Hakutulokset

  1. U

    SUOSITELKAA: Mistä ostan polkupyörän pian 3-vuotille?

    Osta Intersportista 12" nopsa. Laadukas pyörä, hinta 110e. Jälleenmyynti käytettynä helppoa ja saa helposti n. 40e takaisin. Tietty jos on toinenkin lapsi niin laadukas pyörä jää toisellekin hyväkuntoisena:)
  2. U

    HUHTIKUUN MASUJEN PINO

    Mut voi sit tiputtaa listalta. "Vaavin" kehitys oli keskeytynyt viikolle 6+3, siis nyt rv 10+1 se varmistui. Kyllähän tuo oli jo odotettavissa sen viime ultran jälkeen, mut toivoa tietty yrittää pitää yllä niin kauan kun saa sen viimesen tuomion. Ihmettelivät kovasti kun ei oo ollu...
  3. U

    HUHTIKUUN MASUJEN PINO

    Pitäkäähän mulle huomenaamuna peukkuja! Huomenna on siis vihdoin kahden viikon odotus takanapäin ja pääsen siihen tarkastus ultraan. Siis huomenna selviää onko raskaus keskeytynyt raskausviikolle 6 vai onko kaikki hyvin. Jännitää ihan sairaasti!!!! Kävin siis ultrassa rv 8+1, jolloin...
  4. U

    HUHTIKUUN MASUJEN PINO

    Minä täällä pitkästä aikaa. Kävin eilen yksityisellä ultrassa, kuukautisista laskettuna viikkoja piti olla 8+1. Mieli on nyt tosi maassa, mut itkut jäi onneks eilisiltaan. Ulrtassa siis huomattiin et raskaana oon...mut koko vastaa viikkoja 6+1. Raskaus oli kohdun sisällä ja ruskuaispussi näky...
  5. U

    Kengät syksyksi ja talveksi

    Coretexit on loska- ja märänajan kengät, näitä kelejähän siis lämpötila 0 kieppeillä on etelä-suomessa talvella tosi paljon. Sitten täytyy olla lisäksi lämpöiset kengät esim. Kuomat kunnon pakkaskeleille. Näin ainakin meillä, ostan kahdet kengät talveksi coret ja pakkaskengät!
  6. U

    avoimen yliopiston kurssit?

    Itse olen suorittanut 15 opintoviikon kokonaisuuden niin et syyskuussa alotin ja sain valmiiksi huhtikuussa, työn ohessa. Yhdessäkään kokoontumisessa tai luennolla en käynyt. Luin kotona tentteihin, kävin tenteissä ja sähköpostilla lähetin kaikki kirjalliset muut tehtävät. Hyvin onnistu ja sai...
  7. U

    Avoin päiväkoti?

    Avoimen toiminnan järjestää kunta/kaupunki samoin kuin tavallisen päiväkotitoiminnan. Sinne menee lapset vanhemman kanssa yhdessä. Vastuu lapsesta on pääosin vanhemmalla, mutta keskustelut, aktiviteetit, materiaalit yms. järjestää/vastaa henkilökunta. Sitten on erikseen parkkipäiviä, jolloin...
  8. U

    HUHTIKUUN MASUJEN PINO

    Minut saa kanssa liittää tähän pinoon, toista lasta odotan. La on 18.4, muuttua voi viä ultrassa. Synnytyspaikkana TAYS. Ultra on tilattu viikolle 8+1. Mulle sanoivat ettei kannata tulla ennen kuin 7+ jotain. Epäilen että että laskettuaika muuttuu myöhäisempään ajankohtaan, siksi varasin 8+1...
  9. U

    Tarviiko muut lapset viihdykettä syödessään?

    Meillä ei koskaan ole ollut yhtää lelulua/kirjaa yms. ruokapöydässä, ei myöskään aikuisilla silloin kun koko perhe syö yhdessä. Poika nyt 1,3v ja hyvin on toiminut. 6kk asti on meillä laitettu lapsi heti pois pöydästä jos ruoka ei maistu, pöydässä ei pelleillä yms. Jutellaan, nauretaan...
  10. U

    muskari

    Olen käynyt muskarissa poikani kanssa siitä asti kun hän oli 6kk, kovasti on tykänny ja taas ollaa menossa. Samassa ryhmässä jossa ollaan oltu on lapsia jotka on käyny 3kk asti. Kannattaa ihmeessä mennä. Mun lapsi ainakin nauttii kun saa soittaa erilaisilla soittimilla, leikkiä...
  11. U

    Miten valmistautua päiväkotiin (1v.)

    Anna oma käytetty yöpaitasi tms. lapselle mukaan. Varsinkin päiväunille mennessä on ihanaa ja turvallista kun oma äippä tuoksuu:)
  12. U

    koska lapsenne alkaneet tiedostamaan kakkaamisen/pissaamise?

    Meillä poika ei vielä sano sanoja, eikä osaa näyttää hätäänsä. Mut kun käytetään säännöllisesti potalla, osaa ponnistaa sinne kakan ja pissan ihan tarkoituksella. Jos ei ole hätä istuu n. 10sekunttia ja jos on hätä voi istua 5 minuuttiakin ja ponnistaa kakan pottaan. Siis tuotokset tulee lähes...
  13. U

    Arkaluontoinen kysymys

    Musta toi ei oo hassua tai pervoa, koska meillä sama juttu ja tiän miltä tuntuu. Kyllä sitä äitinä on huolissaan, et poisulla on kaikki hyvin eikä isompana noin arasta aiheesta ainakaan kiusattaisi. Meillä myös pullea poika ja pieni nökö hukkui vauvana poimuihin. Neuvolasta jopa sanottiin et on...

Yhteistyössä