Hakutulokset

  1. K

    Kaveria 4v tytölle Koillis-Hki/Pk-seutu

    Hei! Meillä on 3v10kk tyttö sekä 1v2kk poika ja asumme Koillis/Pohjois-Helsingissä. Erityisesti esikoiselle etsiskelen seuraa suunnilleen samanikäisestä tytöstä. Kummatkin lapset on vielä kotihoidossa (vanhempi käy kerhossa) ja meillä ei naapurustossa ole oikein samanikäistä seuraa ja...
  2. K

    Itä-Helsinki ja koko Helsinki/Vantaa/Espoo

    Täällä 29v äiskä Pohjois-Helsingistä kera 2v2kk ikäisen tytön. Toista lasta odotellaan ja LA on heinäkuussa. Kiva olisi saada suunnilleen samanikäistä seuraa neidille ja itsellenikin tietysti. Autolla päästään kulkemaan vähän pidemmällekin tarvittaessa.. Saa laittaa postia whitepoodles @...
  3. K

    Helsinki (Tapaninvainio,siltamäki lähialueet)

    Täällä 29v äiskä kera 1v9kk tyttären. Koirista tykätään kovasti ja pari pyörii täällä kotonakin. Ihan hauska olisi treffata uusi tuttavuuksia.. Kotiäiti minäkin eli päivisin on kyllä aikaa..
  4. K

    Kreikkaan taaperon kanssa!!

    Meillä on edessä kahden viikon reissu Kreikkaan 1v7kk ikäisen muksun kanssa. Koska olemme menossa kahdeksi viikoksi, ei taida olla mahdollisuutta ottaa koko reissun maitoja mukaan Suomesta (matkalaukut tulee muutenkin ihan täyteen..) Onko kukaan ostanut Kreikasta maitoa lapselle, kestääköhän...
  5. K

    Maito Kreikassa?

    Olemme lähdössä 1v7kk ikäisen lapsen kanssa pariksi viikoksi Kreikkaan lomailemaan. Löytyykö Kreikassa ihan normaalisti maitoa kaupoista (käsittääkseni eivät itse hirveästi siellä maitoa juo)? Suomesta on tarkoitus ottaa muutama hyla-maitotetra mukaan, mutta ihan kahden viikon satsia ei...
  6. K

    1,5 v neuvola, pituus, paino jne.

    Tyttö 1v6kk 83cm/11460g (meilläkin pituutta varmaan vähän enemmän, sen verran mutkalla tuo oli sitä mitattaessa). Meillä muuten neiti oli 8kk iässä 10kg ja 72cm, mutta niin se painon nousu vaan hidastui, kun lähti kävelemään 10kk iässä..
  7. K

    Itse syöminen

    Meillä tyttö nyt 1v5kk ja syö jo tosi hienosti itse. Lusikkaa käyttää, haarukkaa en ole vielä antanut. Reilun vuoden iästä on halunnut syödä itse ja enää ei parane auttaa ollenkaan tai saa hirveät raivarit.. ;) Nokkamukista on juonut itse jo tosi pitkään, tavallisestakin mukista osaa kyllä...
  8. K

    nukkuuko yli 1 vuotiaanne vielä kahdet päiväunet?

    Meillä tyttö 1v4k, alle vuoden ikäisenä siirtyi yksiin päikkäreihin. Nuo päikkärit osuu iltapäivälle ja kestää normaalisti 2-3 tuntia.
  9. K

    kuinka usein lapsi hoidossa

    Meillä tyttö 1v3kk, ei ole ollut vielä hoidossa. Ei ole ollut mitään erityistä tarvetta hoitoon viemiselle. Miehen kanssa ei ole kyllä sitten muksun syntymä oltu missään kahdestaan.. On kuitenkin päästy ihan kivasti olemaan kavereiden kanssa ja käymään viihteelläkin joskus niin, että toinen jää...
  10. K

    minkä kokonen kenkä teiä 1v. on?

    Tyttö 1v2kk ja käytössä on Vikingin koon 21 talvikengät. Ovat kyllä vielä liian isot, mutta pystyy niillä kuitenkin ihan hyvin kävelemään. Edelliset koon 19 kengät on jo aika naftit eli olisiko se koko sitten nyt 20.
  11. K

    Asutteko pienessä asunnossa?

    50 neliöisessä kaksiossa asuttiin siihen asti, että muksu täytti 5kk. Sitten ostettiin vähän isompi, 85 neliöinen kolmio. Kyllä mun mielestä lapsenkin kanssa mahtuu asumaan ihan hyvin kaksiossakin, jos tavaran määrää on vähän rajattu. Meillä on paljon tavaraa (siis harrastusvälinettä yms.) ja...
  12. K

    mitä teidän 1v. syövät iltapalaksi?

    Puuroa hedelmäsoseen kanssa lähestulkoon aina. Jos ei puuro jostain syystä maistu niin sitten esim. viiliä, leipää tms. Puuro pitää kuitenkin parhaiten nälän poissa yön yli.
  13. K

    Mitä jugurttia/viiliä?

    Meillä syödään maustamatonta jogurttia hedelmäsoseen tai marjojen kanssa. Tai sitten ihan pelkältään luomu-kevytviiliä, joka maistuu tosi hyvin. Sokerijogurtteja en syö itsekään, en siis myöskään anna niitä lapselleni. Meillä kyllä on muutenkin aika tiukka linja kaiken makean kanssa, kun lapsi...
  14. K

    Simsalabim-vauvauinti/uimakoulu

    Onko kenelläkään kokemuksia Simsalabim-vauvauinnista/uimakoulusta? Olemme vuoden ikäisen taaperon kanssa aloittelemassa siellä "uimakoulua" ensi vuonna ja olisi kiva kuulla kokemuksianne uinneista ja järjestäjästä.. Olemme itse käyneet aikaisemmin Pikku-Delfiinien vauvauinneissa eikä muista...
  15. K

    Helsinki-lisästä..

    Käsittääkseni saa myös silloin, kun itse hoitaa lasta kotona. Korjatkaa jos olen väärässä??
  16. K

    Helsinki-lisästä..

    Onko kenelläkään kokemuksia siitä, saako hoitovapaalla Helsinki-lisää, vaikka tekisi hoitovapaan ohella satunnaisesti töitä? Kotihoidontukeahan saa, vaikka kävisi töissäkin, kunhan lapsi hoidetaan kotona. Mutta miten on Helsinki-lisän kanssa, saako käydä töissä vai pitääkö pysyä kotona...
  17. K

    Ulkomaille matkustamisesta

    Me olimme pari viikkoa sitten Kreikassa silloin 7,5 kk ikäisen tytön kanssa. Reissu meni hienosti eikä lämmin sää haitannut tyttöä ollenkaan. Hotellihuoneessa oli ilmastointi ja se tietysti auttoi asiaa kovasti. Soseet ja vaipat veimme mukana Suomesta (ainakin vaipat oli tosi kalliita siellä...

Yhteistyössä