Hakutulokset

  1. E

    RD odottajat 2012

    Hemutus Mulla puuro nosti sokrut ylös ja äippäpolillakin neuvoivat välttämään puuroja. En ole kirjoitellut pitkään aikaan, mutta mullahan radi todettiin jos aikaisessa raskauden vaiheessa (olikohan rv 13? 16?). Selvisin ruokavaliolla loppuun asti. Tyttövauvamme syntyi 16.5. rv 38+0 mitoin...
  2. E

    RD odottajat 2012

    Mulla poksui tänään rv 36+0 ja olen jo pidemmän aikaa (olikohan rv 16) seurannut sokruja radin vuoksi. Toistaiseksi olen selvinnyt ruokavaliolla ja toivottavasti vielä nämä viimeisetkin viikot. Vauva kasvaa keskikäyrällä, joten jättivauvaa ei ole tulossa. Painoa mulle on tullut tässä...
  3. E

    Lämpötilan lasku - Voinko plussata?

    Mulla lämpö nousi yli 37 vasta reilu viikko plussaamisen jälkeen.
  4. E

    35 v + odottajat, vol 6

    AmforaOikein paljon onnea vauvan syntymän johdosta! Ihanaa, että muistutit uutisellasi siitä, että kaikki nämä vaivat todella palkitaan vauvalla :) Nona76 Tervetuloa porukkaan mukaan. Mullakin on kaksi jo vähän vanhempaa lasta eli v.97 jav.99 syntyneet. Tämä vauva, jota nyt odotan, on sitten...
  5. E

    35 v + odottajat, vol 6

    Täälläkin on yksin pahoinvoiva :( Mulla pahoinvointi tosin liittyy migreeniin tai normipäänsärkyyn, mutta silti se on aina yhtä ikävää. Maailma pyörii ympärillä ja ämpäri kutsuu... Yritetään silti "kollegat" jaksaa kai tämäkin joskus helpottaaa! Flunssa mulla on ollut viimeiset 4-5 vkoa.
  6. E

    RD odottajat 2012

    Mimskuliini Mulla sokerit nousevat, jos tulee flunssa. Samoin sokerit ovat korkealla, jos migreeni on iskemässä tai olen jo toipumassa migreenistä. Diabeteskätilö sanoi, että stressikin voi nostaa sokerit.
  7. E

    Oma syntymäpainosi ja vauvasi paino?

    a) 4200g b)esikoinen 3500g rv 39+5 ja kuopus rv 39+0 4070g
  8. E

    RD odottajat 2012

    Onnea Moomin hyvistä aamuarvoista! Mullekin sopii kananmuna. Sehän on hyvin proteiinipitoista eikä se kovin paljon vaikuta sokruihin.
  9. E

    RD odottajat 2012

    Mulla epäterveelliset jutut kuten pitsa ja suklaa eivät nosta arvoja yli sallittujen rajojen. Sen sijaan ruisleipä voi nostaa arvot hyvin lähelle ylärajoja. Tässä radi-ruokavaliossa on mun mielestä vaikeaa juuri se, että jos syö epäterveellisemmin eli enemmän rasvaa, niin arvot pysyy alhaalla...
  10. E

    RD odottajat 2012

    piiper75 Se kiinalainen vauva 7kg oli aika jötikkä. Isä esitteli vauvaa ylpeänä ja äiti makasi hiljaa vuoteessa heikon näköisenä. Samaan tilanteeseen en halua minäkään :O Mulla oli lounaan jälkeen sokrut taas yläilmoissa. Lounas oli kaksi ruisleipää+juustosiivut+kalkkunaleikkelesiivut ja se...
  11. E

    Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

    Ekasta +26kg ja vauva 3500g (39+5), Tokasta +24kg ja vauva 4070g (39+0)
  12. E

    35 v + odottajat, vol 6

    Hei kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikki uudet! Olen ryytynyt tähän flunssakauteen ja nyt todellakin flunssailut saisivat olla ohi. Mulla "beibe" on kova liikkumaan ja vähitellen sitä alkaa ihan aidosti sisäistämään, että meille tulee ihan oikeasti vauva :) (Olenkohan vähän hidas...
  13. E

    RD odottajat 2012

    Ja radi myös täällä! Olin sokerirasituksessa jo rv 15 (suunnilleen) ylipainoni vuoksi. Paastoarvoni oli 5,3 eli radidiagnoosi tuli :( Sain mittausvälineet kotiin ja kahden vkon mittailujen jälkeen minulla oli neljä arvoa, jotak ylittivät sallitun. Sain lähetteen Taysiin diabeteskätilön luokse ja...
  14. E

    koira vaistoaa raskauden?

    Tämä on vanha ketju, mutta meillä ajankohtainen. Meillä on kaksi uroskoiraa ja varsinkin vanhempi koira on innostunut nuolemaan kättäni oikein urakalla (ei ole ennen ollut tällainen "nuolemiskone"). Nuoleminen alkoi vähän ennen kuin raskaustesti näytti plussaa ja loppua ei näy. Lisäksi vanhempi...
  15. E

    35 v + odottajat, vol 6

    Ja aika kuluu...nyt jo 23+1 ja toisaalta voi ajatella, että vasta 23+1. Olin kuluneen viikon sairaana (joku outo flunssa+vatsapöpö+päänsärky) ja paino laski -1kg. Nyt olo on taas ok :D Hankintoja on tullut tehtyä. Kun rakenneultrassa näkyi tyttönen, niin vaaleanpunaiset vaatteet ovat olleet...
  16. E

    Synnytyksen kesto, kun edellisestä on aikaa yli 10 vuotta?

    Kaipailisin kokemuksia siitä, miten nopeasti synnytys on sujunut, kun edellisestä synnytyksestä on aikaa jo yli 10 vuotta. Minulla on kaksi lasta, vuosina 97 ja 99 syntyneet. Nyt on tulossa iltatähti ja olen jo pohtinut, kuinka vauhdikas/hidas synnytys on tulossa. Joskushan meitä iltatähtien...
  17. E

    Heinäkuussa TAYSiin..

    Myös minua kiinnostaisivat kokemukset Taysista. Omat kokemukset ovat jo "historialliselta" ajalta eli v. 1997 ja 1999.
  18. E

    Ylävatsakipua

    Mulla tuollainen kipu tarkoitti aikoinaan sappikohtausta. Olo helpottui aina hieman, kun pääsi pitkälleen. Mulla sappikivet vaivasivat toisen raskauden n. rv 30 eteenpäin. Neuvolalääkäri ei tunnistanut oireita, mutta pyysin tuolloin itse lähetettä ultraan, jossa siis ultrattiin sappirakkoa ei...
  19. E

    Apuja kaipailen -raskaana vai en?

    Tein r-testit herkillä testeillä 1-3 pvää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja tulokset oli negoja. Varsinaisena kuukautisten alkamispäivänä tein normiherkkyys r-testin ja sain haaleatakin haaleamman haamun. Samoin kahtena seuraavana päivänä ja minulla oli jopa kk-vuotoa. Lopulta...
  20. E

    Pahoinvointi palasi rv 20..

    Onkohan muita kohtalotovereita, joilla pahoinvointi ei ole loppunut tai se on alkanut uudelleen? Itse olen taas voinut pahoin kolme päivää eikä loppua näy. Olo on pahin aamuisin ja helpottaa vähitellen iltaa kohden. Ruoka ei maistu kovinkaan hyvin, väsyttää ja päätä särkee. Mitään turvotuksia ei...

Yhteistyössä