaa täälläkin. Maha ja alapää ovat välillä kuin kipeässä aallokossa, mutta rytmi on säännöllisen epäsäännöllinen ja kipu ei ole mitenkään kestämätöntä vaan asteikolla "inhottavat menkat, melkein viitsisi nousta ja ottaa särkylääkkeen". Välillä...
  18. M

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    Ooo, vauvoja tulossa :) Kunpa olisi täälläkin - kookospähkinä jalkojen välissä on niin hankalaa olla. Lapsi on valunut entistäkin alemmas, ja ihmettelen, miten sillä ei mene niskat poikki sellaisessa solmussa! Ei supista vaan viiltelee, siispä vadelmanlehtien hankintaan... Kiitos vinkistä...
  19. M

    Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

    Tylsyyden tylsyys... Onko muilla lapsettomilla äippälomalaisilla oikeasti paljon puuhaa vielä? Mulla ei kerta kaikkiaan ole mitään tekemistä! Olen jo käynyt elokuvissa, soittanut kamuille ja tavannut ne vähät, jotka lähialueilla asuvat. Aivot eivät jaksa sulattaa lukemista tai kirjoittamista...
  20. M

    Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

    Monella on täällä palstalla niin isoja murheita ja terveyshuolia. Voimia teille! Ja onnea pienistä murusista! Itselläni menee juuri nyt fyysisesti helposti ja kun omaa napaa ajattelen, olen tosi onnellinen. Kuitenkin mieheni on enimmän aikaa ihan siipi maassa, ja se surettaa. En pysty...

Yhteistyössä